![]() |
De multicultuur: voordelen voor autochtonen?
We worden de laatste weken om de oren geslagen met het 'feit' van de multicultuur.
Ik zou graag eens weten wat volgens de aanhangers van de multicultuur de goede kanten eraan zijn. Waarom moet dit nagestreeft worden? Wat is het voordeel voor ons, autochtone vlamingen? Ik stel deze vraag uitdrukkelijk aan de aanhangers ervan, de nadelen ervan zijn me al genoeg bekend. |
Ik zou mijn hobby, die heel belangrijk is voor mij en toch nog kleine duizend andere Belgen, niet kunnen doen zonder de 'allochtonen' die hem mij aanleren.
In al dat cynisme maakt dit waarschijnlijk niks uit, maar voor mij wel... |
doorslaggevende argumentatie.
case closed. |
Citaat:
Citaat:
|
slaap zacht
|
Citaat:
We hebben er ruimte en grondstoffen en vooral, we moeten het zuiden niet meer uitbuiten. |
Citaat:
Je kan zoveel monocultuur nastreven als je wenst, je gaat de mensen hun achtergrond toch niet kunnen verwijderen. Ik woon al jaren in de VS en heb nog steeds Belgische/Europese cultuurtrekjes (Ik eet bvb met vork en mes ipv enkel met een vork). Aangezien het onmogelijk is om iemand zijn verleden uit te vegen heb je slechts twee oplossingen: 1) Genocide, 2) Samenleven in een multiculturele maatschappij. Dat de implementatie in Belgie in het honderd loopt is een andere zaak. Wat is daar positief aan voor de autochtoon? Hij loopt niet rond tussen een bende gefrustreerde anders-culturelen die van 's morgens tot 's avonds moeten horen dat ze hier niet thuis zijn, en/of dat hun cultuur minderwaardig is. Hoe zou je je voelen moesten we - perfect democratisch - op lokaal niveau beslissen om laat ons zeggen Borgerhout monocultureel hardline islamitisch te maken? Het lijkt me nogal evident kwa antwoord, en nogal dom als vraag. |
Citaat:
Citaat:
|
Het voordeel is dat we eindelijk van onze eigen kneuterige en ongeloofelijk oersaaie "cultuur" verlost worden.
|
Wat wij hier multicultuur noemen, zouden ze in Afrika kolonialisme noemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit is het zuiverste bewijs dat domme vragen écht niet bestaan. In het meest positieve geval zou men ervan uit kunnen gaan dat multicultuur werkbaar en leefbaar is. Dit is als - zoals in de VS vermoed ik - de culturen op een soepele manier door mekaar lopen, ondersteund door een hogere leitcultuur. Wat hier gebeurt is totaal anders: waar men de islamitische allochtonen de vrije hand geeft, krijgt men geen multicultuur, maar een islamitische monocultuur. Molenbeek, Schaarbeek, Sint Joost, Borgerhout etc.. zijn helemaal geen voorbeelden van de o zo geprezen multicultuur: dat zijn de reeds verloren gebieden en de olievlek breidt zich uit. De franse banlieues, de grote franse steden zijn geen voorbeelden van multicultuur maar gettos van islamitische monocultuur waar geen westerse kaffer nog kan of mag binnenwandelen. De steden in Zweden waar in de islamitische getto's zelfs geen hulpdiensten meer kunnen opereren, ook in Nederland zijn er zulke no-go areas. Dat is dus geen multicultuur, maar islamitische monocultuur. Het is bovendien geen Vlaams racistisch verschijnsel zoals men ons zo graag wil doen geloven, maar een ALGEMEEN EUROPEES verschijnsel, gedragen door slechts één bevolkingsgroep! En het probleem is dat de originele bevolking zelfs niet mag protesteren tegen deze zeer duidelijke invasie. Zie mijn onderschrift: [SIZE=1](dat voor een of andere obscure reden niet verschijnt in deze thread)[/SIZE] Citaat:
|
Circe, zoals ik je er al eerder op heb gewezen, je onderschrift is vuile desinformatie. Niemand was het nog eens met Hendrik De Man de dagen voor de Duitse inval...
|
Citaat:
Nu, ook Amerika zit met zijn illegalen. Maar lost het toch op een iets andere manier op. Zo zal men zich kunnen regulariseren na bewijs van werk (belastingsaangifte) en kennis van de taal (in kombinatie met een soort gewapende grens tussen Mexico en de VS). Voorwaarden die hier, momenteel, nog onbespreekbaar zijn. Daarom is hier ook een groot maatschappelijk over dit thema nodig, tussen links en rechts (en niet enkel tussen links en extreemlinks). |
Gooi het Belgisch regime buiten, gooi de crap vreemdelingen buiten, straf de crap autochtonen voldoende zwaar en culturen zullen zonder problemen met elkaar samenleven als ze tenminste voldoende overeenkomsten hebben.
|
Citaat:
Of dat nu een reden is om een multicultuur aan te moedigen is een ander paar mouwen. Ik denk dat weinigen een probleem hebben met een mijnwerker uit Noord Afrika. Of men geneigd is werklozen uit Italie in te voeren is een andere zaak. Heeft u weet van Belgische werklozen die in Marokko gaan wonen en daar een uitkering krijgen? De voorwaarden om in het sociale vangnet te stappen verstrengen zou al volstaan om veel problemen met de multicul op te lossen. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Is daar onlangs geen wet gestemd dat de regering uitsluitend in de landstaal moet communiceren ? TomB kan ons daar ongetwijfeld meer over vertellen. Volgens mij is dat één van de oorzaken van de onvrede. Men geeft het signaal dat de ouderen langer gaan moeten werken om de kosten van de multicul te betalen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het probleem met multicultuur is dat die onze eigen cultuur verdringt en vervangt. Er is niks mis met Arabische en Afrikaanse culturen maar dan wel in Arabische landen en Afrika. In de westerse wereld hebben we onze manier van leven en tradities, die moeten toch niet opzij worden geschoven door de komst van immigranten? De nieuwkomer dient zich aan te passen en moet opgaan in de westerse maatschapij en de daarbij horende cultuur. Door dat multicul gedoe verdwijnt de eigen cultuur en krijgen we een noncultuur zoals in de VS, een mengelmoes van van alles wat.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be