Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Afghanen eten stiekem (https://forum.politics.be/showthread.php?t=5131)

jan hyoens 12 augustus 2003 07:53

"Sommige hongerstakende Afghanen hebben wel al geeten" zegt Pierre Dernier, hoofd van de spoedafdeling van het Elsenense Iris-ziekenhuis.
"Dagelijks komen hier een zevental afghanen. Soms vragen ze en krijgen ze voedsel" Anderen eten stiekem tijdens hun wandeling.
Een bijzonder probleem is dat er een tekort is aan ziekenwagens voor echte noodgevallen omdat de afghanen moeten vervoerd worden van de Hielig Kruiskerk naar het ziekenhuis en eisen dat ze ook met de ziekenwagen terug naar de kerk worden vervoerd."

HLN 12/08/2003

storm op zee 12 augustus 2003 08:03

Uiteraard eten die mannen, na al die tijd zijn sommigen blijkbaar nog steeds in prima conditie om tv-interviews te geven, dat zegt toch genoeg.
Schandalig hoe zij de democratie trachten te chanteren.

Truder 12 augustus 2003 08:32

Dat was te denken dat ze de boel aan het belazeren zijn. :roll:

numarx 12 augustus 2003 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
"Sommige hongerstakende Afghanen hebben wel al geeten" zegt Pierre Dernier, hoofd van de spoedafdeling van het Elsenense Iris-ziekenhuis.

Verder zijn er al twee topics geopend over die enkelen. Dit wordt niet erger als je er meer topics over opent hoor.

Pat 12 augustus 2003 09:31

Van de 240 zijn er al 70 die de hongerstaking 'officieel' opgegeven hebben.

jan hyoens 12 augustus 2003 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Citaat:

Verder zijn er al twee topics geopend over die enkelen. Dit wordt niet erger als je er meer topics over opent hoor.

De waarheid kan nooit genoeg gezegd worden! het is onze verdomde plicht als democraten om de waarheid aan het licht te laten komen! Tot spijt van sommigen hier blijkbaar!

numarx 12 augustus 2003 09:36

U bent grappig als u in slogans praat. Wel, Onderzoeker Der Waarheid, zoek eens uit met hoeveel die "sommigen" precies zijn. Dan zal ik daarna m'n conclusies trekken.

Truder 12 augustus 2003 09:36

Citaat:

De waarheid kan nooit genoeg gezegd worden! het is onze verdomde plicht als democraten om de waarheid aan het licht te laten komen! Tot spijt van sommigen hier blijkbaar!

Idd Jan, men kan er niet genoeg op hameren dat chantage niet kan.

Jorge 12 augustus 2003 09:47

Het Schandaal!!! Daar wordt ik nu eens pisnijdig van, si!!!! Een hongerstaker die eet!!! Schreeuwt moord ende brand en zend hen terug naar hun land waar het mana uit den hemel valt... :twisted:

Pat 12 augustus 2003 09:48

Citaat:

U bent grappig als u in slogans praat. Wel, Onderzoeker Der Waarheid, zoek eens uit met hoeveel die "sommigen" precies zijn. Dan zal ik daarna m'n conclusies trekken.

Het probleem is dat diegene die stiekum eten dat niet zullen toegeven, anders zou het niet stiekum zijn. Anderzijds kan je van een dokter niet verwachten dat hij dagelijks statistieken bijhoudt van wie wel en wie niet eet.

Een dringender probleem zie ik in de overbelasting van het ziekenhuis te Elsene dat al zijn ziekenwagens dezer dagen meer dan nodig heeft voor noodgevallen maar zich tevens moet bezighouden met het heen en weer voeren (6 �* 7 maal per dag!!!) van hongerige Afghanen waarvan sommigen nog niet eens uitgeprocedeerd zijn...

Het Vraagteken 12 augustus 2003 09:53

Sommigen chanteren misschien, anderen verdienen onze steun.

