Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Marokkaanse criminelen in Marokkaanse cel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51535)

Knorretje 31 mei 2006 17:51

Marokkaanse criminelen in Marokkaanse cel

[SIZE=2]Marokkaanse criminelen in Marokkaanse cel[/SIZE]

[SIZE=2]wo 31/05/06 - Minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) en haar Marokkaanse ambtsgenoot zullen gesprekken beginnen over het uitwisselen van gevangenen. Dat heeft premier Guy Verhofstadt afgesproken met zijn Marokkaanse collega.[/SIZE]

Tot nu toe worden al gevangenen uitgewisseld op vrijwillige basis, maar dat zou in de toekomst kunnen worden uitgebreid.
Volgens premier Verhofstadt zou dit een oplossing kunnen zijn voor de overbevolking in de Belgische gevangenissen.
Beide premiers hebben ook gepraat over de repatriëring.

VRT-online

Goed idee Van Verhofstadt. Dat hij daar niet eerder aan gedacht had.
Slecht nieuws voor de multkulfascisten : ze gaan het met een stukje verrijking minder moeten stellen. :-P

TC 31 mei 2006 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje (Bericht 1737627)
[SIZE=2]Marokkaanse criminelen in Marokkaanse cel[/SIZE]

[SIZE=2]wo 31/05/06 - Minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) en haar Marokkaanse ambtsgenoot zullen gesprekken beginnen over het uitwisselen van gevangenen. Dat heeft premier Guy Verhofstadt afgesproken met zijn Marokkaanse collega.[/SIZE]

Tot nu toe worden al gevangenen uitgewisseld op vrijwillige basis, maar dat zou in de toekomst kunnen worden uitgebreid.
Volgens premier Verhofstadt zou dit een oplossing kunnen zijn voor de overbevolking in de Belgische gevangenissen.
Beide premiers hebben ook gepraat over de repatriëring.

VRT-online

Goed idee Van Verhofstadt. Dat hij daar niet eerder aan gedacht had.
Slecht nieuws voor de multkulfascisten : ze gaan het met een stukje verrijking minder moeten stellen. :-P

De vuile racist gvd.. en klacht indienen bij het CGKR want er wordt onderscheid gemaakt !! waarom alleen marokkanen..? Gaan ze marokkanen met een belgisch paspoort ook terugsturen ?

Verkiezingspropaganda en loze beloften zijn het.. meer niet. Een héél doorzichtig ballonetje hoor

lombas 31 mei 2006 18:27

Er kunnen meteen 1500 Marokkanen vertrekken.

De Belgen die we terug krijgen, kunnen we waarschijnlijk op één hand tellen :-D

vjeeke 31 mei 2006 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1737703)
Er kunnen meteen 1500 Marokkanen vertrekken.

De Belgen die we terug krijgen, kunnen we waarschijnlijk op één hand tellen :-D

we hebben Pierre Stukken toch al terug ;-)

Harald 31 mei 2006 18:53

Dit is een gedeeltelijke uitvoering van punt 68 van het 70-puntenplan.
http://users.telenet.be/supportfiles/70-puntenplan.html
Citaat:

68. ONMIDDELLIJKE TERUGKEER VAN ILLEGALEN, CRIMINELEN EN WERKLOZEN
In eerste instantie moet werk gemaakt worden van de onmiddellijke terugkeer van alle illegale, criminele en werkloze vreemdelingen. Dit betekent de onmiddellijke terugkeer van ongeveer 140.000 vreemdelingen (100.000 illegalen, 10.000 werkloze niet-Europese gezinshoofden die samen met hun familieleden ongeveer 40.000 personen vertegenwoordigen en een tweeduizendtal criminelen) naar hun landen van herkomst.
Nog zo een paar en Filip Dewinter kan zijn plan voorgoed opbergen, want uitgevoerd.

mvg

Harald.

circe 31 mei 2006 19:38

Blijkbaar wordt er op slag al directe pasmunt gevraagd door de Marokkaanse regering om hun eigen rotzooi terug te nemen:

Citaat:

BRUSSEL (BELGA) - België wil dat meer Marokkaanse criminelen hun celstraf volbrengen in Marokkaanse gevangenissen. De Belgische en Marokkaanse ministers van Justitie gaan daartoe onderhandelingen opstarten. Dat heeft premier Guy Verhofstadt woensdag aangekondigd na afloop van een onderhoud met zijn Marokkaanse collega Driss Jettou.

