![]() |
Boten en selectieve vriendelijkheid
't Is een gek verschijnsel;
Naar mensen die passeren op een boot wordt altijd gezwaaid. Of ze zwaaien zelf, of er wordt naar ze gezwaaid. Naar mensen op fietsen of in auto's wordt praktisch nooit gezwaaid. Ook voetgangers zie je zelden zwaaien.Enkel tussen bekenden, maar bij boten zwaait werkelijk iedereen naar iedereen. Waarom enkel bij boten?? Waarom zwaaien wij enkel onze varende medemens toe? Selectieve vriendelijkheid? |
Omdat die op water liggen en jij bent meestal op land. Het risico om een "koek" op uw gezicht te krijgen wegens vriendelijkheid is dus veel minder om maar niet te zeggen miniem...
|
Daar zeg je zoiets...
|
Op het water heb je veel meer solidariteit. Eenmaal een ongeluk gebeurd zijn het de andere boten die je ter hulp kunnen komen. Vriendelijkheid en galant zijn is dus prioriteit.
Weinig woestijnbewoners op de rivieren bovendien! ;-) en degenen die wel een boot hebben zijn volkomen geassimileerd! |
das hetzelfde als wandelen in de bergen: daar zegt iedereen ook goeiendag tegen mekaar.
|
Zelfs HIER zeggen mensen goeiendag tegen elkaar. Waarschijnlijk zijn ze verwonderd bij het zien van een mens, zo saai en dood is het hier.
|
Gewoonweg omdat boten niet zoveel voorkomen als auto's en fietsen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Of heeft het met afscheid te maken? Mensen die op een boot zitten vertrekken immers vaak op reis (al dan niet werkgerelateerd). Iemand die op een fiets zit rijdt misschien maar snel naar de bakker. Op vliegvelden worden mensen ook uitgewuifd (zij het niet door onbekenden). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een goeie. Zelf gevonden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ik in mijn wijk wandel -centrum Mechelen- knik ik ook geregeld goeiendag, en krijg ik zeer vaak een goedendag terug.
|
Citaat:
Waar ik woon wuiven de mensen ook naar elkaar als ze in de auto zitten, en fietsen ... die rijden hier nauwelijks rond. |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be