Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   P-Magazine perst CD&V af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51340)

netslet 26 mei 2006 16:19

P-Magazine perst CD&V af

P-magazine wil Vervotte op cover

,,De parodie van de CD&V Gent die dezer dagen een affiche en een website lanceert met daarop een schaars geklede dame, is een duidelijke schending van het copyright'', zo reageert algemeen directeur Patrick Castelain van DeVrije Pers.

,,Vooral het logo, waarbij de P gewoon vervangen is door een C, is een regelrechte kopie.'' De CD&V-jongeren van Gent lanceerden de actie om aan te tonen dat de CD&V geen verouderde partij is. Castelain is geen boosaardig of nijdig man en heeft een voorstel om de zaak via een minnelijke schikking te regelen: ,,Als de CD&V nu de daad bij het woord voegt, en Inge Vervotte voor onze cover poseert, dan halen we er onze advocaten niet bij.''

(bron: De Standaard)

Ik dacht dat zulke dingen nu eenmaal wel mochten in het kader van een parodie? Ik zie in deze campagne toch echt wel geen probleem, er is toch duidelijk geen sprake van oneerlijke concurrentie of winstderving, de cd&v richt heus geen halfbloot-blad op.

Zegt wel veel over de macht die mediaconcerns zich toedichten.

Als ik de cd&v was, laten procederen maar, dan zijn wij ook gespaard van een halfnaakte vervotte. Alhoewel: deng is natuurlijk wel veroordeeld voor hun nijntje parodie :roll:

ThibautLepouttre 26 mei 2006 16:33

en zo is P nog eens in het nieuws en verzekerd van gratis reclame...

netslet 26 mei 2006 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautLepouttre (Bericht 1728426)
en zo is P nog eens in het nieuws en verzekerd van gratis reclame...

CD&V ook trouwens, dit zou best wel al op voorhand geregeld kunnen zijn en zo dus voor een cosmetische verfissing van het CD&V-imago kunnen zorgen.

van Maerlant 26 mei 2006 16:59

P Magazine is achterlijk...

Kim 26 mei 2006 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 1728409)
P-magazine wil Vervotte op cover

,,De parodie van de CD&V Gent die dezer dagen een affiche en een website lanceert met daarop een schaars geklede dame, is een duidelijke schending van het copyright'', zo reageert algemeen directeur Patrick Castelain van DeVrije Pers.

,,Vooral het logo, waarbij de P gewoon vervangen is door een C, is een regelrechte kopie.'' De CD&V-jongeren van Gent lanceerden de actie om aan te tonen dat de CD&V geen verouderde partij is. Castelain is geen boosaardig of nijdig man en heeft een voorstel om de zaak via een minnelijke schikking te regelen: ,,Als de CD&V nu de daad bij het woord voegt, en Inge Vervotte voor onze cover poseert, dan halen we er onze advocaten niet bij.''

(bron: De Standaard)

Ik dacht dat zulke dingen nu eenmaal wel mochten in het kader van een parodie? Ik zie in deze campagne toch echt wel geen probleem, er is toch duidelijk geen sprake van oneerlijke concurrentie of winstderving, de cd&v richt heus geen halfbloot-blad op.

Zegt wel veel over de macht die mediaconcerns zich toedichten.

Als ik de cd&v was, laten procederen maar, dan zijn wij ook gespaard van een halfnaakte vervotte. Alhoewel: deng is natuurlijk wel veroordeeld voor hun nijntje parodie :roll:

Tja...

maarte 27 mei 2006 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1728600)

Tja...

mooii:-)

gsus 28 mei 2006 13:02

Alles om onder de aandacht te komen, en ik die dacht dat een goed programma voldoende was

Acid 29 mei 2006 22:33

Respect? Schrijf dat maar op uwen buik!

samaey 30 mei 2006 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Acid (Bericht 1734567)
Respect? Schrijf dat maar op uwen buik!

:)

De Knut 30 mei 2006 14:45

Van Vervotte op de cover, spaar ons, Heer !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be