Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   "Series of racist attacks alarms Belgium" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51150)

gm10 21 mei 2006 14:17

"Series of racist attacks alarms Belgium"

http://seattletimes.nwsource.com/htm...yndication=rss

longhorn 21 mei 2006 14:23

The Washington Post is nog subjectiever dan Foxnews. Een groot zever artikel dat Vlaanderen in een verkeerd daglicht stelt ten opzichte van de Amerikanen. Ze zouden beter wat meer artikels schrijven over de Belgische sociale hangmat en luilinks.

Ambiorix 21 mei 2006 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1719295)
The Washington Post is nog subjectiever dan Foxnews. Een groot zever artikel dat Vlaanderen in een verkeerd daglicht stelt ten opzichte van de Amerikanen.

ok, akkoord..

Citaat:

Ze zouden beter wat meer artikels schrijven over de Belgische sociale hangmat en luilinks.
maar d�*t is zever. Ik ben content dat we een sociaal vangnet (nee geen hangmat) hébben! als ik ziek ben of een ongeluk krijg wil ik géen Amerikaans burger zijn hoor:roll:. Erger nog, wat als je daar kansarm, dakloos, of gehandicapt bent...:roll:

Hans1 21 mei 2006 14:25

Geef toe dat die achterlijke figuren uit de jaren '30, genaamd Vlaams-nationalisten, ook al een mooi en grappig artikeltje kunnen opleveren.;-)

Ambiorix 21 mei 2006 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1719305)
Geef toe dat die achterlijke figuren uit de jaren '30, genaamd Vlaams-nationalisten, ook al een mooi en grappig artikeltje kunnen opleveren.;-)

:roll:
of bedoelde je de jaren '30 van de eeuw daarvoor. Maar ik zal me niet verlagen tot zulks een niveau:roll:

Nynorsk 21 mei 2006 14:30

Citaat:

The Washington Post is nog subjectiever dan Foxnews. Een groot zever artikel dat Vlaanderen in een verkeerd daglicht stelt ten opzichte van de Amerikanen. Ze zouden beter wat meer artikels schrijven over de Belgische sociale hangmat en luilinks.

waar zitten precies de fouten in dat artikel?

carlgustaaf 21 mei 2006 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1719305)

de tofsten, dat waren die uit "De Leeuw Van Vlaanderen", van Conscience. Die je na een galmend "Schild en Vriend", na de (Brugse) metten de schedel insloegen met een goedendag! Stel je voor dat ze dat aanpassen aan het huidige tijdperk: Je aan de uitgang van een diskoteek plaatsen met een base-ball bat, rond 5-6 uur s'morgens. Elke kop die je niet aanstaat, brul je "Schild en Vriend!", en als hij niet rap genoeg herhaalt, BAM! Een flinke mot...:lol: Euh...het is maar om te lachen hé! (Géén oproep tot geweld vooral...)Omdat Hans precies zo een plezante is:vlaander:

Kallikles 21 mei 2006 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1719389)
de tofsten, dat waren die uit "De Leeuw Van Vlaanderen", van Conscience. Die je na een galmend "Schild en Vriend", na de (Brugse) metten de schedel insloegen met een goedendag! Stel je voor dat ze dat aanpassen aan het huidige tijdperk: Je aan de uitgang van een diskoteek plaatsen met een base-ball bat, rond 5-6 uur s'morgens. Elke kop die je niet aanstaat, brul je "Schild en Vriend!", en als hij niet rap genoeg herhaalt, BAM! Een flinke mot...:lol: Euh...het is maar om te lachen hé! (Géén oproep tot geweld vooral...)Omdat Hans precies zo een plezante is:vlaander:

Alsof het nog niet voor iedereen duidelijk was waar dat uiterst-rechts krapuul van droomt.

Knorretje 21 mei 2006 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 1719417)
Alsof het nog niet voor iedereen duidelijk was waar dat uiterst-rechts krapuul van droomt.

... maar in de realiteit in de praktijk uitgevoerd wordt door allochtoon crapuul. De criminaliteitscijfers bevestigen dat allochtone jongeren 4 tot 5 keer hoger scoren in straatgeweld dan autochtonen.

Gorefest 21 mei 2006 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1719314)

"On May 10, the body of a Moroccan man who had been in a fight with skinheads at an Antwerp disco was found in a nearby river."

Da's ook het eerste wat ik daarvan hoor; klopt dit of hebben ze er wat doden bijgevoegd voor de sensatie?

Ik ben ook al berichten tegengekomen op buitenlandse sites waarin men vertelde dat die Malinese vrouw zwanger was.. misschien ook om wat meer sensatie te brengen? Of zou ons eigenste persbericht hier en daar wel eens 'een toevallig foutje' geven in berichten bestemd voor het buitenland (gelijk ik wel eens meer tegenkom)? :roll:

Nynorsk 21 mei 2006 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest (Bericht 1719857)
"On May 10, the body of a Moroccan man who had been in a fight with skinheads at an Antwerp disco was found in a nearby river."

dat is toch gezegd geweest?

