Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Canadese premier Chrétien zet openstelling huwelijk door (https://forum.politics.be/showthread.php?t=5161)

Raf 14 augustus 2003 06:18

De eerste minister van Canada, Jean Chrétien, is nog altijd van plan de wetgeving te laten aanpassen zodat homo- en lesbiennestellen in zijn land kunnen trouwen. Chrétien trekt zich niet te veel aan van de kritiek uit zijn eigen liberale partij of uit kerkelijke kringen. "De regering nam een beslissing, en we gaan die nu ook uitvoeren", zegt de premier. Heel wat Canadezen bestoken de regering met e-mails, brieven en oproepen om de heteroseksuele definitie van het huwelijk te handhaven. De roomskatholieke kerk, de meeste protestantse kerken en de islamitische gemeenschap zijn tegen de openstelling van het huwelijk. De Verenigde Kerk, de grootste protestantse kerk van Canada, is echter geneigd de regering te volgen in haar plannen. Een katholieke bisschop waarschuwde Chrétien voor het in gevaar komen van zijn "zieleheil", maar de politicus laat het niet aan zijn hart komen. "Ik ben een katholiek en ik bid", zegt de eerste minister. "Maar ik ben ook de premier van Canada. In die hoedanigheid wil ik verantwoordelijk handelen voor heel het land. Mijn godsdienst komt op andere momenten aan bod." Sommige politici adviseren Chrétien om een samenlevingscontract voor homoseksuele paren in te voeren, maar de holebi-beweging vindt zo'n stap ontoereikend. De minister van justitie, Martin Cauchon, wil de suggestie niet meteen van tafel vegen. Hij merkt wel op dat de regering ervoor koos het huwelijk open te stellen en niet om een samenlevingscontract in te voeren.

Bron: www.hetrozehuis.be

Driewerf hoera voor Jean Chretien, een katholiek politicus die zijn geloof en zijn politiek mandaat gescheiden kan houden...

storm op zee 14 augustus 2003 07:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Driewerf hoera voor Jean Chretien, een katholiek politicus die zijn geloof en zijn politiek mandaat gescheiden kan houden...

Hoe durf jij te beweren dat die man katholiek is. Men is pas katholiek als JVDB zegt dat dat zo is!! :twisted:

Raf 14 augustus 2003 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door storm op zee
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Hoe durf jij te beweren dat die man katholiek is. Men is pas katholiek als JVDB zegt dat dat zo is!! :twisted:

Ik beweer dat niet hoor, dat zijn de eigen woorden van die man en tja, die arme, misleide mijnheer Chretien heeft nog niet het genoegen gehad om door Jan Van den Berghe bij het juiste geloof ingedeeld te worden...

jan hyoens 14 augustus 2003 10:03

Crétin had beter bij gepast dan Chrétien!

AyneRand 14 augustus 2003 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Les jeux de mots infantiles sont l'apanage des imbéciles

jan hyoens 14 augustus 2003 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Citaat:

le ridicule ne tue pas!

AyneRand 14 augustus 2003 11:44

Citaat:

Citaat:

Citaat:

le ridicule ne tue pas!

... les autres s'en charge

jan hyoens 14 augustus 2003 11:45

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

le ridicule ne tue pas!

... les autres s'en charge

a vous le premier!

filosoof 16 augustus 2003 01:36

Citaat:

Citaat:

Citaat:

le ridicule ne tue pas!

l'hécatombe serait trop grande...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be