![]() |
62% Vlamingen wil koning weg of zonder macht
Vlamingen verkiezen koning zonder macht of zelfs geen koning.
![]() BRUSSEL - BRUSSEL - Vijfenveertig procent van de Vlamingen geeft de voorkeur aan een protocollaire koning, 29 procent aan een politieke koning en 17 procent wil helemaal geen koning meer, zo blijkt uit een opiniepeiling van Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg in samenwerking met het bureau GfK. De peiling werd begin mei afgenomen bij 800 Vlamingen en ging ook over verkeersveiligheid en het loopbaaneinde. Bijna 90 procent van de ondervraagden is ervan overtuigd dat België zijn 200ste verjaardag haalt, maar bijna twee op de drie denken dat de rol van de koning over 25 jaar herleid zal zijn tot een zuiver protocollaire functie. [SIZE=1]BELGA (BELGA)26/05/2006[/SIZE] [SIZE=1][SIZE=2]En volgens mij gaat dat niet beteren wanneer slimme flup het koningschap betreedt. [/SIZE] [/SIZE] |
Citaat:
Ja...vrouwen, ouderen en Limburgers...wat gaan we daar mee doen? |
Ja, ´t is waar, van die ouderen zijn we binnen een paar jaar af...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
klagen dat een peiling niet 100% van de bevolking heeft ondervraagd is een open deur intrappen en vals, ofwel begrijp je niet wat een peiling juist is.
De enige 100% peiling is een referendum. Wie durft? |
Ik lees hier dat 90 procent van de Vlamingen ervan overtuigd is dat België zal blijven bestaan en dat 83 procent wil dat het een Monarchie blijft! Wat is dan het zogezegde probleem voor ons? :lol:
|
Citaat:
Inderdaad. En zeggen dat de bubclub desalniettemin de enige belgicistische patij is die zichzelf, om een andere reden duistere reden, broodnodig achtte voor het voortbestaan van Belgique.... |
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik niet goed vind, is het afschaffen van de senaat, gecombineerd met het protocollair maken van de monarchie: de Eerste minister krijgt dan te veel macht, en dat zal de particratie nog vergroten. Ik vind het goed dat er een instantie is die de eerste minister opvolgt. In alle republieken is dat zo: een evenwicht der machten. |
Ik verkies zonder macht, want ik wil geen verhofstadt of dewinter als president.
|
Dewinter 4 president 8)
:vlaander: |
Moet nogal een groteske bedoening zijn.
|
Citaat:
De titel van deze draad is wel misleidend. Het komt over alsof een meerderheid van de Vlamingen geen koning wil, terwijl het vooral mensen zijn die een koning zonder macht willen. |
Lijkt me duidelijke zaak. 800 mensen vind ik representatief genoeg.
Belgie blijft dus bestaan en jullie kunnen allemaal beter voor de BUB gaan stemmen, want een unitair Belgie staat het sterkste in Europa. |
Citaat:
Maar vooral dat zulke een peiling onvoorbereid, zonder voorafgaand debat gebeurt, maakt zulke peilingen eigenlijk zo goed als waardeloos, of sterker: desinformerend. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be