Citaat:

Ik ben ook al berichten tegengekomen op buitenlandse sites waarin men vertelde dat die Malinese vrouw zwanger was.. misschien ook om wat meer sensatie te brengen? Of zou ons eigenste persbericht hier en daar wel eens 'een toevallig foutje' geven in berichten bestemd voor het buitenland (gelijk ik wel eens meer tegenkom)? :roll:
dat heb ik in onze pers ook al gelezen.
maar ik weet niet of dat onderzocht is geweest bij de autopsie?

Bhairav 21 mei 2006 19:44

Citaat:

Pech.

Gorefest 21 mei 2006 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1719869)
dat is toch gezegd geweest?

Er is wel veel gezegd geweest den laatste tijd..
Dat vind ik precies nergens terug bij andere kranten?
Allleen bij de De Morgen vind ik 3 versies terug dat na een vechtpartij getuigen zagen hoe een grote blonde met drie anderen racistisch begonnen te schelden over een gebroken autoruit en dat-ie daarna op een boot sprong om te vluchten waarna ze een plons hoorden. Er waren geen uiterlijke tekenen van geweld gevonden :roll: Wat er precies gebeurd is dat moet het onderzoek nog uitwijzen. Is dat nu al gebeurd dan?
Ze hoorden en zagen wel veel om uiteindelijk niet te zien wat er gebeurde.

Het past wel goed in het rijtje van een dossier van De Morgen: Racisme anno 2006.

"Op een periode van amper twee weken tijd werd België tot vier keer toe opgeschrikt door racistisch geweld. Een zwarte Parijzenaar kwam in een coma terecht nadat hij door drie skinheads werd aangevallen. In Antwerpen trok een dolle schutter met extreem-rechtse sympathieën door de stad en vermoordde een zwarte zwangere vrouw en een tweejarige kleuter; een Turkse vrouw die ook door hem beschoten werd, belandde zwaargewond in het ziekenhuis. Diezelfde week werd bovendien brand gesticht bij een Marokkaans gezin uit Kortrijk en verdronk een Marokkaanse jongen uit Antwerpen op verdachte wijze in de Schelde. Waarschijnlijk werd hij door blanke discotheekgangers in het water geduwd."

Waarschijnlijk.. is 50% van bovenvernoemde racistisce feiten een beetje veel bijgepeperd :twisted: waarschijnlijk betreft het een ruzie met grote blonde discotheekgangers met allemaal een gebroken ruit die hem in het water duwde waarna hij op een boot sprong om daarna met een grote plons in de Schelde te springen om te ontsnappen aan zijn vermoedelijke belagers van het racistisch dreigement van 1 mei.

..ofzoiets

Nu zie ik ook uit welke bron die zwangere vrouw komt.

Alweer een puntje bij in de score van deze thread

gm10 22 mei 2006 10:40

Citaat:

Was het niet The Seattle Times?

gm10 22 mei 2006 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1719314)

Ja dat vraag ik mij ook af. Hoe stelt dit Vlaanderen in een verkeerd daglicht?

Nynorsk 22 mei 2006 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest (Bericht 1720087)
Er is wel veel gezegd geweest den laatste tijd..
Dat vind ik precies nergens terug bij andere kranten?
Allleen bij de De Morgen vind ik 3 versies terug dat na een vechtpartij getuigen zagen hoe een grote blonde met drie anderen racistisch begonnen te schelden over een gebroken autoruit en dat-ie daarna op een boot sprong om te vluchten waarna ze een plons hoorden. Er waren geen uiterlijke tekenen van geweld gevonden :roll: Wat er precies gebeurd is dat moet het onderzoek nog uitwijzen. Is dat nu al gebeurd dan?
Ze hoorden en zagen wel veel om uiteindelijk niet te zien wat er gebeurde.

Het past wel goed in het rijtje van een dossier van De Morgen: Racisme anno 2006.

"Op een periode van amper twee weken tijd werd België tot vier keer toe opgeschrikt door racistisch geweld. Een zwarte Parijzenaar kwam in een coma terecht nadat hij door drie skinheads werd aangevallen. In Antwerpen trok een dolle schutter met extreem-rechtse sympathieën door de stad en vermoordde een zwarte zwangere vrouw en een tweejarige kleuter; een Turkse vrouw die ook door hem beschoten werd, belandde zwaargewond in het ziekenhuis. Diezelfde week werd bovendien brand gesticht bij een Marokkaans gezin uit Kortrijk en verdronk een Marokkaanse jongen uit Antwerpen op verdachte wijze in de Schelde. Waarschijnlijk werd hij door blanke discotheekgangers in het water geduwd."

Waarschijnlijk.. is 50% van bovenvernoemde racistisce feiten een beetje veel bijgepeperd :twisted: waarschijnlijk betreft het een ruzie met grote blonde discotheekgangers met allemaal een gebroken ruit die hem in het water duwde waarna hij op een boot sprong om daarna met een grote plons in de Schelde te springen om te ontsnappen aan zijn vermoedelijke belagers van het racistisch dreigement van 1 mei.

..ofzoiets

Nu zie ik ook uit welke bron die zwangere vrouw komt.

Alweer een puntje bij in de score van deze thread

maar kun je precies aanduiden wat er FOUT is?
Of weet je eigenlijk zelf niet goed wat nu precies de waarheid is?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be