Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   werken minder schadelijk dan men beweert (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51367)

born2bewild 26 mei 2006 23:52

werken minder schadelijk dan men beweert

Tegenwoordig hoort men veel leuteren over werken: dat zou slecht zijn voor de gezondheid.Ik ken wel meerdere oudere mensen, die heel hun leven veel gewerkt hebben, en toch zonder noemenswaardige ziektes tot een hoge leeftijd gekomen zijn? Hoe zou d�*t nu komen? Als dat toch zo slecht is? Mischien omdat ze betere werkomstandigheden tot zich namen, of mischien omdat ze er géén cannabis bij rookten?Naar het schijnt versterken deze twee drugs mekaars werking, en ook het afbraak processus van het lichaam.Je word er dus sneller oud van.Wat ik best wil geloven als ik op de afgebeulde smoelwerken van sommige wietrokers kijk. Dat is zo de graad net onder de spuiters, de Blowers/Zuipers, vooral als ze er ook nog wat pillen bij slikken,en wat lijntjes bij snuiven, dan is het helemaal klaar.

carlgustaaf 27 mei 2006 00:02

het hangt er natuurlijk van af welk werk ge doet.Ik ken bvb. mensen die handelen in Cannabis, dat is een rustige job waar je niet te moe van word, dan eis je niet te veel van je lichaam, en breng je je gezondheid niet in gevaar.

born2bewild 27 mei 2006 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1729506)
het hangt er natuurlijk van af welk werk ge doet.Ik ken bvb. mensen die handelen in Cannabis, dat is een rustige job waar je niet te moe van word, dan eis je niet te veel van je lichaam, en breng je je gezondheid niet in gevaar.

het enige nevenverschijnsel is van tijd tot tijd een mes tussen uw ribben. Dat valt af te wegen tegen die BMW7 onder uw gat.

King of beggars and fleas 27 mei 2006 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 1729508)
het enige nevenverschijnsel is van tijd tot tijd een mes tussen uw ribben. Dat valt af te wegen tegen die BMW7 onder uw gat.

:lol: waaruit duielijk weer blijkt dat ge niet in het minste weet waarover ge het hebt.

Bobke 27 mei 2006 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 1729479)
Tegenwoordig hoort men veel leuteren over werken: dat zou slecht zijn voor de gezondheid.Ik ken wel meerdere oudere mensen, die heel hun leven veel gewerkt hebben, en toch zonder noemenswaardige ziektes tot een hoge leeftijd gekomen zijn? Hoe zou d�*t nu komen? Als dat toch zo slecht is? Mischien omdat ze betere werkomstandigheden tot zich namen, of mischien omdat ze er géén cannabis bij rookten?Naar het schijnt versterken deze twee drugs mekaars werking, en ook het afbraak processus van het lichaam.Je word er dus sneller oud van.Wat ik best wil geloven als ik op de afgebeulde smoelwerken van sommige wietrokers kijk. Dat is zo de graad net onder de spuiters, de Blowers/Zuipers, vooral als ze er ook nog wat pillen bij slikken,en wat lijntjes bij snuiven, dan is het helemaal klaar.

Blijkbaar werden er zelfs minder mensen ziek maar stierf men snellen als men het werd.
Van werken wordt men inderdaad niet ziek, wel van de arbeidsomstandigheden.
Stoflong bij mijnwerkers bijvoorbeeld.
Jammer genoeg worden sommigen nu al ziek als ze het werkwoord werken horen.:cry:

born2bewild 27 mei 2006 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1729536)
:lol: waaruit duielijk weer blijkt dat ge niet in het minste weet waarover ge het hebt.

Okee okee.

BMW5

Bhairav 27 mei 2006 08:36

Waarom is uw nickname "born2bewild"?
Zijt gij wild? Of wilt gij cool doen?
En waarom niet "BoRn2BwIlD? Da's toch zo veel cooler? :?

