Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Ik ben, als kleurling, het levende bewijs dat het Vlaams Belang géén racistische part (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51241)

smiley 24 mei 2006 01:55

Ik ben, als kleurling, het levende bewijs dat het Vlaams Belang géén racistische part

In een openhartige en moedige open brief reageert Pieter Van Boxel op de blinde hetze die na de schietpartij in Antwerpen in pers en politiek is losgebarsten tegen het Vlaams Belang.

“Ik ben, als kleurling, het levende bewijs dat het Vlaams Belang géén racistische partij is”, schrijft Van Boxel scherp.

Pieter Van Boxel werd geboren in Indonesië en als baby geadopteerd door een Vlaams gezin. “Ik voel me Vlaming maar ik ben niet gegeneerd omdat ik bruin ben. Integendeel! Ondanks dit ben ik heel tevreden als actief kaderlid van het Vlaams Belang.”

Van Boxel merkt in zijn brief op dat hij in 2005 overstapte van de N-VA naar het Vlaams Belang. Hij kon zich niet langer verzoenen met het cordon sanitaire en het feit dat de N-VA-top met de Belgische machtspartij CD&V in de koffer dook, was de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen.

“Alle Vlaamse kranten besteedden veel aandacht aan mijn overstap. Blijkbaar zijn de media en de opiniemakers mijn overstap nu (bewust of onbewust) gewoon of domweg vergeten”, klinkt het.
“Mijn overstap verliep zeer vlot! Ik werd er door de basis warm en oprecht welkom geheten. Ik heb de voorbije maanden heel wat partijactiviteiten en afdelingen bezocht. Overal waar ik kwam, voelde ik diezelfde welkom en warmte. Vele leden spraken mij aan, velen wensten mij proficiat, velen waren blij en ik was overal welkom. Ook in Antwerpen was het enthousiasme van de leden en militanten enorm groot.”

Waar Van Boxel ook kwam, overal kreeg hij de bevestiging van wat hij al lang wist. “Ik ben hier thuis en ik ben hier welkom”. Ook bij de Vlaams Belang Jongeren: “Ik was direct één van hen, ongeacht mijn bruine huidskleur”.

“Ik heb nog geen enkele seconde spijt gehad van mijn beslissing destijds”, schrijft Van Boxel nog. “Ook nu, wanneer de partij het moeilijker heeft, voel ik mij nog steeds thuis binnen de partij. Ik ben heel tevreden over de manier waarop mijn partij is omgegaan met de dramatische feiten en vooral met de grote wervelstorm die er de laatste weken ontstaan is.
Ik ben dan ook heel fier en blij, lid te mogen zijn van het Vlaams Belang. Mijn conclusie is duidelijk: Het Vlaams Belang is géén racistische partij en ik ben daar een levend voorbeeld van.”

Het is goed dat Pieter Van Boxel de om ter hardst schreeuwende opiniemakers nog eens met de neus op de feiten drukt. Maar de kans dat u zijn eerlijke reactie terug kan vinden in uw krant is klein zoniet onbestaande. Want dat past nu eenmaal niet in het eenzijdige plaatje dat pers en politiek hebben uitgetekend…

De volledige tekst van de brief kan u vinden op de persoonlijke webstek van Pieter Van Boxel: http://groups.msn.com/pietervanboxel

voicelesscharlie 24 mei 2006 02:13

Ik wens Pieter een sterke campagne toe.
Piet, laat de PCten met hun simplistische racisme-retoriek eens een stevig poepje ruiken.;-)

armando 24 mei 2006 05:03

ik hoor weinig reacties van de poliek correcten

djimi 24 mei 2006 05:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door armando (Bericht 1724040)
ik hoor weinig reacties van de poliek correcten

Hebben die mensen dan geen recht op nachtrust, misschien ?

Bhairav 24 mei 2006 06:26

:lol:

En hij is dan ook een pion.

spherelike 24 mei 2006 07:01

wat is het mannelijk van excuustruus ?

Steben 24 mei 2006 08:27

Wanneer zien we hem dan op een grote affiche naast het logo? :lol:

Anna List 24 mei 2006 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 1724094)
Wanneer zien we hem dan op een grote affiche naast het logo? :lol:

als ik mij niet vergis heeft hij in Borgerhout (Hof ter Loo) toch al eens 'hand in hand' ;-) met FDW op het podium gestaan ... 't is dus niet dat ie weggestoken wordt hé (wat jou vraag zou kunnen suggereren)...

voicelesscharlie 24 mei 2006 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 1724150)
als ik mij niet vergis heeft hij in Borgerhout (Hof ter Loo) toch al eens 'hand in hand' ;-) met FDW op het podium gestaan ... 't is dus niet dat ie weggestoken wordt hé (wat jou vraag zou kunnen suggereren)...

Zie fotoalbum op http://groups.msn.com/pietervanboxel;-)

voicelesscharlie 24 mei 2006 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 1724054)
wat is het mannelijk van excuustruus ?

Pieter heeft er zelf voor gekozen.
Het is niet zoals bij de PCten dat de excuustruzen naar de partij werden gelokt met de belofte van een verkiesbaar postje en met de hoop om allochtone kiezers te klissen.

Lof der Zotheid 24 mei 2006 10:48

Daverende en overdovende stilte bij luilinks...

spherelike 24 mei 2006 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 1724232)
Pieter heeft er zelf voor gekozen.
Het is niet zoals bij de PCten dat de excuustruzen naar de partij werden gelokt met de belofte van een verkiesbaar postje en met de hoop om allochtone kiezers te klissen.

staat hij dan niet op een verkiezingslijst van het VB ? Wil hij niet ?

