Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Rammstein voor racisten, of een sport met knuppels of zo (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51234)

oliepiek 23 mei 2006 21:48

Rammstein voor racisten, of een sport met knuppels of zo

Nu we eindelijk werk gaan maken van de grote structurele problemen die ons land al te lang in de racistische/randfascistische greep hebben gehouden, moeten we toch ook nadenken hoe we gevaarlijke racisten en andere rechtse labiele personen rechtstreeks als individu kunnen helpen.

Geïndividualiseerde psychologische of psychiatrische begeleiding en therapie zou uiteraard ideaal zijn, maar dat is niet haalbaar gezien het enorm grote aantal racisten.
Misschien moeten we aan praktischer oplossingen denken: speciale sportgelegenheden waar men onder begeleiding zijn aggressie kan uitlaten, frustratie- en stress-reducerende concerten voor racisten, etc....

Alle suggesties zijn welkom. Wanneer ik zelf stress luister ik graag naar Rammstein's randfascistische dancemetal, en dan gesticuleer ik heftig. Daarna voel ik me lichter en kan er weer tegenaan. Ook veel mediteren is handig, maar dat is voor racisten een wellicht te beschaafde en intelligente techniek.

Alleszins, ik begrijp dat sommige hardcore racisten onverbeterbaar zijn, ook niet met de zwaarste therapieën, en die vergen dus een politionele, waakzame aanpak en voortdurende monitoring. Maar voor vele anderen kunnen sportkampen, randfascistische concerten en zelfs meditatiecursussen helpen.

Andere suggesties welkom.

Knorretje 23 mei 2006 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek (Bericht 1723788)
Nu we eindelijk werk gaan maken van de grote structurele problemen die ons land al te lang in de racistische/randfascistische greep hebben gehouden, moeten we toch ook nadenken hoe we gevaarlijke racisten en andere rechtse labiele personen rechtstreeks als individu kunnen helpen.

Geïndividualiseerde psychologische of psychiatrische begeleiding en therapie zou uiteraard ideaal zijn, maar dat is niet haalbaar gezien het enorm grote aantal racisten.
Misschien moeten we aan praktischer oplossingen denken: speciale sportgelegenheden waar men onder begeleiding zijn aggressie kan uitlaten, frustratie- en stress-reducerende concerten voor racisten, etc....

Alle suggesties zijn welkom. Wanneer ik zelf stress luister ik graag naar Rammstein's randfascistische dancemetal, en dan gesticuleer ik heftig. Daarna voel ik me lichter en kan er weer tegenaan. Ook veel mediteren is handig, maar dat is voor racisten een wellicht te beschaafde en intelligente techniek.

Alleszins, ik begrijp dat sommige hardcore racisten onverbeterbaar zijn, ook niet met de zwaarste therapieën, en die vergen dus een politionele, waakzame aanpak en voortdurende monitoring. Maar voor vele anderen kunnen sportkampen, randfascistische concerten en zelfs meditatiecursussen helpen.

Allemaal niet nodig.
Laat je VB-fobie verzorgen.
http://www.pccaritas.zvl.org/

Levertraan 23 mei 2006 22:03

Als we nu eens allemaal onze ogen zouden uitsteken..

Een nieuwe wereld zou voor ons opengaan.

- Miserie zien we niet meer.
- Iedereen is even zwart.
- Door elkaar steeds te moeten betasten worden we veel socialer.
- Meer solidariteit.
- Oorlog voeren wordt te moeilijk.
- ...

8)

Pieke 24 mei 2006 08:03

doet dat pijn, u superieur voelen?

Bhairav 24 mei 2006 08:05

Neen.

Chipie 24 mei 2006 08:22

Oliepiek zou dringend zijn piek eens moeten laten onderzoeken...

Black Cat 24 mei 2006 08:30

Citaat:

Nu we eindelijk werk gaan maken van de grote structurele problemen die ons land al te lang in de racistische/randfascistische greep hebben gehouden,

...

Is dat dan zo, wordt nu werk gemaakt van structurele oplossingen? Dat zou immers veronderstellen dat er een visie of consensus is over de structurele oorzaken.