Duvelke 27 mei 2006 09:10

da vragek mij ook wel is af

BigF 27 mei 2006 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 1729479)

Die waren misschien nog veeeel ouder geworden als ze heel hun leven onder een olijfboom hadden gezeten. Wie weet?

Duvelke 27 mei 2006 10:04

helleuw Born2be'wild' ???

Tavek 27 mei 2006 10:28

Ik geloof echt dat mensen die stoppen op hun 65'ste eerder onder de grond liggen dan mensen die gewoon doorgaan. Een man met werk zal door blijven gaan om dat werk gedaan te krijgen. Een gepensioneerde zal thuis in de zetel vergaan....

guerin 27 mei 2006 10:32

Een gepensioneerde zal thuis in de zetel vergaan....omdat zijn actieve leven gegijzeld werd door de produktie ideologie en daardoor geen tijd,goesting,wens om voor zichzelf op te komen,om zichzelf te ontwikkelen en op hoger leeftijd te moe,versleten,gefrustreerd werd om alsnog te doen.

Tavek 27 mei 2006 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guerin (Bericht 1729781)
Een gepensioneerde zal thuis in de zetel vergaan....omdat zijn actieve leven gegijzeld werd door de produktie ideologie en daardoor geen tijd,goesting,wens om voor zichzelf op te komen,om zichzelf te ontwikkelen.

Mijn grootvader was schrijnwerker en hij is door blijven werken tot zijn sterfdag. En hij was gelukkig, hij kwam dagelijks in contact met mensen en betekende nog iets voor de maatschappij. Mensen vergaan snel als ze zichzelf niet meer nuttig voelen (als je die drang in je hebt...).

guerin 27 mei 2006 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 1729784)
Mijn grootvader was schrijnwerker en hij is door blijven werken tot zijn sterfdag. En hij was gelukkig, hij kwam dagelijks in contact met mensen en betekende nog iets voor de maatschappij. Mensen vergaan snel als ze zichzelf niet meer nuttig voelen (als je die drang in je hebt...).

Mogelijk had hij een beroep waarin hij ziczelf in kon vinden,he.Dat is zijn eigen ontwikkelen maar de meeste arbeider en arbeidsters hebben machinaal werk waarin zi hun eigenheid niet in kunnen steken ,laat staan in vinden.

Tavek 27 mei 2006 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guerin (Bericht 1729804)
Mogelijk had hij een beroep waarin hij ziczelf in kon vinden,he.Dat is zijn eigen ontwikkelen maar de meeste arbeider en arbeidsters hebben machinaal werk waarin zi hun eigenheid niet in kunnen steken ,laat staan in vinden.

Dat is waar, maar je moet dan niet regels maken op maat van deze groep en ze dan opleggen aan iedereen. Dat is waar vakbonden vaak in slagen.

Bobke 27 mei 2006 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 1729776)
Ik geloof echt dat mensen die stoppen op hun 65'ste eerder onder de grond liggen dan mensen die gewoon doorgaan. Een man met werk zal door blijven gaan om dat werk gedaan te krijgen. Een gepensioneerde zal thuis in de zetel vergaan....

Hoelang leven mensen dan die nooit begonnen zijn met werken ?

Bobke 27 mei 2006 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 1729784)

Zelfstandig veronderstel ik.
En hoe oud werd hij ?

Bobke 27 mei 2006 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guerin (Bericht 1729804)

Of had hij geen recht op een pensioen.

guerin 27 mei 2006 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 1729934)
Hoelang leven mensen dan die nooit begonnen zijn met werken ?

De brutaliteit dat je met werken meemaakt zal voor de niet werkers niet meespelen in hun levensduur,niet?De brutaliteit van de samenleving om de nietwerkers aan de slag te brengen mogelijk wel.

Tavek 27 mei 2006 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 1729940)
Zelfstandig veronderstel ik.
En hoe oud werd hij ?

84

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be