Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Zeer Terechte Reactie: Wapenleveringen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=5154)

Patriot! 13 augustus 2003 15:30

Citaat:

Alleen al het idee dat ik als Belg niet meer kan meebeslissen over wat er met Belgische wapenleveringen gebeurt, maakt me sinds het weekend erg onhebbelijk. Net terug van een lange reis door Azië, kan ik niet leven met de gedachte dat we nog maar eens onder het mom van economische vooruitgang moordtuigen gaan sturen naar Nepal. Een land waarvan de bevolking snakt naar stabilieit, rust en voedsel, niet naar wapens. Beschamend, echt waar, deze knieval is voor de SP.a ver voorbij de ethische grenzen.
Gelezen op het SP.A forum

AyneRand 13 augustus 2003 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:

Alleen al het idee dat ik als Belg niet meer kan meebeslissen over wat er met Belgische wapenleveringen gebeurt, maakt me sinds het weekend erg onhebbelijk. Net terug van een lange reis door Azië, kan ik niet leven met de gedachte dat we nog maar eens onder het mom van economische vooruitgang moordtuigen gaan sturen naar Nepal. Een land waarvan de bevolking snakt naar stabilieit, rust en voedsel, niet naar wapens. Beschamend, echt waar, deze knieval is voor de SP.a ver voorbij de ethische grenzen.

Zolang ze er een goede prijs voor betalen is er niets aan de hand. En als wij niet leveren, dan leveren de amerikanen of iemand anders het wel. De beste oplossing is dat alle aankopen via publieke aanbestedingen zouden verlopen die gezamelijk door de WHO en de UNO worden goedgekeurd. Zij zouden dan ook voor de nodige uitvoerlicenties moeten zorgen, dan is meteen de competitiviteit beschermd en de vraag of het al dan niet verantwoord is

skye 13 augustus 2003 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:

Tiens, ik wist niet dat we daarover mochten stemmen. Dan was ik blijkbaar op vakantie toen dat referendum georganiseerd werd.

percloride 13 augustus 2003 16:55

heb ik iets gemist ?

Bolter 13 augustus 2003 19:28

Heb al eens gesteld op dit forum
Voor de macht worden idealen al snel opzij gezet..

Animo reageert bijvoorbeeld tegen de visie van de Paus , en terecht , maar waarom reageren ze niet tegen de "bochten" die binnen de eigen partij gemaakt worden...

Zelfkritiek ligt natuurlijk altijd moeilijk....

Turkje 13 augustus 2003 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Animo reageert bijvoorbeeld tegen de visie van de Paus , en terecht , maar waarom reageren ze niet tegen de "bochten" die binnen de eigen partij gemaakt worden...

Carrièreplanning ook... of denkt u dat Gennez nu vice-partijvoorzitter is geworden door tegen Stevaert zijn schenen te stampen?

Bolter 13 augustus 2003 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolter

Carrièreplanning ook... of denkt u dat Gennez nu vice-partijvoorzitter is geworden door tegen Stevaert zijn schenen te stampen?

Toevoeging : ook voor de carrière moeten en worden idealen al gauw aan de kant gezet... Zelfs op jonge leeftijd...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be