![]() |
Racismewetten á la carte
BRUSSEL - Afgelopen woensdag keurde de ministerraad drie wetsontwerpen goed om de racisme,- gender- en de discriminatiewet te verbeteren.
Het is de bedoeling om de drie wetten voortaan afzonderlijk te kunnen toepassen waardoor de rechters makkelijker en sneller een beroep zullen kunnen doen op de ene of de andere wet naargelang het soort discriminatie waarmee ze te maken krijgen. De nieuwe wetteksten moeten niet alleen bepaalde technische problemen in de drie wetten verbeteren, maar ook de laatste Europese richtlijnen ter zake omzetten. Bron HLN 27.06 ---- Een beroep kunnen doen op de ene of de andere wet naargelang het soort discriminatie? Wat moet ik er onder verstaan? De ene wet voor de VB'ers en de andere voor de allochtonen en de laatste voor de niet-VB'ers? :roll: En wie gaat er bepalen tot welke soort discriminatie iets behoort? De hoeveelste verandering is dat nu al aan die wet? De timing is ook weer zeer toevallig :twisted: Wat is eigenlijk die 'genderwet' ? Daar heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk .. |
Alle belgen gelijk voor de wet 8O
Nog een geluk dat mij geen belg voel. |
Citaat:
|
Citaat:
Gelijk Riksken zei: alle Belgen gelijk voor de wet.. maar niet alle wetten gaan gelijk zijn voor de Belgen heb ik den indruk. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien rap nog de wet veranderen omdat er een nieuw proces aankomt tegen het VB zodat men zeker is van het resultaat?? :twisted: |
racisme
Citaat:
|
Als men nu eens een wet in elkaar knutselde die stelde dat het verboden is oppositie te voeren, of oneens te zijn met de politiek correcte discours dan is men er ineens vanaf zonder 36 verschillende keren de wetten, incl. de grondwet, aan te passen en het resultaat is op het eind hezelfde als nu beoogd Men heeft geen zoektocht naar een franscilionse rechter (die tegen beter weten in, een veroordeling uitspreekt) nog nodig :roll:
|
Citaat:
Spirit wil van bang Vlaanderen rijk Vlaanderen maken zondag 15 januari 2006 | Bron: belga , bdw, http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=G57MQK4M# BRUSSEL - Spirit roept de andere Vlaamse partijen op om samen de institutionele toekomst van Vlaanderen uit te tekenen, met het oog op de communautaire onderhandelingen na de federale stembusslag in 2007. Dat heeft voorzitter Geert Lambert verklaard op de nieuwjaarsreceptie van zijn partij. Spirit wenst echter niet enkel te sleutelen aan de structuur van Vlaanderen. "De ziel is minstens even belangrijk", zei hij. Daarom willen de links-liberalen actief meewerken aan een solidaire en verdraagzame samenleving en de fundamentele rechten beschermen. "Als er een wet bestaat om dergelijke rechten te beschermen, dan voel ik me niet beschaamd om hiervan gebruik te maken", dixit Lambert, die zo verwijst naar een nakende klacht tegen het Vlaams Belang in het parlement Voor iemand die meent dat de multicul primeert is het vreemd om van een 'ziel' van Vlaanderen te spreken. [Er moet] een wet bestaan om dergelijke rechten [soldaire en verdraagzame samenleving en fundamentele rechten] te beschermen... dat zegde men men reeds vanaf de 12de eeuw toen de Catharen uitgemoord werden en hetgeen overbleef onderworpen werd aan een 800 jaar durende Inquisitie. Goed van onze Lambert. Nu weten we waar hij dit idee over het zieltje heeft gevonden... en op welke basis hij zijn 'bescherming' wil uitvoeren. Toch eigenaardig hoe onze sossen en zelfs de VLD en CD&V willen terugkomen op 'beproefde methoden' uit de geschiedenis... |
Alle belgen gelijk voor de wet
Aaah, daar zit het verschil, voor allochtonen tellen onze wetten niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be