Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hoe veroorzaak ik zo snel mogelijk file? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51162)

Kim 21 mei 2006 21:54

Hoe veroorzaak ik zo snel mogelijk file?

1. Ga (bij voorkeur met een caravan) tijdens de spits op vakantie.

2. Blijf onnodig lang (en langzaam) links rijden. Aangezien rechts inhalen verboden is zullen de meeste automobilisten achter u aan blijven rijden.

3. Na punt 2 zullen enkele automobilisten misschien gaan kontkussen. Laat u echter niet afleiden van uw belangrijke taak. Zie punt 6.

4. Voor automobilisten: ga rechts net iets langzamer rijden dan het vrachtverkeer. Wedden dat er een vrachtauto is die gaat inhalen.

5. Voor vrachtautochauffeurs: haal eens een auto in! Bij voorkeur de snelheidsverschillen laag houden (geef m.b.v. een sticker de snelheidsbegrenzer de schuld).

6. Rij onregelmatig. Af en toe remmen en dan weer gas geven zorgt voor een kettingreactie, zodat er achter u steeds harder geremd wordt.

7. Wissel regelmatig van rijstrook (effect: zie punt 5). Experts kunnen ook tussen twee rijstroken rijden, zodat het effect verdubbeld.

8. Gebruik geen richtingaanwijzers tijdens het wisselen van rijstrook.

9. Voor de overheid: laat twee snelwegen van elk twee stroken bij elkaar komen op een snelweg van twee stroken, volgens het principe van 2 + 2 = 2.

10. Bij een ongeval op de andere baan kunt u het beste niet alleen remmen om te kijken, maar zet de auto helemaal stil, zodat u een beter beeld van de verwondingen kan krijgen. Denk eraan dat het thuisfront zit te wachten op bloederige dan wel spectaculaire verhalen. Maak een paar foto's of een video met uitgebreid commentaar.

11. Stuur, tijdens het invoegen, strak naar links. Daar gaat het tenslotte sneller dus daar kunt u het beste gaan versnellen.

12. Kunt u niet invoegen, rij dan niet naar het einde van de invoegstrook zodat de mensen op de andere (snel)weg ook meegenieten van de file.

13. Tik op het ritme van de muziek op het rempedaal. Waarschuwing: als u dit te vaak doet verminderd het effect.

14. Ga pas inhalen als er een andere auto (snel) aangereden komt. Hij mag tenslotte niet zo hard en de politie kan alle hulp gebruiken.

15. Na uitgebreid onderzoek is gebleken dat agressief gedrag (gebaren e.d.) files reduceert. Bovendien gaan de beledigde mensen aanzienlijk beter rijden.

16. Vrachtwagenchauffeurs, bevestig de lading niet te stevig. Vallende voorwerpen zijn leuk om de weg te versperren.

17. Automobilisten kunnen ook een steentje bijdragen. Gooi een propje of nog liever een lege vuilniszak uit het raam. Doe dit alleen als er iemand achter u rijdt.

18. Laat uw man rijden.

Mitgard 21 mei 2006 21:59

foei kim, wat een ondeugende tips.

Kim 21 mei 2006 21:59

Ik ga dat eens uitproberen deze zomer :mrgreen:

Nynorsk 21 mei 2006 22:00

19. verlaat plots de auto tijdens het rijden.

DaBlacky 21 mei 2006 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1720150)
foei kim, wat een ondeugende tips.

kinky, he.

Nynorsk 21 mei 2006 22:02

uw tetten tonen kan ook al eens tot accidenten leiden achter u.
ook tof.

DaBlacky 21 mei 2006 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1720162)
uw tetten tonen kan ook al eens tot accidenten leiden achter u.
ook tof.

waar rijdt ge zoal?

Nynorsk 21 mei 2006 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 1720166)
waar rijdt ge zoal?

volgende week donderdag zal ik eens in zonhoven passeren.

driewerf 21 mei 2006 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1720168)
volgende week donderdag zal ik eens in zonhoven passeren.

