Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Dwangarbeid tot 65 geeft een gelukkig leven?? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51572)

duveltje382 1 juni 2006 19:42

Dwangarbeid tot 65 geeft een gelukkig leven??

Waarom moet men eigenlijk perse werken tot zijn 65 jaar?
Zouden er echt geen andere alternatieven bestaan om die leeftijd te verlagen?
Zijn er niet genoeg jongere mensen die echt bereid zijn om te werken al ze dit willen natuurlijk hé
Waarom moet je leven bijna gedaan zijn om te mogen genieten van je oude dag?
Gewoon de vraag die ik me stel?

King of beggars and fleas 1 juni 2006 19:45

ik denk eerlijk gezegd dat als men niet meer verplicht zou zijn om te werken mensen over het algemeen spontaan ( dus vrijwillig ) wat minder maar wel langer zouden werken

longhorn 1 juni 2006 19:45

En hoeveel dagen betaald verlof krijgt de doorsnee Belg? Van de 365 dagen, hoeveel zijn werkdagen? Nie klagen, he.

King of beggars and fleas 1 juni 2006 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1739574)
En hoeveel dagen betaald verlof krijgt de doorsnee Belg? Van de 365 dagen, hoeveel zijn werkdagen? Nie klagen, he.

maakt niet uit hoeveel dagen het zijn - elke dag die verplicht is maakt dat je het sneller beu bent.

pinbag 1 juni 2006 19:52

In Groot-Britanie willen ze naar 68 op termijn...

Percalion 1 juni 2006 19:53

Wie zuinig leeft en belastingen ontduikt kan vroeger stoppen.

alberto 1 juni 2006 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1739565)
Waarom moet men eigenlijk perse werken tot zijn 65 jaar?
Zouden er echt geen andere alternatieven bestaan om die leeftijd te verlagen?
Zijn er niet genoeg jongere mensen die echt bereid zijn om te werken al ze dit willen natuurlijk hé
Waarom moet je leven bijna gedaan zijn om te mogen genieten van je oude dag?
Gewoon de vraag die ik me stel?

Je bent helemaal niet verplicht van te gaan werken, je kan je aansluiten bij de daklozen, dit in het slechtste geval

Misschien lacht het geluk je toe en win je eens de lotto of erf je een heel mooi bedrag, dan moet je ook niet meer gaan werken en woon je in een mooi huis.

Je kan ook van het leven genieten als je werk hebt, het zou stom zijn om met dit te wachten tot je oud bent.

longhorn 1 juni 2006 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1739576)
maakt niet uit hoeveel dagen het zijn - elke dag die verplicht is maakt dat je het sneller beu bent.

Gezien het grote aantal vrije dagen in Belgie moet het toch mogelijk zijn om een evenwichtige balans werk/familie/vrije tijd te hebben? Persoonlijk zou ik een leven zonder werk snel beu worden, tenzij ik Hugh Heffner heet natuurlijk.

King of beggars and fleas 1 juni 2006 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1739634)
Gezien het grote aantal vrije dagen in Belgie moet het toch mogelijk zijn om een evenwichtige balans werk/familie/vrije tijd te hebben? Persoonlijk zou ik een leven zonder werk snel beu worden, tenzij ik Hugh Heffner heet natuurlijk.

Duvelke 1 juni 2006 20:48

Proberen om je 35e binnen te zijn. Vanaf dan rentenieren, ofwel iets te doen wat je leuk vindt en waar je eventueel ook nog wat mee verdient.

Mambo 1 juni 2006 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 1739653)
Proberen om je 35e binnen te zijn. Vanaf dan rentenieren, ofwel iets te doen wat je leuk vindt en waar je eventueel ook nog wat mee verdient.

Voetballer worden of zo iets?

Chipie 1 juni 2006 21:03

Ik zou het leuk vinden tot minstens 75 te kunnen blijven werken... :wink:

Mambo 1 juni 2006 21:04

Het probleem van werken is dat men al redelijk snel de slaaf wordt van uw eigen systeem. Niet de slaaf van een ander, maar van uw eigen.

Bhairav 1 juni 2006 21:04

Al dat gewerk en gestreef is voor de meeste mensen om hen van de gedachte te houden dat ze op een dag zullen sterven.

Chipie 1 juni 2006 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1739669)
Al dat gewerk en gestreef is voor de meeste mensen om hen van de gedachte te houden dat ze op een dag zullen sterven.

Tja... onze Onsterfelijke heeft daar toch geen boodschap aan... :wink:

cookie@vws 2 juni 2006 06:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 1739665)
Ik zou het leuk vinden tot minstens 75 te kunnen blijven werken... :wink:

Wij ook... Zo blijft er minder tijd voor je over om politics vol te zeveren... ;-)

Bhairav 2 juni 2006 06:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 1739673)
Tja... onze Onsterfelijke heeft daar toch geen boodschap aan... :wink:

Ik ben denk ik minder bang van de dood dan u. 8)

Bhairav 2 juni 2006 06:28

....

vlijmscherp 2 juni 2006 07:28

wie verplicht er je om te gaan werken? staat er iemand met een geweer achter je? neen dus, je moet gaan werken om te overleven, om luxegoederen aan te kopen.

Chipie 2 juni 2006 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1739957)
Ik ben denk ik minder bang van de dood dan u. 8)

Denkt U?...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be