Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   opnieuw racistische aanslag op 4 turkse vrouwen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51171)

Mitgard 22 mei 2006 09:25

opnieuw racistische aanslag op 4 turkse vrouwen

Vlaming rijdt opzettelijk in op vier Turkse vrouwen

Vier jonge Turkse vrouwen uit Heusden-Zolder hebben bij de politie klacht ingediend nadat ze afgelopen week moedwillig, en tot twee keer toe, van de weg gereden werden door een drieste chauffeur.
De politie omschrijft de feiten als verkeersagressie, maar volgens de vrouwen gaat het wel degelijk om een racistische daad. “De chauffeur riep naar ons dat hij Belg was, en dat hij dus zoiets mag doen. Hij liet achteraf duidelijk blijken dat hij trots was op wat hij gedaan had”, vertelt slachtoffer Pervin Yöney.
Binnen de Turkse gemeenschap wordt geschokt gereageerd.

-----------------------------------------

het houdt niet op... :-(

alberto 22 mei 2006 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1720515)
Vlaming rijdt opzettelijk in op vier Turkse vrouwen

Vier jonge Turkse vrouwen uit Heusden-Zolder hebben bij de politie klacht ingediend nadat ze afgelopen week moedwillig, en tot twee keer toe, van de weg gereden werden door een drieste chauffeur.
De politie omschrijft de feiten als verkeersagressie, maar volgens de vrouwen gaat het wel degelijk om een racistische daad. “De chauffeur riep naar ons dat hij Belg was, en dat hij dus zoiets mag doen. Hij liet achteraf duidelijk blijken dat hij trots was op wat hij gedaan had”, vertelt slachtoffer Pervin Yöney.
Binnen de Turkse gemeenschap wordt geschokt gereageerd.

-----------------------------------------

het houdt niet op... :-(

Zijn daar ooggetuigen van?

Mitgard 22 mei 2006 09:44

geen idee, maar er is ook geen olieverfschilderij van.
wat is je punt?

vlijmscherp 22 mei 2006 09:45

ik denk dat zijn punt is dat men eerst alles goed moet bekijken vooraleer men gaat overgaan tot straffe uitspraken.

born2bewild 22 mei 2006 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1720564)
geen idee, maar er is ook geen olieverfschilderij van.
wat is je punt?

er stond geen punt maar een vraagteken achter.

born2bewild 22 mei 2006 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 1720569)
ik denk dat zijn punt is dat men eerst alles goed moet bekijken vooraleer men gaat overgaan tot straffe uitspraken.

inderdaad, we hebben hier met een pyromaan te doen, die graag wat olie op het vuur gooit.

alberto 22 mei 2006 09:48

Citaat:

Ja dat was mijn punt, het is niet dat ik dit in twijfel trek, maar enkele oogetuigen zou de zaak toch verhelderen.

Nynorsk 22 mei 2006 09:49

Citaat:

ik heb nochtans nog maar heel zelden rechtsen een zaak goed zien bekijken vooraleer er conclusies uit te trekken als de daders omschreven worden als allochtoon.

dinoo 22 mei 2006 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1720591)
ik heb nochtans nog maar heel zelden rechtsen een zaak goed zien bekijken vooraleer er conclusies uit te trekken als de daders omschreven worden als allochtoon.

Aangezien FDW in de zevende dag gezegd heeft dat hij met racisten niets te maken wil hebben lijkt het me logisch dat hij deze daad streng veroordeeld en pleit voor een harde aanpak van deze misdadiger. Dat zou zeer goed zijn voor zijn geloofwaardigheid.

Nynorsk 22 mei 2006 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dinoo (Bericht 1720606)
Aangezien FDW in de zevende dag gezegd heeft dat hij met racisten niets te maken wil hebben lijkt het me logisch dat hij deze daad streng veroordeeld en pleit voor een harde aanpak van deze misdadiger. Dat zou zeer goed zijn voor zijn geloofwaardigheid.

geloofwaardigheid :lol:

vlijmscherp 22 mei 2006 09:58

Citaat:

het is niet omdat rechtsen die fout maken dat jij ze mag maken hé.

ma goed, mocht het waar zijn, is het héél veronrustwekkend.

Nynorsk 22 mei 2006 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 1720617)
het is niet omdat rechtsen die fout maken dat jij ze mag maken hé.

maak ik ze?

Nynorsk 22 mei 2006 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 1720617)

verontrustend is het in ieder geval, maar echt 'nieuw' of 'verbazingwekkend' zou ik het niet noemen.

alberto 22 mei 2006 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1720622)
verontrustend is het in ieder geval, maar echt 'nieuw' of 'verbazingwekkend' zou ik het niet noemen.

Tja, er worden bijna iedere dag jammerlijk genoeg mensen omvergereden al dan niet met vluchtmisdrijf, dus nieuw is het zeker niet.

Kim 22 mei 2006 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 1720633)
Tja, er worden bijna iedere dag jammerlijk genoeg mensen omvergereden al dan niet met vluchtmisdrijf, dus nieuw is het zeker niet.

Hangt er vanaf hoe je dit bekijkt: als dit artikel waar is, dan is de automobilist opzettelijk en meermaals op deze vier dames ingereden, wat bij andere ongelukken meestal niet het geval is (veeleer dronkenschap, waarbij vluchtmisdrijf gepaard gaat).

alberto 22 mei 2006 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1720641)
Hangt er vanaf hoe je dit bekijkt: als dit artikel waar is, dan is de automobilist opzettelijk en meermaals op deze vier dames ingereden, wat bij andere ongelukken meestal niet het geval is (veeleer dronkenschap, waarbij vluchtmisdrijf gepaard gaat).

Je hebt gelijk, als dit werkelijk gebeurt is, en waarom zouden die vrouwen liegen, dan is dit zeer verwerpelijk van die automobilist die dit gedaan heeft.

SpaceRunner 22 mei 2006 11:40

Uit de oorspronkelijke post maak ik op dat het blijkbaar gaat om telkens dezelfde chauffeur die telkens dezelfde vrouwen van de weg wil rijden. Of zie ik het verkeerd?

Allesinds, als mijn veronderstelling juist is, zou ik het niet meer als verkeersaggressie of rascime bestempelen maar eerder als een vorm van een afrekening gaan beschouwen.

Wat me trouwens nog opvalt, is dat ze de chauffeur hebben horen roepen dat hij Belg was. Kijk, iedereen die een Belgische identiteitskaart heeft, kan roepen dat ie Belg is. Dus, ook hier toch even 2 keer nadenken vooraleer we echt gaan zeggen dat het hier om rascime gaat. Alle opties zijn hier nog open wegens te weinig informatie om te kunnen oordelen over het voorval.

baarle 22 mei 2006 11:47

Citaat:

Ben jij dan rechts?

Acid 22 mei 2006 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SpaceRunner (Bericht 1720849)
Wat me trouwens nog opvalt, is dat ze de chauffeur hebben horen roepen dat hij Belg was.

Is nu de BUB moreel aansprakelijk?

C uit W 22 mei 2006 11:51

Uiteraard.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be