Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Maar natuurlijk zal ik mijn standpunten blijven verdedigen! Het enige wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik gewoon geen zin meer heb in "communautaire" discussies omdat ik het gevoel heb dat daarover alles al gezegd is...
|
Ik vrees dat je gelijk hebt... Het communautaire debat is zo steriel geworden als een operatiekamer. De belgicisten blijven belgicist en blijven argumenteren dat de meerderheid van het volk zich Belg voelt en dat de Walen een ijzeren gordijn gaan oprichten zodat we er niet meer op vakantie kunnen gaan ;-) , de flaminganten blijven hameren op hefbomen tot een beter beleid en dat die Walen vuile profiteurs zijn, de Goot/Heel-Nederlanders blijven hameren op het feit dat we samen veel sterker staan in de wereld, en dat Karel V het toch wel leuk zou vinden. (voor de humorlozen onder ons: merk het sarcasme).
Alle partijen zitten stevig in hun versterkte vestingen en bekogelen elkaar met alles wat niet vast zit of te zwaar is, de ene is daarbij al wat succesvoller dan de andere (sorry belgicisten...), maar echt overwinningen worden er hier niet geboekt. Dat kan ook niet, want dit is maar een forum, en niet meer dan dat. Ik denk dat er hier velen zitten die zich als het ware in het parlement wanen, en, afgezien dat hier heel wat volk zit dat vooral kan flamen en niet redeneren, ze met een heerlijke discussie als het ware België unitair hebben gemaakt/Vlaanderen onafhankelijk is/Groot-Nederland een feit is. Ballekes natuurlijk...
Ik zit hier vooral omdat ik geïnteresseerd ben in politiek en het een leuk tijdverdrijf is (anderen prefereren dan weer chatten of naar vieze plaatjes kijken ;-) ). Wat Zeno zegt over de communautaire discussies is correct, maar dat geldt evenzo voor al de rest. Ik amuseer mij hier wel (afin, amuseren is een verkeerd woord, maar soit), maar nu ik het allemaal een beetje gezien heb en de discussies mij steriel lijken, vraag ik mij zo langzamerhand af wat voor nut het nog heeft. Te meer als je ziet dat je uitgebreide bijdragen, waar je toch wel wat tijd in steekt, op een oneliner worden onthaalt. Het niveau van de gemiddelde poster kan van tijd tot tijd laag zijn, en wordt vaak veroorzaakt door een gebrek aan argumentatie. Daar leer je dus ook niet van bij. En de doorgedreven koppigheid en het fanatisme van enkelen (zelfs als ze hunzelf tegenspreken of je ze kan betrappen op liegen) brengt al helemaal geen aarde naar de dijk, integendeel: ze zijn er trots op...
Ik denk dat we een beetje zitten in het moderne concept van "iedereen een mening". Iedereen wil die ventileren en dat is goed, maar de meesten zijn intellectueel te lui om kritisch te zijn tov die mening. En in die massa van meningen en meninkjes maken veel varkens de spoeling dun.
Dus om eerlijk te zijn: ik lees liever opiniebladen waar het kaf al wat van het koren is gescheiden (Secessie, Meervoud, 't Pallieterke,...) dan echt hier te zitten te luisteren naar de frustratries van enkelen omdat bv België aan het verdwijnen is... Want van het eerste steek je 100X meer op...
Dat moest me effe van het hart...