Oprecht hondroerend en vooral spontaan portret : de excuustruus, het vernieuwend element waar het ook al oorverdovend stil rond is, en de hardliner die hierdoor softer moet overkomen. Echt ik ben er van "gepakt"

voicelesscharlie 24 mei 2006 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 1724271)
staat hij dan niet op een verkiezingslijst van het VB ? Wil hij niet ?

Oprecht hondroerend en vooral spontaan portret : de excuustruus, het vernieuwend element waar het ook al oorverdovend stil rond is, en de hardliner die hierdoor softer moet overkomen. Echt ik ben er van "gepakt"

Klopt de rode media zwijgt in alle talen over hem terwijl de gekleurden van de andere partijen bijna niet meer van het scherm weg te denken zijn.:roll:

Bad Attila 24 mei 2006 11:40

Even Godwin's Law in de praktijk brengen...

Er zaten Joden in het Duits Olympisch team in 1936.

btw: hoeveel "gekleurde" politieke mandatarissen telt het VB (proportioneel gezien)?

Jampie 24 mei 2006 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 1724021)
In een openhartige en moedige open brief reageert Pieter Van Boxel op de blinde hetze die na de schietpartij in Antwerpen in pers en politiek is losgebarsten tegen het Vlaams Belang.

“Ik ben, als kleurling, het levende bewijs dat het Vlaams Belang géén racistische partij is”, schrijft Van Boxel scherp.

Pieter Van Boxel werd geboren in Indonesië en als baby geadopteerd door een Vlaams gezin. “Ik voel me Vlaming maar ik ben niet gegeneerd omdat ik bruin ben. Integendeel! Ondanks dit ben ik heel tevreden als actief kaderlid van het Vlaams Belang.”

Van Boxel merkt in zijn brief op dat hij in 2005 overstapte van de N-VA naar het Vlaams Belang. Hij kon zich niet langer verzoenen met het cordon sanitaire en het feit dat de N-VA-top met de Belgische machtspartij CD&V in de koffer dook, was de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen.

“Alle Vlaamse kranten besteedden veel aandacht aan mijn overstap. Blijkbaar zijn de media en de opiniemakers mijn overstap nu (bewust of onbewust) gewoon of domweg vergeten”, klinkt het.
“Mijn overstap verliep zeer vlot! Ik werd er door de basis warm en oprecht welkom geheten. Ik heb de voorbije maanden heel wat partijactiviteiten en afdelingen bezocht. Overal waar ik kwam, voelde ik diezelfde welkom en warmte. Vele leden spraken mij aan, velen wensten mij proficiat, velen waren blij en ik was overal welkom. Ook in Antwerpen was het enthousiasme van de leden en militanten enorm groot.”

Waar Van Boxel ook kwam, overal kreeg hij de bevestiging van wat hij al lang wist. “Ik ben hier thuis en ik ben hier welkom”. Ook bij de Vlaams Belang Jongeren: “Ik was direct één van hen, ongeacht mijn bruine huidskleur”.

“Ik heb nog geen enkele seconde spijt gehad van mijn beslissing destijds”, schrijft Van Boxel nog. “Ook nu, wanneer de partij het moeilijker heeft, voel ik mij nog steeds thuis binnen de partij. Ik ben heel tevreden over de manier waarop mijn partij is omgegaan met de dramatische feiten en vooral met de grote wervelstorm die er de laatste weken ontstaan is.
Ik ben dan ook heel fier en blij, lid te mogen zijn van het Vlaams Belang. Mijn conclusie is duidelijk: Het Vlaams Belang is géén racistische partij en ik ben daar een levend voorbeeld van.”

Het is goed dat Pieter Van Boxel de om ter hardst schreeuwende opiniemakers nog eens met de neus op de feiten drukt. Maar de kans dat u zijn eerlijke reactie terug kan vinden in uw krant is klein zoniet onbestaande. Want dat past nu eenmaal niet in het eenzijdige plaatje dat pers en politiek hebben uitgetekend…

De volledige tekst van de brief kan u vinden op de persoonlijke webstek van Pieter Van Boxel: http://groups.msn.com/pietervanboxel

Dat Pieter Van Boxel zich maar eens goed informeert over zijn fuhrer PDW die zei :'En ja, het Vlaams Blok kiest voor een blank Europa' !

Dave Brocatus 24 mei 2006 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jampie (Bericht 1724349)
Dat Pieter Van Boxel zich maar eens goed informeert over zijn fuhrer PDW die zei :'En ja, het Vlaams Blok kiest voor een blank Europa' !

Als ik me niet vergis is die uitspraak 15 jaar oud.
In die 15 jaar is er al heel wat veranderd.

voicelesscharlie 24 mei 2006 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 1724343)
Even Godwin's Law in de praktijk brengen...

Er zaten Joden in het Duits Olympisch team in 1936.

btw: hoeveel "gekleurde" politieke mandatarissen telt het VB (proportioneel gezien)?

Er zaten zelfs joden in het Duiste leger(vooral marine) tijdens de tweede wereld oorlog.
(vb: admiraal Ernst Lindemann van de Bismarck)

Bad Attila 24 mei 2006 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 1724446)
Er zaten zelfs joden in het Duiste leger(vooral marine) tijdens de tweede wereld oorlog.
(vb: admiraal Koch)

Voila. Hiermee is duidelijk bewezen dat het Nazi-regime niet antisemiet was. :lol:

Tantist 24 mei 2006 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 1724446)
(vb: admiraal Ernst Lindemann van de Bismarck)

Is dat niet dat schip dat gezonken is? ;)

jan hyoens 24 mei 2006 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 1724450)
Voila. Hiermee is duidelijk bewezen dat het Nazi-regime niet antisemiet was. :lol:

dat niet nee! Maar dat het allemaal niet zwart of wit is maar dat er veel grijs tussenzit! Denk daar maar eens goed over na!;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be