Pat 12 augustus 2003 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken

Hongerstaking is een vorm van chantage. Stel u voor dat iedereen die niet akkoord gaat met een gerechtelijke uitspraak in hongerstaking gaat ipv in beroep. Volkert van der Graaf weet ondertussen dat zoiets geen zin heeft.

jan hyoens 12 augustus 2003 10:15

Citaat:

wat baten kars en bril... Ben jij niet van het type die al op voorhand zijn conclusies klaarheeft? Ga nog wat spelen met roze schrik! :roll:

numarx 12 augustus 2003 10:21

1.) Ik zeg net dat ik achteraf m'n conclusies zal trekken. Als die sommigen met 7 zijn zal dat een andere conclusie zijn dan als ze met 170 zijn. Logisch, niet?

2.) Met draaiende oogjes zal je geen gelijk halen.

3.) Mijn privéleven is mijn zaak en ik zal bijgevolg zelf wel kiezen met wie ik speel. Je moet nu ook niet echt persoonlijk worden omdat ik je visie niet deel hoor.

Het Vraagteken 12 augustus 2003 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken

Hongerstaking is een vorm van chantage. Stel u voor dat iedereen die niet akkoord gaat met een gerechtelijke uitspraak in hongerstaking gaat ipv in beroep. Volkert van der Graaf weet ondertussen dat zoiets geen zin heeft.

Verdienen sommige Afghaanse hongerstakers dan onze steun niet?

Als Turkse gevangenen in hongerstaking gaan om de folteringen en andere misbruiken van het Turkse gevangeniswezen aan te klagen, is dat dan chantage?

Maar in deze zaak heb je gelijk, dit is gewoon druk uitvoeren...wat niet betekent dat ik geen sympathie heb voor de stakers of ze ongelijk geef.

Gorefest 12 augustus 2003 11:38

En dat interview met dat klein Afhaans meisje gisteren op het nieuws..
"Ik praat goed Nederlands, maar Afghaans ken ik al niet meer daarom kan ik niet terug naar Afghanistan" en even later praatte ze .. Afghaans met haar moeder

Babeth 12 augustus 2003 11:52

Ja, een goed smoesje inderdaad. En waarom geloof ik dat kindje niet ? 3 redenen:
1. Ik heb een achterneefje dat beurtelings pendelt tussen Londen en Malaga, hij spreekt nog altijd Nederlands met zijn moeder (UK) en zijn grootmoeder (SP).
2. Een andere tante van mij woont al 30 jaar in het Mechelse maar zij is altijd haar moedertaal (Frans) blijven spreken met haar dochters.
3. In mijn straat groeiden twee Albanees-Macedonische jonge mensen op die Nederlands, Frans, Turks en Albanees spreken (en nog wat Engels ook).

John Stufflebeam 12 augustus 2003 12:04

Citaat:

Een bijzonder probleem is dat er een tekort is aan ziekenwagens voor echte noodgevallen omdat de afghanen moeten vervoerd worden van de Hielig Kruiskerk naar het ziekenhuis en eisen dat ze ook met de ziekenwagen terug naar de kerk worden vervoerd."

HLN 12/08/2003

Zeven zieke Afghanen veroorzaken blijkbaar een plots tekort aan ziekenwagens. Wat dan als er bij een brand of ongeluk 20 extra mensen moeten vervoerd worden?

Te weinig ziekenwagens, dat is dus een probleem. Je kan dat oplossen door extra ziekenwagens aan te schaffen.

Het Vraagteken 12 augustus 2003 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaVinci
En dat interview met dat klein Afhaans meisje gisteren op het nieuws..
"Ik praat goed Nederlands, maar Afghaans ken ik al niet meer daarom kan ik niet terug naar Afghanistan" en even later praatte ze .. Afghaans met haar moeder

Het was wel degelijk Afhgaans schrift, wie probeer je in diskrediet te brengen?

ferro 12 augustus 2003 17:28

Citaat:

"Dagelijks komen hier een zevental afghanen. Soms vragen ze en krijgen ze voedsel" Anderen eten stiekem tijdens hun wandeling.

HLN 12/08/2003

Mijn vermoeden was juist, we zien hier nogmaals met welke criminelen we hier te doen.
Ze proberen ons niet enkel te chanteren, het zijn ook nog ordinaire leugenaars !!!

Daarom een nieuwe oproep aan Patrick Dewael :

GOOI DAT SCHORREMORIE BUITEN !!!!

INZET VAN DE POLITIE MET TRAANGAS EN WATERKANON !!!

Die comedie duurt nu al lang genoeg .

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be