*zoekt zonhoven op de kaart*

Nynorsk 21 mei 2006 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1720189)

'k zal onderweg even voorbij u passeren.

Firestone 21 mei 2006 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1720189)

Komt J. niet meer naar de LSP-vergaderingen?

Jaani_Dushman 21 mei 2006 22:50

Kim, ge zijdt de enige die erin geslaagd is mij te motiveren om m'n rjibewijs te halen. :D

Jaani_Dushman 21 mei 2006 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 1720240)
Komt J. niet meer naar de LSP-vergaderingen?

Als ge in open lucht vergadert, zal Nynorsk wel willen komen rondtoeren in haar autootje. ;-)

Nynorsk 21 mei 2006 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1720241)
Kim, ge zijdt de enige die erin geslaagd is mij te motiveren om m'n rjibewijs te halen. :D

van het werkwoord zijden?

Jaani_Dushman 22 mei 2006 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1720279)
van het werkwoord zijden?

Een zeer weinig gebruikt werkwoord. Is wat in onbruik geraakt onder druk van het veel populairdere werkwoord "zijn".

Jazeker 22 mei 2006 01:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1720135)
vervelende zaken

De meeste van die zaken gebeuren dus echt, eh.

we kunnen daar wat lessen uit trekken, maar de politiek wil niet.

1. zet gewapende politie bij een verkeersongeval. Als de mensen in de tegenrichting te snel afremmen om hun bloeddorst te lessen dan geef je een waarschuwingsschot.

2. anonieme zware 4x4 met politie op de weg. Als een 4x4 over rijstroken slingert terwijl de bestuurder aan de telefoon hangt, dan rij je die klem en geef je die een boete die een beetje hoger is dan die gastjes die je flitst omdat je op een bergaf zat te flitsen.

3. hetzelfde voor elke wagen eigenlijk... maar kies eerst maar een grote 4x4 uit want die kunnen meeste schade doen.

4. zet camera bewaking op uitritten. Je zal heel wat mensen zien die van de linkse rijstrook iedereen de pas afsnijden om 4 rijstroken (de afrit inclusief) over te steken op 5 seconden. Met de flitstechnologie die we nu hebben kunnen die freaks ook in kaart worden gebracht. Ik rij al eens te snel maar ik kies voor een volgende afrit als ik de goeie niet meteen veilig kan halen en rij terug als ik een afrit mis. Zelfde zou moeten gelden voor die heethoofden.

5. Ik zie tegenwoordig nogal veel lifters op afritten... Ik ben niet haatdragend en van dat soort dingen, maar als je gaat liften op een plaats waar wagens aan het uitbollen zijn van 120/u dan ben je erger dan prettig gestoord. Zeker met het soort draaibewegingen die vele uitritten maken. Je kan de beste chauffeur zijn, je kan die gekken niet ontwijken als ze een paar centimeters afwijken. Het laat je altijd achter met een kloppend hart terwijl je hen in je achteruitkijkspiegel weer debiel ziet doen. (ik ben hier niet erg raar aan het doen... er worden nogal veel mensen gedood omdat ze op de pechstrook staan. die pechstrook is om wagens te laten uitbollen. niet om een praatje te slaan. Net zomin als je wil staan liften op een startbaan op een vliegveld.)

Kim 22 mei 2006 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1720241)

Ah voila zie, ik heb mijn dagelijkse goede daad weer verricht... ;)

Proletariër 23 mei 2006 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1720135)

18. Laat uw man rijden.

:rofl:

Proletariër 23 mei 2006 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1720309)
Net zomin als je wil staan liften op een startbaan op een vliegveld.)

Geen enkele piloot zal dus stoppen he, heb ik in de praktijk al ondervonden :?

Kim 23 mei 2006 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër (Bericht 1723100)
Geen enkele piloot zal dus stoppen he, heb ik in de praktijk al ondervonden :?

Laat een stuk bloot been zien (je scheert je dan misschien wel best even op voorhand) en pretendeer een mooie decolleté te hebben. Ze zullen dan wel stoppen. :mrgreen:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be