Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   zeer dringende economie-vraag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51414)

driewerf 28 mei 2006 09:21

zeer dringende economie-vraag

Citaat:

While a high proportion of FDI in China comes from the US, Asian capitalism has also relocated a major part of its industries to China.
Waarvoor staat FDI in bovenstaande zin?

Stratcat 28 mei 2006 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1731617)
Waarvoor staat FDI in bovenstaande zin?

Foreign direct investment

http://economics.about.com/cs/econom...sary/g/fdi.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/FDI

driewerf 28 mei 2006 09:31

bedankt. Dat maakt veel duidelijk.
U heeft zeer goed meegeholpen aan de vernietiging van het kapitalisme. :D

Stratcat 28 mei 2006 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1731644)
bedankt. Dat maakt veel duidelijk.
U heeft zeer goed meegeholpen aan de vernietiging van het kapitalisme. :D

Graag gedaan ;-)
Ik snap wel niet goed waarom je het hier nog eens komt vragen als Percalion je het je elders al verteld heeft.

driewerf 28 mei 2006 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier (Bericht 1731650)
Graag gedaan ;-)
Ik snap wel niet goed waarom je het hier nog eens komt vragen als Percalion je het je elders al verteld heeft.

Ik had het zeer dringend nodig, en gewoon even de netten zeer breed opengegooid, in de hoop dat iemand, ergens het zou opvangen.

Stratcat 28 mei 2006 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1731654)
Ik had het zeer dringend nodig, en gewoon even de netten zeer breed opengegooid, in de hoop dat iemand, ergens het zou opvangen.

Ik dacht al dat het communistisch wantrouwen was tov de uitleg door een liberaal ;-)

driewerf 28 mei 2006 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier (Bericht 1731666)
Ik dacht al dat het communistisch wantrouwen was tov de uitleg door een liberaal ;-)

Gezien ze de dialektiek, de leer der beweging en vernadering niet meester zijn, zijn hun verklaringen inzake mechanismen larie en apekool. Ook geizen zij het materialisme versmaden kunnen ze alleen met de grootste argwaan worden benaderd. Maar als het gaat om definities, basis van de metafysicus bij uitstek, waartoe de liberaal, met zijn star en verdord wereldbeeld toe behoort, dan kan men daar nuttig gebruik van maken.;-)

Stratcat 28 mei 2006 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1731693)
Gezien ze de dialektiek, de leer der beweging en vernadering niet meester zijn, zijn hun verklaringen inzake mechanismen larie en apekool. Ook geizen zij het materialisme versmaden kunnen ze alleen met de grootste argwaan worden benaderd. Maar als het gaat om definities, basis van de metafysicus bij uitstek, waartoe de liberaal, met zijn star en verdord wereldbeeld toe behoort, dan kan men daar nuttig gebruik van maken.;-)

:lol:

Metafysica. Tja. Ik vind Heracleitos en Nietzsche wel interessant. Bij totalitaire denkers als Hegel en Marx daarentegen is alles zo voorspelbaar.
1-2-3, 1-2-3,...

Percalion 28 mei 2006 16:04

Zo van die metafysische concepten waar de marxisten op spugen maar die ze eigenlijk niet eens snappen. Gelijk Pareto-efficiëntie en zo. Hah.

eno2 29 mei 2006 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier (Bericht 1731630)

Ik wist het.

eno2 29 mei 2006 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier (Bericht 1731705)
:lol:

Metafysica. Tja. Ik vind Heracleitos en Nietzsche wel interessant. Bij totalitaire denkers als Hegel en Marx daarentegen is alles zo voorspelbaar.
1-2-3, 1-2-3,...

Heracleitos heeft alleen fragmenten nagelaten en Nietzsche was zelf een fragment.

eno2 29 mei 2006 10:54

Citaat:

zeer dringende economie-vraag

Schitterend idee!
Als ikzelf vragen en onduidelijkheden heb over economie, zal ik ze hier posten.
Dat brengt me minstens duizend postings verder...

Percalion 29 mei 2006 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 1733351)
Heracleitos heeft alleen fragmenten nagelaten en Nietzsche was zelf een fragment.

Net daarom zijn ze zo interessant hé.

"De weg omhoog en de weg omlaag, is dezelfde weg".

Percalion 29 mei 2006 12:27

Panta rei kai ouden menei.

eno2 29 mei 2006 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 1733426)

"De weg omhoog en de weg omlaag, is dezelfde weg".

Dan blijf ik liever waar ik ben, halverwege de berg is het mooiste uitzicht.

Ouden mainie, misschien. Mènie, zeggen de nieuwe Grieken, niet menei.

Maar pantha rei, dat weet ik nog zo niet.

De dingen die altijd hetzelfde blijven in het heelal, kunnen per definitie door ons niet waargenomen worden, onze zintuigen zijn alleen geschikt om fluctuaties op te vangen. Zoals beursstanden, bv.

Maar we zijn niet geacht hier aan filosofie te doen, wel aan economie...

Percalion 29 mei 2006 22:38

Als ik me niet vergis is de theorie van het Worden en het Veranderlijke bij Plato zelfs gebaseerd op Herakleitos' "panta rei"-gedachte.

Stratcat 29 mei 2006 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 1733426)

Yep, fragmentarisch, niet af, niet allesomvattend en allesverklarend.

eno2 30 mei 2006 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 1734576)
Als ik me niet vergis is de theorie van het Worden en het Veranderlijke bij Plato zelfs gebaseerd op Herakleitos' "panta rei"-gedachte.

Interessanter is de vraag, of er een overgang bestaat tussen het worden en het zijn en hoe.

Tussen arm zijn en rijk worden, bv.

Percalion 30 mei 2006 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 1734936)
Interessanter is de vraag, of er een overgang bestaat tussen het worden en het zijn en hoe.

Tussen arm zijn en rijk worden, bv.

Allez jong, het is toch duidelijk dat het Zijn een aparte op zichzelf bestaande Volmaakte en Onveranderlijke Wereld is, terwijl onze leefomgeving slechts een minderwaardig Schijn is, voortdurend in verandering. En alsof het nog niet genoeg is dat wij voortdurend veranderen: we veranderen ten kwade, we wijken steeds verder af van het Zijn en het Volmaakte.

En dan probeert ge om uw medemens uit de grot naar boven te slepen, en wordt ge door uw medeburgers veroordeeld wegens het corrumperen van de jeugd en het invoeren van andere goden.

:(

eno2 30 mei 2006 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 1735047)
Allez jong, het is toch duidelijk dat het Zijn een aparte op zichzelf bestaande Volmaakte en Onveranderlijke Wereld is, terwijl onze leefomgeving slechts een minderwaardig Schijn is, voortdurend in verandering. En alsof het nog niet genoeg is dat wij voortdurend veranderen: we veranderen ten kwade, we wijken steeds verder af van het Zijn en het Volmaakte.

En dan probeert ge om uw medemens uit de grot naar boven te slepen, en wordt ge door uw medeburgers veroordeeld wegens het corrumperen van de jeugd en het invoeren van andere goden.

:(

De Erast van Plato had het dan ook nogal bruin gebakken.

Voor wat Plato zelf betreft: de ideeën veranderen voortdurend, oa. de ideeën over economie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be