Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Boten en selectieve vriendelijkheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51288)

BigF 25 mei 2006 11:26

Boten en selectieve vriendelijkheid

't Is een gek verschijnsel;

Naar mensen die passeren op een boot wordt altijd gezwaaid. Of ze zwaaien zelf, of er wordt naar ze gezwaaid.

Naar mensen op fietsen of in auto's wordt praktisch nooit gezwaaid. Ook voetgangers zie je zelden zwaaien.Enkel tussen bekenden, maar bij boten zwaait werkelijk iedereen naar iedereen.

Waarom enkel bij boten?? Waarom zwaaien wij enkel onze varende medemens toe?

Selectieve vriendelijkheid?

Armadel 25 mei 2006 11:42

Omdat die op water liggen en jij bent meestal op land. Het risico om een "koek" op uw gezicht te krijgen wegens vriendelijkheid is dus veel minder om maar niet te zeggen miniem...

van Maerlant 25 mei 2006 11:45

Daar zeg je zoiets...

circe 25 mei 2006 12:06

Op het water heb je veel meer solidariteit. Eenmaal een ongeluk gebeurd zijn het de andere boten die je ter hulp kunnen komen. Vriendelijkheid en galant zijn is dus prioriteit.

Weinig woestijnbewoners op de rivieren bovendien! ;-) en degenen die wel een boot hebben zijn volkomen geassimileerd!

vrijevlaming 25 mei 2006 15:57

das hetzelfde als wandelen in de bergen: daar zegt iedereen ook goeiendag tegen mekaar.

Bhairav 25 mei 2006 16:14

Zelfs HIER zeggen mensen goeiendag tegen elkaar. Waarschijnlijk zijn ze verwonderd bij het zien van een mens, zo saai en dood is het hier.

exodus 25 mei 2006 16:16

Gewoonweg omdat boten niet zoveel voorkomen als auto's en fietsen.

Percalion 25 mei 2006 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1726530)
Zelfs HIER zeggen mensen goeiendag tegen elkaar. Waarschijnlijk zijn ze verwonderd bij het zien van een mens, zo saai en dood is het hier.

Ook tegen jou?

BigF 26 mei 2006 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Armadel (Bericht 1725949)
Omdat die op water liggen en jij bent meestal op land. Het risico om een "koek" op uw gezicht te krijgen wegens vriendelijkheid is dus veel minder om maar niet te zeggen miniem...

Dat lijkt me aannemelijk. Je kan je imago wat opblinken door wat vriendelijkheid tentoon te spreiden, maar het blijft veilig, de ander is immers onbereikbaar.

Of heeft het met afscheid te maken? Mensen die op een boot zitten vertrekken immers vaak op reis (al dan niet werkgerelateerd). Iemand die op een fiets zit rijdt misschien maar snel naar de bakker. Op vliegvelden worden mensen ook uitgewuifd (zij het niet door onbekenden).

Jazeker 26 mei 2006 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 1725928)

Naar mensen die passeren op een boot wordt altijd gezwaaid. Of ze zwaaien zelf, of er wordt naar ze gezwaaid.

Naar mensen op fietsen of in auto's wordt praktisch nooit gezwaaid.

Bij boten denken we altijd "Ha, die trappen het af. Doeeeeeeeeei !"

cookie@vws 27 mei 2006 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1728514)
Bij boten denken we altijd "Ha, die trappen het af. Doeeeeeeeeei !"

Een 'allochtone' vader heeft drie zoons. Hij vindt dat het wel stilletjesaan tijd wordt om een job te zoeken en stuurt ze alledrie op pad en ze mogen pas thuis komen met hun eerste loon op zak. De eerste komt thuis met een enveloppe met 500 euro. Waar heb jij gewerkt vraagt hij? Bij een tomatenplukker antwoord zoon nr.1. Zoon nr. 2 iets later met 1000 euro en als antwoord: bij de vuilkar. Zoon nr.3 komt binnen met in elke zak wel honderd briefjes van 50 euro. Wat heb jij uitgespookt zegt de vader? Iets crimineel of zo? Neen, antwoord zoon nr.3.......Ben op Zaventem gaan zitten met een bordje: 'Ik ben allochtoon en heb nog vijftig euro tekort voor mijn vliegticket naar huis'.....

vercetti 27 mei 2006 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1731160)
Een 'allochtone' vader heeft drie zoons. Hij vindt dat het wel stilletjesaan tijd wordt om een job te zoeken en stuurt ze alledrie op pad en ze mogen pas thuis komen met hun eerste loon op zak. De eerste komt thuis met een enveloppe met 500 euro. Waar heb jij gewerkt vraagt hij? Bij een tomatenplukker antwoord zoon nr.1. Zoon nr. 2 iets later met 1000 euro en als antwoord: bij de vuilkar. Zoon nr.3 komt binnen met in elke zak wel honderd briefjes van 50 euro. Wat heb jij uitgespookt zegt de vader? Iets crimineel of zo? Neen, antwoord zoon nr.3.......Ben op Zaventem gaan zitten met een bordje: 'Ik ben allochtoon en heb nog vijftig euro tekort voor mijn vliegticket naar huis'.....

:lol:

Een goeie. Zelf gevonden?

cookie@vws 27 mei 2006 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 1731189)
:lol:

Een goeie. Zelf gevonden?

neen, maar vind die wel grappig... en ze is niet racistisch hé... eigenlijk duidt het alleen maar aan wat de gemiddelde belg/vlaming erover denkt hé...

Jazeker 27 mei 2006 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1731197)
neen, maar vind die wel grappig... en ze is niet racistisch hé... eigenlijk duidt het alleen maar aan wat de gemiddelde belg/vlaming erover denkt hé...

Het is maar een grap, hé ?

cookie@vws 27 mei 2006 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1731209)
Het is maar een grap, hé ?

Heb ik onze jazeker op een idee gebracht? ;-)

driewerf 28 mei 2006 00:45

Als ik in mijn wijk wandel -centrum Mechelen- knik ik ook geregeld goeiendag, en krijg ik zeer vaak een goedendag terug.

TomB 28 mei 2006 02:03

Citaat:

Naar mensen op fietsen of in auto's wordt praktisch nooit gezwaaid. Ook voetgangers zie je zelden zwaaien.Enkel tussen bekenden, maar bij boten zwaait werkelijk iedereen naar iedereen.

Waar ik woon wuiven de mensen ook naar elkaar als ze in de auto zitten, en fietsen ... die rijden hier nauwelijks rond.

cookie@vws 28 mei 2006 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1731376)
Als ik in mijn wijk wandel -centrum Mechelen- knik ik ook geregeld goeiendag, en krijg ik zeer vaak een goedendag terug.

Hey krijg in Antwerpen ook vaak een goedendag terug...

stephen- 28 mei 2006 08:38

Citaat:

Laat dat matrozenpakje es wat vaker in je kast hangen...

Den Bal 28 mei 2006 08:50

Citaat:

Hetzelfde zie je tussen mensen die op weg zijn met een mobilehome. Het is volgens mij een soort solidariteit. Een soort want de onderliggende reden is volgens mij "als ik problemen heb kan ik steeds hulp verwachten van de andere mobilehome rijders", eigen belang dus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be