![]() |
zeer dringende economie-vraag
Citaat:
|
Citaat:
http://economics.about.com/cs/econom...sary/g/fdi.htm http://en.wikipedia.org/wiki/FDI |
bedankt. Dat maakt veel duidelijk.
U heeft zeer goed meegeholpen aan de vernietiging van het kapitalisme. :D |
Citaat:
Ik snap wel niet goed waarom je het hier nog eens komt vragen als Percalion je het je elders al verteld heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Metafysica. Tja. Ik vind Heracleitos en Nietzsche wel interessant. Bij totalitaire denkers als Hegel en Marx daarentegen is alles zo voorspelbaar. 1-2-3, 1-2-3,... |
Zo van die metafysische concepten waar de marxisten op spugen maar die ze eigenlijk niet eens snappen. Gelijk Pareto-efficiëntie en zo. Hah.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Schitterend idee! Als ikzelf vragen en onduidelijkheden heb over economie, zal ik ze hier posten. Dat brengt me minstens duizend postings verder... |
Citaat:
"De weg omhoog en de weg omlaag, is dezelfde weg". |
Panta rei kai ouden menei.
|
Citaat:
Ouden mainie, misschien. Mènie, zeggen de nieuwe Grieken, niet menei. Maar pantha rei, dat weet ik nog zo niet. De dingen die altijd hetzelfde blijven in het heelal, kunnen per definitie door ons niet waargenomen worden, onze zintuigen zijn alleen geschikt om fluctuaties op te vangen. Zoals beursstanden, bv. Maar we zijn niet geacht hier aan filosofie te doen, wel aan economie... |
Als ik me niet vergis is de theorie van het Worden en het Veranderlijke bij Plato zelfs gebaseerd op Herakleitos' "panta rei"-gedachte.
|
Citaat:
|
Citaat:
Tussen arm zijn en rijk worden, bv. |
Citaat:
En dan probeert ge om uw medemens uit de grot naar boven te slepen, en wordt ge door uw medeburgers veroordeeld wegens het corrumperen van de jeugd en het invoeren van andere goden. :( |
Citaat:
Voor wat Plato zelf betreft: de ideeën veranderen voortdurend, oa. de ideeën over economie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be