Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Wie volgt Frans Crols op bij Trends? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51596)

Tantist 2 juni 2006 13:21

Wie volgt Frans Crols op bij Trends?

Het is geen geheim dat Frans Crols van het tijdschrift Trends een Vlaams-nationalist is. Het is ook geen geheim dat de belgicisten die man niet kunnen rieken of zien, temeer omdat Trends een van de laatste niet-gerecupereerde tijdschriften is, waarvan de voorbeelden overvloedig zijn (met als triest vlaggenschip De Standaard).

Maar er wordt aan gewerkt. Binnen afzienbare tijd trekt Frans Crols zich terug. Steeds meer duikt een andere figuur op binnen Trends-Tendances: Nathalie van Ypersele. De naam verraadt al alles: dit is de dochter van de kabinetschef van de man die claimt onze koning te zijn. De onderkoning van België heeft zijn dochter in dat laatste onafhankelijke bolwerk binnen geloodst.

Nog aan een paar touwtjes trekken tot Frans Crols wegloopt en dan...

Is er iemand die een gok wil doen over de nieuwe grote figuur van Trends?

Pelgrim 2 juni 2006 13:29

Afghezien van het feit dat Trends nogal liberaal van kleur is, vind ik het veelbetekenend dat ook dat blad nu wordt gerecupereerd door het establishment. Stilaan vallen de niet-paars-gatlikkende media weg. De Morgen, De Standaard, twee belangrijke historische kranten van de kritische oppositie zijn al verworden tot de pravdas van Belgique, waar houdt het op?

Jaani_Dushman 2 juni 2006 14:50

Ook De Tijd is al opgekocht door De Persgroep.

Tantist 2 juni 2006 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1740700)
Ook De Tijd is al opgekocht door De Persgroep.

De Tijd kent ook een keldering van hun verkoop sinds dan...

jOOSt 2 juni 2006 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1740530)
Afghezien van het feit dat Trends nogal liberaal van kleur is, vind ik het veelbetekenend dat ook dat blad nu wordt gerecupereerd door het establishment. Stilaan vallen de niet-paars-gatlikkende media weg. De Morgen, De Standaard, twee belangrijke historische kranten van de kritische oppositie zijn al verworden tot de pravdas van Belgique, waar houdt het op?

Wordt Meervoud ééntje van de volgende?

Sneta 2 juni 2006 15:15

Het pallieterke is het volgende doelwit van het Belgisch establishment 8)

Pelgrim 2 juni 2006 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt (Bericht 1740762)
Wordt Meervoud ééntje van de volgende?

dan zullen ze toch het leger moeten sturen!:twisted:

C uit W 2 juni 2006 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1741090)
dan zullen ze toch het leger moeten sturen!:twisted:

om de lezers te zoeken :twisted:

amydal 2 juni 2006 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1740516)
...

Wat? En ik dacht dat er een meerderheid vd Vlamingen pro-onafhankelijkheid was?? T'zal ni vet zijn als er al geen vlaamsnationalistische mediabazen zijn:lol:

Pelgrim 2 juni 2006 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 1741153)
om de lezers te zoeken :twisted:

die allemaal zijn moeten gaan vluchten of onderduiken voor de repressie, die uiteraard het eerst zal toeslaan op zij die vlaams en links durven combineren.

Tantist 3 juni 2006 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amydal (Bericht 1741320)
Wat? En ik dacht dat er een meerderheid vd Vlamingen pro-onafhankelijkheid was?? T'zal ni vet zijn als er al geen vlaamsnationalistische mediabazen zijn:lol:

Zeg dat eens tegen Hans en zijn kliek, die beweren immers dat de media door Vlaams-nationalisten is overgenomen...

Tantist 3 juni 2006 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amydal (Bericht 1741320)

Zo denkt natuurlijk een belgicist: controle op de media is controle op het volk...

van Maerlant 3 juni 2006 14:26

Tiens, wat is er gebeurd met onze media-boycot?

Casca 3 juni 2006 16:33

De ideologische hegemonie zet zich voort... :-D

Hans1 3 juni 2006 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1741882)
Zeg dat eens tegen Hans en zijn kliek, die beweren immers dat de media door Vlaams-nationalisten is overgenomen...

Dat was zo, Tantist. Maar misschien begint de pers stilaan de idiotie van het Vlaams-nationalisme in te zien.

Ik kan dan alleen maar toejuichen.

Jaani_Dushman 3 juni 2006 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1743008)
Dat was zo, Tantist. Maar misschien begint de pers stilaan de idiotie van het Vlaams-nationalisme in te zien.

Dus vroeger was De Persgroep een Vlaams-nationalistisch nest, en hetzelfde gold voor De Tijd. Nu De Persgroep De Tijd overneemt, is De Persgroep ineens niet meer Vlaams-nationalistisch. Hebben de BUB'els De Persgroep intussen geïnfiltreerd, dan?

Tantist 6 juni 2006 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1743008)

Dan is dat proces niet nodig?

Of was dat maar om te lachen?

Pelgrim 6 juni 2006 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1747132)
Dan is dat proces niet nodig?

Of was dat maar om te lachen?

Welk proces?

Tantist 6 juni 2006 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1747197)
Welk proces?

Tegen de VRT

Mitgard 6 juni 2006 21:05

Trends.
het tijdschrift van de managers-van-het-jaar en andere prijsbeesten met hoge marktwaarde.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be