Om de overbevolking in de Belgische gevangenissen aan te pakken, stelde Verhofstadt vorige week al voor om gedetineerden van vreemde origine hun celstraf in hun land van oorsprong te laten volbrengen. De premier wees erop dat 32 procent van de buitenlandse gevangenen in de Belgische gevangenissen van vreemde origine zijn. Dertien procent van hen zijn Marokkanen.

Verhofstadt sneed de problematiek aan bij zijn Marokkaanse ambtgenoot. ,,Beide partijen kwamen overeen om de overdracht van gevangenen naar hun land van oorsprong nader te onderzoeken, met het oog op de eventuele uitbreiding van het bestaande bilateraal verdrag - dat enkel de vrijwillige overdracht regelt- naar niet-vrijwillige transfers van veroordeelden''.

Ondersteuning

De justitieministers van beide landen gaan daartoe onderhandelingen opstarten. België is alvast bereid samen met Marokko begeleidende ondersteuningsmaatregelen uit te werken. Verhofstadt en Jettou wisselden ook van gedachten over de bestrijding van racisme en intolerantie. De Marokkaanse eerste minister brak in die context een lans voor de opname van het onderricht van de Arabische taal, als een optievak, in het reguliere onderwijs. bava (belga)31/05/2006
zouden ze niet best eerst Nederlands leren?

Knorretje 31 mei 2006 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harald (Bericht 1737780)
Dit is een gedeeltelijke uitvoering van punt 68 van het 70-puntenplan.
http://users.telenet.be/supportfiles/70-puntenplan.html

Nog zo een paar en Filip Dewinter kan zijn plan voorgoed opbergen, want uitgevoerd.

mvg

Harald.

:thumbsup:

Duupje 31 mei 2006 19:59

Enkel Marokkanen moeten hun straf in land van herkomst gaan uitzitten?
Het zullen er nogal veel zijn in vergelijking met het aantal dat hier de boel op stelten zet altijd...
De meesten mogen toch ongestoord hun gangetje gaan hier.
Allee hups, het gaat naar 8 oktober toe zeker ? Ze moeten weer veel beloven en weinig doen. As usual :twisted:

Revolutie 31 mei 2006 20:09

ze hebben goed geluisterd naar Vlaams Belang

tooninjo 31 mei 2006 21:16

Wat het vb al jaren zegt dat wilt hij nu doen en dan het vb maar verwijten dat het racisten zijn

PAJOT 31 mei 2006 21:27

Vorhafstedt diskrimineert een hele bevolkingsgroep.

De moordenaar van Joe -die in Polen zit- wil hij in België achter de tralies ...

Boadicea 31 mei 2006 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 1738081)

De moordenaar van Joe -die in Polen zit- wil hij in België achter de tralies ...

Juist, die hadden ze van mij ook in Polen mogen laten "zitten". Nu hebben ze hem naar hier gehaald.

Trouwens, waarom inderdaad alleen Marokkanen? Is dit een schuldbekentenis van Verhofstadt, dat als men enkel deze nationaliteit uit onze gevangenissen weert, er plaats genoeg is? Statitisch gezien is het inderdaad de grootste groep.

Duupje 31 mei 2006 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 1738088)
Juist, die hadden ze van mij ook in Polen mogen laten "zitten". Nu hebben ze hem naar hier gehaald.

Trouwens, waarom inderdaad alleen Marokkanen? Is dit een schuldbekentenis van Verhofstadt, dat als men enkel deze nationaliteit uit onze gevangenissen weert, er plaats genoeg is? Statitisch gezien is het inderdaad de grootste groep.

