Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   alkohol is minder schadelijk dan men beweert (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51366)

carlgustaaf 26 mei 2006 23:42

alkohol is minder schadelijk dan men beweert

Tegenwoordig hoort men veel leuteren over alkohol: dat zou slecht zijn voor de gezondheid.Ik ken wel meerdere oudere mensen, die heel hun leven veel gedronken hebben, en toch zonder noemenswaardige ziektes tot een hoge leeftijd gekomen zijn? Hoe zou d�*t nu komen? Als dat toch zo slecht is? Mischien omdat ze gezonder voedsel tot zich namen, of mischien omdat ze er géén cannabis bij rookten?Naar het schijnt versterken deze twee drugs mekaars werking, en ook het afbraak processus van het lichaam.Je word er dus sneller oud van.Wat ik best wil geloven als ik op de afgebeulde smoelwerken van sommige alkoholische wietrokers kijk. Dat is zo de graad net onder de spuiters, de Blowers/Zuipers, vooral als ze er ook nog wat pillen bij slikken,en wat lijntjes bij snuiven, dan is het helemaal klaar.
Maar alle dagen een paar glazen kan geen kwaad, en is zelfs goed voor de gezondheid.

Bhairav 26 mei 2006 23:44

:lol:

Stratcat 27 mei 2006 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1729460)
Tegenwoordig hoort men veel leuteren over alkohol: dat zou slecht zijn voor de gezondheid.Ik ken wel meerdere oudere mensen, die heel hun leven veel gedronken hebben, en toch zonder noemenswaardige ziektes tot een hoge leeftijd gekomen zijn? Hoe zou d�*t nu komen? Als dat toch zo slecht is? Mischien omdat ze gezonder voedsel tot zich namen, of mischien omdat ze er géén cannabis bij rookten?Naar het schijnt versterken deze twee drugs mekaars werking, en ook het afbraak processus van het lichaam.Je word er dus sneller oud van.Wat ik best wil geloven als ik op de afgebeulde smoelwerken van sommige alkoholische wietrokers kijk. Dat is zo de graad net onder de spuiters, de Blowers/Zuipers, vooral als ze er ook nog wat pillen bij slikken,en wat lijntjes bij snuiven, dan is het helemaal klaar.
Maar alle dagen een paar glazen kan geen kwaad, en is zelfs goed voor de gezondheid.

Je hebt me doen lachen. Waarvoor dank.

Karma 27 mei 2006 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1729460)
Tegenwoordig hoort men veel leuteren over alkohol: dat zou slecht zijn voor de gezondheid.Ik ken wel meerdere oudere mensen, die heel hun leven veel gedronken hebben, en toch zonder noemenswaardige ziektes tot een hoge leeftijd gekomen zijn? Hoe zou d�*t nu komen?

Ja, zal wel zo zijn. Er zijn er die overal tegen kunnen, zal wel genetisch bepaald zijn. Maar er zijn er anderen die dat gunstige genneke niet hebben en dus al op relatief jonge leeftijd met een levercirose het ziekenhuis in belanden. En hoe weet jij van jezelf of je "het" hebt of niet?
Citaat:

Maar inderdaad, enkele glazen per dag zullen wel niet zoveel kwaad kunnen.

eno2 27 mei 2006 15:03

Citaat:

alkohol is minder schadelijk dan men beweert

Daarentegen is alkohol dan weer veel en veel schadelijker dan men niet beweert.

de_Franky 27 mei 2006 16:38

http://www.bierengezondheid.be/index...el&Doc=actueel
voila! "matig" bier (alcohol) gebruik is dus niet schadelijk en heeft zelfs zeer gunstige effecten op 't menselijk lichaam...

Mambo 27 mei 2006 21:39

Tafelbier is het gezondste van alle drankjes; heb ik me laten vertellen.
Zelfs voor kinderen, met mate.

(in elk geval beter dan coca)

carlgustaaf 27 mei 2006 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 1731109)
Tafelbier is het gezondste van alle drankjes; heb ik me laten vertellen.
Zelfs voor kinderen, met mate.

(in elk geval beter dan coca)

Coca-cola is puur vergif.Matig bierdrinken beschermt tegen hart-en vaatziekten.Aan kinderen zou ik anders wel géén bier geven, zelfs geen tafelbier.Water, en fruitsap= veel beter.

carlgustaaf 27 mei 2006 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 1729712)
Ja, zal wel zo zijn. Er zijn er die overal tegen kunnen, zal wel genetisch bepaald zijn. Maar er zijn er anderen die dat gunstige genneke niet hebben en dus al op relatief jonge leeftijd met een levercirose het ziekenhuis in belanden. En hoe weet jij van jezelf of je "het" hebt of niet?
Maar inderdaad, enkele glazen per dag zullen wel niet zoveel kwaad kunnen.