Is een harde, economische fundamentalistische visie, een oorzaak? Ligt bv de houding van het best betaalde directieteam in België (Inbev) mee aan de basis van een ongenoegen, dat zich later uit in racisme? In wat met een onvoldoende efficiënte justitie? Enz.

Dat er ondanks alles onverbeterlijken zullen zijn, denk ik ook. Daar is er dan de strafwet voor. Als justitie die gebruikt, en zo we zijn terug naar af.

Steben 24 mei 2006 08:38

Citaat:

Alle suggesties zijn welkom. Wanneer ik zelf stress luister ik graag naar Rammstein's randfascistische dancemetal,

Rammstein kan geïnterpreteerd worden zoals je wil. Voor de een zijn het protestsongs met een kritiekboodschap, voor anderen is die kritiek er niet en is de groep juist een aanstoker.

Led Zeppelin, een bende zalige muzikanten uit begin jaren 70, zijn ook voor de ene een geschenk van God, voor de andere een bende satanisten.

groen rechts 24 mei 2006 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 1724103)
Rammstein kan geïnterpreteerd worden zoals je wil. Voor de een zijn het protestsongs met een kritiekboodschap, voor anderen is die kritiek er niet en is de groep juist een aanstoker.

Led Zeppelin, een bende zalige muzikanten uit begin jaren 70, zijn ook voor de ene een geschenk van God, voor de andere een bende satanisten.

ik vindt "buck dich" weinig verheffend... ik zie de "kritiek" niet, of het moest kritiek zijn op de sexuele moraal?

Turkje 24 mei 2006 14:08

Rammstein, astemblieft zeg, dat is zo ongeveer de Clouseau voor pokdalige pubers die zichzelf alternatief vinden. :roll:

De wereld zou er al veel beter uitzien, moesten al die Rammstein liefhebbers hun pukkels uitnijpen, de etter verzamelen, en deze smurrie gebruiken als voorraad haargel-voor-het-leven.

De anderen mogen nu :wumpscut: opzetten. 8)

van Maerlant 24 mei 2006 15:55

Rammstein heeft mooie nummers.
Is trouwens Industrial Metal.

Tantist 24 mei 2006 16:15

Citaat:

voicelesscharlie 24 mei 2006 17:53

@Oliepikky

http://www.getmentalhelp.com/

Armadel 24 mei 2006 18:44

Rammstein rockt.

gewoon ik 24 mei 2006 22:06

Rammstein fascistisch??fantastisch ja
net zoals System of a Down zeker over het goede leven in Amerika zingt!!

hozee

anders e paar ideekes
we verven iedereen groen (naar de vlag van Ladonia) zo is er geen discutie meer over huidskleur

gewoon ik 24 mei 2006 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 1724586)
Rammstein, astemblieft zeg, dat is zo ongeveer de Clouseau voor pokdalige pubers die zichzelf alternatief vinden. :roll:

De wereld zou er al veel beter uitzien, moesten al die Rammstein liefhebbers hun pukkels uitnijpen, de etter verzamelen, en deze smurrie gebruiken als voorraad haargel-voor-het-leven.

De anderen mogen nu :wumpscut: opzetten. 8)

eum owkee
dank u ik gebruik geen gel, ik heb geen pukkels ja

naar wat luister jij dan?? helmoet snottie??

BigF 25 mei 2006 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Armadel (Bericht 1725099)

Rammstein rockt.

Euh...
Rammstein doet zowat alles behalve rocken. Als Rammstein gewoon hun ding zou doen zonder alle gimmicks errond hadden we er nooit iets van gehoord. (Zie ook; Lordi, Slipknot en consoorten)
En dat zou ik alvast niet erg gevonden hebben.

Maja, gelukkig verschillen smaken hè?

Bhairav 25 mei 2006 08:19

Rammstein is saai.

van Maerlant 25 mei 2006 10:57

Gij ook.

gewoon ik 25 mei 2006 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1725718)
Rammstein is saai.

gij valt in slaap of zo?? terwijl ze daar staan te zwaaien met vlammenwerpertjes of staan te schreeuwen in de micro?? sterk

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be