Dat hij naar hier moet komen wist ik, maar moest hij zijn straf niet in Polen gaan uitzitten ?
Dat ze alle vreemdelingen gewoon hun straf gaan laten uitzitten in eigen land, plek genoeg ineens hier in de gevangenissen. Of nee, stel u voor, al die cipiers zonder werk en aan de dop dan. :lol:

Knorretje 31 mei 2006 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 1738102)
Dat hij naar hier moet komen wist ik, maar moest hij zijn straf niet in Polen gaan uitzitten ?
Dat ze alle vreemdelingen gewoon hun straf gaan laten uitzitten in eigen land, plek genoeg ineens hier in de gevangenissen. Of nee, stel u voor, al die cipiers zonder werk en aan de dop dan. :lol:

Nee hoor, de Marokkanen moet plaats ruimen voor corrupte en frauderende Waalse sossen. :-D

Duupje 31 mei 2006 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje (Bericht 1738105)
Nee hoor, de Marokkanen moet plaats ruimen voor corrupte en frauderende Waalse sossen. :-D

Ja ok, maar zelfs die zijn niet met zovelen volgens mij :twisted:
Soit, der kan nog méér bij 8)

TC 31 mei 2006 21:46

Citaat:

:rofl: :rofl: :rofl:

PollyCorrect 31 mei 2006 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 1738081)

Vorhafstedt? die wil dat Adam G. in België berecht wordt, maar zijn straf (of stref) uitzit in Polen, omdat daar geen automatische strafvermindering (of strefvermanderung) gebeurt zoals hier.

Oh, en over de Marokkanen, goed van Hofje. Alleen een beetje 'too little too late'. Maar beter dan niks. Ik kom voortdurend langs Sint Gillis en zie daar trouwens alleen maar hoofddoek moeders en zusters op bezoek gaan. Hoe zou dat komen.

Sint Gillis is trouwens géén Hilton gevangenisje. Schijnt echte pure ellende te zijn. Erkers en vergeetputten.

Dit terzijde.

Boadicea 31 mei 2006 21:56

Citaat:

Of voor VBers. Men wil iemand strafbaar maken, indien die lid is van een racistische organisatie en de bloedhonden van Brussel hebben het weer op het VB gemunt.:evil:

StevenNr1 31 mei 2006 22:09

Ik vind dat niet echt een goede maatregel. Ik mis alleszins nuance in het voorstel. Er zijn bijv. wel Marokkanen die hier al jaren verblijven en ook hier vrienden en familie hebben, ze dan in hun "thuisland" in de gevangenis steken, lijkt me vrij inhumaan en is eigenlijk ook niet eerlijk daar een gevange met een andere nationaliteit (Belg) blijkbaar wel het recht heeft om toch nog in de omgeving van vrienden en familie opgesloten te zitten. Verder denk ik wel dat da bespreekbaar zou moeten kunnen zijn als het gaat om mensen van een andere nationaliteit die duidelijk enkel hiereen kwamen om hun criminele activiteiten op te zetten en die hier eigenlijk geen 'sociaal netwerk' hebben. Ook moet er rekening gehouden worden met de lengte van de straf e.d., het lijkt mij alleszins niet zo maar mogelijk en verantwoord om iedereen met een andere dan de Belgische nationaliteit in zijn/haar thuisland in de gevangenis te steken.

Knorretje 31 mei 2006 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1738149)
Ik vind dat niet echt een goede maatregel. Ik mis alleszins nuance in het voorstel. Er zijn bijv. wel Marokkanen die hier al jaren verblijven en ook hier vrienden en familie hebben, ze dan in hun "thuisland" in de gevangenis steken, lijkt me vrij inhumaan en is eigenlijk ook niet eerlijk daar een gevange met een andere nationaliteit (Belg) blijkbaar wel het recht heeft om toch nog in de omgeving van vrienden en familie opgesloten te zitten. Verder denk ik wel dat da bespreekbaar zou moeten kunnen zijn als het gaat om mensen van een andere nationaliteit die duidelijk enkel hiereen kwamen om hun criminele activiteiten op te zetten en die hier eigenlijk geen 'sociaal netwerk' hebben. Ook moet er rekening gehouden worden met de lengte van de straf e.d., het lijkt mij alleszins niet zo maar mogelijk en verantwoord om iedereen met een andere dan de Belgische nationaliteit in zijn/haar thuisland in de gevangenis te steken.

Waar jij je toch zorgen over maakt. :roll:
Dat sociaal netwerk zal de Marrokaanse crimineel echt niet missen hoor : het woont er al. Hopelijk zal deze maatregel de familieherenigingstrend in neerwaardse trend drukken. Nu zullen ze zich in de bezoekruimte van de Marokkaanse gevangenis kunnen herenigen. Fijn toch? Ze hoeven zich niet eens meer te verplaatsen !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be