![]() |
Foto De Morgen 31/5/2006 - De Haven van Roeselare
Een geurtje van olie op de vaart
de smerige, troosteloze gevels kasseistenen en sporen van goederenwagons, afval van geloste pinda's: de vertrouwde aanblik van zestien jaar jeugd staart me plotseling aan in een foto uit de krant. De kaaien van Roeselare nooit meer teruggezien in nog geen veertig jaar en al zeker nooit betreurd. Toch woonde ik daar in een onooglijk zaaltje een wonderconcert bij van een toen onbekende François Glorieux, die grote verpletteraar van onverbiddelijke lelijkheid voor een paar uur. En dan maar weer naar huis fietsen langs de vieze Vaart in het bezit geraakt van iets onvergetelijks voor het leven. |
Ook ne catacomben-fan?
|
De haven van Roeselare is één van mijn favoriete locaties voor de meer artistieke fotografie ("urban" in het jargonnetje). Die gevels, de vaart, het sfeertje... prachtig in zwart-wit met een zware korrel.
Leuke tekst, eno2 Nu nog wat gitaargetokkel �* la Brassens en het wordt iets om duimen en vingers van af te likken. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik doe inderdaad zelf mijn Brassens. |
Citaat:
Vort ! Naar de Provence met jou en genieten van het mooie weer "en saison" en heerlijk tokkelen onder een plataan. Kunnen we samen nog een Ricardje drinken en mijmeren over het leven... De tekst zit alleszins heel goed! |
Citaat:
|
Citaat:
Het leven is daar stukken gemakkelijker, mooier, vrijer,... En Brassens... ik zal je eens iets verklappen. Mijn dochter is genoemd naar een stout liedje dat ik zo nu en dan maar niet uit m'n hoofd kan branden: "Brave Margot" [en voil�*, ik heb het weer zitten] |
Citaat:
|
Citaat:
[SIZE=2][SIZE=1]Je suis d'la mauvaise herbe[/SIZE] |
Citaat:
PSSSTTT: Mij moet j e't niet vertellen.Ik heb wel zes jaar in het zuiden doorgebracht.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be