De meeste mensen die na plusminus 20 jaar véél drinken bij de dokter konsulteren , zijn mannen (meestal) die als ze jong zijn " er goed tegen kunnen". De soort kerel die nog vrolijk doorzuipt als driekwart van de feestneuzen al onder tafel liggen , en dan nog zonder hulp thuis geraakt.Maar ook zijn beurt komt wel...de alkohol instaleert zich beetje bij beetje overal in uw lichaam, en als hij overal vertegenwoordigt is, valt hij aan, daar waar de verdediging het zwakst is.Dat hangt dan weer van mens tot mens af: bij velen is het de lever die er aan gelooft.Als je vaststelt dat je levercirhose hebt is het al te laat.Dat kan je niet genezen, enkel kan je de ziekte wat in toom houden, door te stoppen met drinken, als je daarin nog in staat bent,of er gemotiveerd voor bent.Maar eraan ben je toch...Andere mensen krijgen eerder last met hun ingewanden (chronische scheiterij), of worden zenuwziek (knettergek).Of dit alles overkomt u...
Héél zelden , bij enkele uitzonderlijke natuurkrachten, gebeurt er niets.Maar om te weten of je van deze groep deel uitmaakt, moet je dus eerst een flink aantal jaren stevig op de zuiptoer gaan...

Mambo 28 mei 2006 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1731178)
Coca-cola is puur vergif.Matig bierdrinken beschermt tegen hart-en vaatziekten.Aan kinderen zou ik anders wel géén bier geven, zelfs geen tafelbier.Water, en fruitsap= veel beter.

fruitsap ...toch zo slecht voor de tandjes;-) Maar ja we geven ze ook liever wat fruitsap.

Bhairav 28 mei 2006 09:54

Volgens carl kunnen saaie dingen ook best wel plezant zijn.

Supe®Staaf 28 mei 2006 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de_Franky (Bericht 1730547)
http://www.bierengezondheid.be/index...el&Doc=actueel
voila! "matig" bier (alcohol) gebruik is dus niet schadelijk en heeft zelfs zeer gunstige effecten op 't menselijk lichaam...

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Kijk liever eens wie bier de hemel inprijst:
bierengezondheid=Lambert De Wijngaert (DNS-lookup)

Een topman bij de Belgische brouwers zal zich wel wachten om zijn product als ongezond voor te stellen.
CBB = http://www.beerparadise.be/emc.asp?pageId=05.nl

carlgustaaf 28 mei 2006 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1731704)
Volgens carl kunnen saaie dingen ook best wel plezant zijn.

volgens mij hebt gij een ongelofelijk saai leven.Blowen,eten, slapen,scheiten , blowen, eten , slapen , scheiten, blowen...:lol: :silly:

gsus 28 mei 2006 13:09

is er een reden voor uw merkwaardige spelling carlyboy?

om even offtopic te gaan

eno2 29 mei 2006 17:06

Goed doordrinken is fantastisch, maar matig drinken is een hel, laat zoveel duidelijk wezen - en ook dat ik dus verre de voorkeur geef aan teetotalling
dan aan elke dag één glaasje op.

Bhairav 29 mei 2006 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1732032)
volgens mij hebt gij een ongelofelijk saai leven.Blowen,eten, slapen,scheiten , blowen, eten , slapen , scheiten, blowen...:lol: :silly:

Ge vergeet internetten.

BitterSweet 29 mei 2006 21:00

Ik mag van mainen doktoor mor twie pinten pakken per dag hik,k'hem er zes baaigepakt,doktoors wilek zegge hei mannen burps.... sorrie en dee zeggen allemoal t'zelfste, na kannekik tenmiste is deurdrinken hei mannen.

carlgustaaf 29 mei 2006 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gsus (Bericht 1732081)
is er een reden voor uw merkwaardige spelling carlyboy?

om even offtopic te gaan

wat vind gij merkwaardig aan mijn spelling jongen?

carlgustaaf 29 mei 2006 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 1733927)
Goed doordrinken is fantastisch, maar matig drinken is een hel, laat zoveel duidelijk wezen - en ook dat ik dus verre de voorkeur geef aan teetotalling
dan aan elke dag één glaasje op.

ik drink ook liever niets dan een beetje:lol:

carlgustaaf 29 mei 2006 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1733932)
Ge vergeet internetten.

ja, dat was ik vergeten.Ik hoop dat ge daar tenminste plezier in vind.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be