Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ideeën voor het Songfestival 2008? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51158)

Tantist 21 mei 2006 20:23

Ideeën voor het Songfestival 2008?

Vlaanderen doet immers niet mee in 2007. Wallonië wel en die doen dat meestal beter dan wij, laat ons dus niet moeien.

Het is duidelijk dat het afgeborstelde meisje met de ABBA popsong en de schuddende kont niet meer werkt. Serge Quisquater zegt het goed als hij zegt dat we iets moeten sturen dat opvalt.

Welke excentrieke suggesties heeft u om Vlaanderen in 2008 te doen winnen?

Tantist 21 mei 2006 20:26

Eerste suggestie: Helmut Lotti met "bevallig" achtergrondkoortje.

Bhairav 21 mei 2006 20:36

Bweurk!!!!!!!

Tantist 21 mei 2006 20:43

Of:

[SIZE="7"] + 60.000€ + [/SIZE]

PAJOT 21 mei 2006 20:47

Mitgard 21 mei 2006 21:10

belgian asociality

Nynorsk 21 mei 2006 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 1720018)

ze gaan dat in duitsland niet leuk vinden dat onze inzending nie meer doet dan een slechte cover van een slechte schlager brengen.

Nynorsk 21 mei 2006 21:12

ik vind dat we zita swoon moeten sturen.
en dat is dus een serieuze reply, eigenlijk.

Mitgard 21 mei 2006 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1720063)
ik vind dat we zita swoon moeten sturen.
en dat is dus een serieuze reply, eigenlijk.

of we sturen flip kowlier :>

Kim 21 mei 2006 21:35

Raymond van het Groenewoud :mrgreen:

Apocalyps 21 mei 2006 21:46

Boer Charel...

Kim 21 mei 2006 21:49

Hoe noemen die twee nu weer van Idool, Carina en... ?

FISHERMAN 22 mei 2006 06:39

FISHERMAN 22 mei 2006 06:43

Aangezien blotte billen en Oost-Europa tegenwoordig belangrijker zijn dan de muziek:

Djiezes 22 mei 2006 07:28

Admiral Freebee!!

baarle 22 mei 2006 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1719966)
Welke excentrieke suggesties heeft u om Vlaanderen in 2008 te doen winnen?

Citaat:

[SIZE=3]Songfestival [/SIZE]

Toen Urban Trad door de RTBF naar het Songfestival werd gestuurd, wisten de Vlaamse experts het zeker: met een folkband verzekerde de RTBF zich van een plaats in de staart. Uiteindelijk bleek het Europese publiek minder onnozel dan aangenomen en werd Urban Trad erg verdiend tweede.

Dit jaar is Kate Ryan als Vlaamse inzending nog maar eens onderuit gegaan. Ze haalde niet eens de finale, mocht vroegtijdig de koffers pakken en sluit zich aan bij een lange rij vergeten Vlaamse voorgangers. Van de laatste Vlaamse inzending, Xandee, werd sinds haar aantreden in Istanbul niet veel meer vernomen. Allicht doet ze het nog altijd uitstekend in de karaokebars van Tienen.

Op een zeldzame uitzondering na lijkt de VRT een patent te hebben op de laatste plaatsen van die liedjesranking. Dat heeft zo zijn redenen. Al jaren lijkt de openbare omroep een stuk meer belang te hechten aan de kijkcijfers van de voorrondes dan aan de muzikale kwaliteit van de inzending zelf.

Het programma Eurosong lijkt nog het meest op een VRT-variant van een idoolconcours, waar commerciële middelmatigheid het haalt van ergerlijk amateurisme. De jury mikt steevast op hetzelfde type van discotheekactje, dat nu al jarenlang lang weggeblazen wordt op de internationale scene. Vaststaat dat geen enkele gevestigde of zichzelf respecterende muzikant er ook maar aan denkt om deel te nemen aan die kermis.

En daar wringt het schoentje. Het kleine België heeft zoveel muzikaal toptalent in huis. Als de RTBF Urban Trad stuurt, had de VRT al lang een swingend Laïsnummer kunnen inzenden. Stuur de Hasseltse Axelle Red en je overtuigt Europa meteen van de kwaliteit die je in huis hebt. Stuur Arno, Joost Zwegers, An Pierlé of Neeka. Als ze maar ontroerende en internationale kleppers van nummers kunnen schrijven én brengen.
Zo'n fantastische muziekscene en toch tweejaarlijks zo voor aap gezet worden in Europa. Wordt het niet hoog tijd om dat te stoppen? Een bondscoach die de nationale ploeg jaar na jaar in de vernieling rijdt, moet er onherroepelijk uit. Tijd dus om ook André Vermeulen en Marcel Vantilt een nieuwe hobby te gunnen. Tijd voor de VRT om het over een totaal andere boeg te gooien.

Een druk bekeken talentenjacht op poten zetten is één zaak, een kwalitatieve inzending voor een Europees liedjesfestival kiezen een andere. Het oordeel mag voor mijn part overgelaten worden aan de Vlaamse televoters. Maar verplicht de juweeltjes niet om in de ring te stappen met speelgoedsieraadjes uit de kauwgompot. Daar passen ze voor en ze hebben overschot van gelijk.

We hebben zo'n mooie muziekscene dat we niet kunnen toelaten dat onze openbare omroep daar keer op keer een lachertje van maakt en een tweederangsfiguur of erger uitstuurt om de vlag te dragen. De Belgische muziek verdient beter. Ontslag dus voor André Vermeulen als 'mister Eurosong'. Anders blijven onze Vlaamse inzendingen weggeblazen worden. 'Like the wind.' Hoe heette die ook weer?

David Dessers, Leuven
(De Morgen, Opinie, 20 mei 2006

baarle 22 mei 2006 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
ze gaan dat in duitsland niet leuk vinden dat onze inzending nie meer doet dan een slechte cover van een slechte schlager brengen.

Ik vind "Je hebt me duizend maal belogen" uiterst eigentijds. Al verkies ik de versie van Geert Hoste, maar dat is een subjectief detail.

Kim 22 mei 2006 07:57

Ik ben het volledig eens met het opiniestuk dat baarle hier geplaatst heeft. Ik werd er overigens ook bijna ziek van als ik de media (en Kate) bezig hoorde de laatste weken, arrogant overtuigd van een eerste plaats.

Ergens vind het geen slechte zaak dat ze eruit gebonjourd werd tijdens de halve finale, het zet ze nog eens met beide voeten op de grond. Kate is een goede zangeres, maar toen ik haar live bezig hoorde had ik eender zoiets van "dat mens zingt vals".

Djiezes 22 mei 2006 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1720384)
Ik ben het volledig eens met het opiniestuk dat baarle hier geplaatst heeft. Ik werd er overigens ook bijna ziek van als ik de media (en Kate) bezig hoorde de laatste weken, arrogant overtuigd van een eerste plaats.

En dan die flauwe reactie bij haar thuiskomst... "Eurosong is één grote grap. 't Is een Eurovisie SHOW Festival geworden..."

De madam met de vlammende microfoonstatieven, professionele dansers en een kleed van €14000 vindt dat het allemaal te veel show is :roll:

Havana 22 mei 2006 08:56

Arno in pamper

of serieus : Arno zonder pamper

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be