Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ringxiety (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51519)

Jazeker 31 mei 2006 10:40

Ringxiety

Citaat:

[SIZE=4]Mobiele bellers lijden steeds vaker aan 'ringxiety'[/SIZE]

LOS ANGELES - Steeds meer mobiele bellers worden geconfronteerd met een nieuw fenomeen. Ze hebben het gevoel dat ze worden opgebeld op hun gsm, maar als ze opnemen, blijkt het inbeelding te zijn. Het verschijnsel kreeg de naam 'ringxiety'.
Iemand met ringxiety reageert ongerust en bedroefd als hij zich realiseert dat hij niet is opgebeld, stelden wetenschappers vast. De term is verzonnen door de psycholoog David Laramie in het Amerikaanse Los Angeles.

Volgens Britse onderzoekers zouden alleen al in Groot-Brittannië tienduizenden mobiele bellers aan het syndroom lijden. Volgens een theorie is ringxiety in wezen een uitvloeisel van het diepe en onvervulde verlangen naar menselijk contact.
8O

BigF 31 mei 2006 15:26

Diepe en onvervulde verlangen naar menselijk contact?

Dat ze dan zelf iemand bellen.

P.s. Kunde daarvoor op de ziekenkas?

Jaani_Dushman 31 mei 2006 15:49

In die AM96-treinstellen van de NMBS denk ik regelmatig dat ik het een SMS'je krijg. Ergens anders nooit gehad (de helft van de keren hoor ik zelf niet als m'n GSM echt aan het afgaan is).
Volgens mij piept die trein juist hetzelfde als m'n GSM.

Armadel 31 mei 2006 18:44

Ik hoor mijn gsm pas afgaan op het laatste moment.
En als je menselijk contact nodig hebt dan moet je maar naar buiten gaan.

Groot Bakkes 1 juni 2006 16:09

Als ik mijn gsm een dag thuislaat (zeer uitzonderlijk maar kom), en er heeft niemand gebeld fzo, dan voel ik me toch wel even fucked up. :D

cookie@vws 1 juni 2006 18:14

Volgens de wereldvermaarde psycholoog dr.cookie, leiden sommige mensen aan Kingxiety. Indien een persoon dus niet heeft kunnen bashen op het vws voor één dag, vertoont men afkickverschijnselen (zie Chipie ;-) )

ekskimo 1 juni 2006 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes (Bericht 1739109)
Als ik mijn gsm een dag thuislaat (zeer uitzonderlijk maar kom), en er heeft niemand gebeld fzo, dan voel ik me toch wel even fucked up. :D

ik ken het gevoel

cookie@vws 1 juni 2006 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1739430)
Volgens de wereldvermaarde psycholoog dr.cookie, leiden sommige mensen aan Kingxiety. Indien een persoon dus niet heeft kunnen bashen op het vws voor één dag, vertoont men afkickverschijnselen (zie Chipie ;-) )

Wat een grove taalfout van mezelf...het moest lijden zijn, je m'excuse...

Armadel 1 juni 2006 20:37

In analogie met Dr. Cookie: VBxiety, een ziekte die wel meer linkserds hebben. ;D

cookie@vws 2 juni 2006 06:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Armadel (Bericht 1739638)
In analogie met Dr. Cookie: VBxiety, een ziekte die wel meer linkserds hebben. ;D

Wat dacht je van eNeSVéxiety?

Armadel 2 juni 2006 17:50

Ja, dat kan ook wel eens voorvallen, maar dat is een veeleer hilarische ziekte.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be