![]() |
Moeten kindermoordenaars volle straf uitzitten?
80.000 mensen voor Joe, maar als de ouders van vermoorde kinderen op straat komen, omdat de daders weer loslopen na zes jaar, draait iedereen zijn rug ernaartoe...
Vandaar: moet de politiek dringend opkomen voor het uitzitten van de volledige straf voor kindermoordenaars of niet? |
Citaat:
|
Er moet gewoon een duidelijker strafbeleid komen.
In feite worden er in België zware straffen uitgesproken, maar ze worden niet uitgevoerd of half, wegens een regeltje hier, een procedure daar. |
Ja: soms
Nee: in de andere gevallen Antwoord geldig voor alle veroordeelden, niet enkel voor kindermoordenaars. |
waarom enkel beperken tot kindermoordenaars?
|
Voor kindermoordenaars moet de doodstraf terug worden ingevoerd èn uitgevoerd.
|
De wet op de voorwaardelijke invrijheidstelling moet gelden voor iedereen, ook voor kindermoordenaars.
Men kan eventueel de termijnen wat verstrengen (in plaats van in aanmerking te komen na 1/3 v/d straf, pas na bv 1/2 van de straf) Trouwens het vermoorden van een kind is niet erger dan van een volwassene. Het zijn allebei afschuwelijke zaken ! Maar de bestraffing moet steeds een redelijkheid vertonen en er moet voor de gedetineerde ergens een mogelijkheid bestaan om wegens goed gedrag een deel van zijn straf niet te moeten uitzitten. |
Citaat:
Omdat we onze kinderen extra moeten beschermen, daar die het kwetsbaarst zijn. |
Citaat:
Dat is gewoon vragen om wederinvoering van de doodstraf of om bloedwraak. Of om recidive... De huidige lakse "tarieven" zijn een aanfluiting van elk rechtsgevoel. En dat niet alleen bij de getroffenen... |
Iedereen moet zijn straf volledig uitzitten. Machiavelli zei: "Een goede daad wist een slechte niet uit."
|
Citaat:
Macchiavelli lijkt me echter niet een moreel onverdachte bron om uit te citeren ter verdediging van vermoorde kinderen. En wat is nu jouw 'echte' standpunt? |
Citaat:
Waarom dit niet toepassen op alle straffen? Zowiezo is moord het ergste wat je volgens mij kan doen, niet? Waarom mensen die lichtere feiten plegen minder straffen? Vb: snelheidsovertredingen... |
Citaat:
|
Wat een poll zeg, straffen zijn in dit land onbestaande ! Waag het echter niet enige politieke oncorrectheid in uw gedachtengang toe te laten want in naam van alle goedheid staan de potvissen, zevende dagjournalisten en centrums voor gelijke kansen klaar om jouw kevercarriere van alle mest te ontdoen !
Noorman |
dfghdghyg
|
Je krijgt 30 jaar wegens geen bijstand te verlenen...
Je krijgt er 20,enfin,een 10tal als kansloze om kinderen te vermoorden... |
Citaat:
|
Kindermoordenaars mogen van mij eens bijbels berecht worden. Het enige wat ik nog uit de godsdienstles herinnerde, was dat wie aan een kind raakte, met een molensteen omgebonden in het diepst van de zee geworpen moest worden.
Blijkbaar was Jezus er niet mild voor, maar onze kardinaal deed me versteld staan, toen die in Zijn naam zei, dat we begrip moesten hebben voor Dutroux. Vandaar dat ik paganist geworden ben en nu ik in katholieke kerken meer asielzoekers vind dan gelovigen, beschouw ik dat als maar goed ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be