Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   VAn hoorebeke (N-VA) wil naar de VLD (https://forum.politics.be/showthread.php?t=5163)

bart VL 14 augustus 2003 09:17

Wat een zielig artikel in de VUM-kranten vandaag!

Karel van Hoorebeke solliciteert er bij de VLD.

Hij beseft dat zijn politieke rol is uitgespeeld en wil nu zijn politieke vel redden.
Zijn redenering gaat als volgt; Hij wil niet naar de verkiezingen in kartel met CD&V omdat die niet vlaams genoeg zijn. Op de vraag wat hij dan wel wil zegt hij dat hij de VLD(???????) wel ziet zitten.

Komaan zeg. How low can you go?
De heer van hoorebeke heeft blijkbaar de afgelopen 4 jaar de politiek niet gevolgd. Lambermont, het desastreuze regeerakkoord,...?
ik kan hem het boek van Bourgeois " de puinhoop van paarsgroen" eens aanraden.

Maar ja, postjes zijn belangrijker dan inhoud.

P.S. Ik ben één van die twijfelende N-VA leden die een maand geleden nog compleet tegen een kartel was. Maar de ratio heeft stilaan de emotie overvleugeld en ik ben er meer en meer van overtuigd dat dit misschien voor de N-VA de enige te volgen weg is.
Een dergelijk interview bevestigt alleen maar dit idee.

Einzelgängers kunnen we niet gebruiken.

groeten,

Bart

jan hyoens 14 augustus 2003 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bart VL
Wat een zielig artikel in de VUM-kranten vandaag!

Karel van Hoorebeke solliciteert er bij de VLD.

Hij beseft dat zijn politieke rol is uitgespeeld en wil nu zijn politieke vel redden.
Zijn redenering gaat als volgt; Hij wil niet naar de verkiezingen in kartel met CD&V omdat die niet vlaams genoeg zijn. Op de vraag wat hij dan wel wil zegt hij dat hij de VLD(???????) wel ziet zitten.

De heer van hoorebeke heeft blijkbaar de afgelopen 4 jaar de politiek niet gevolgd. Lambermont, het desastreuze regeerakkoord,...?

Maar ja, postjes zijn belangrijker dan inhoud.

P.S. Ik ben één van die twijfelende N-VA leden die een maand geleden nog compleet tegen een kartel was. Maar de ratio heeft stilaan de emotie overvleugeld en ik ben er meer en meer van overtuigd dat dit misschien voor de N-VA de enige te volgen weg is.
Een dergelijk interview bevestigt alleen maar dit idee.

Einzelgängers kunnen we niet gebruiken.

groeten,

Bart

Een kartel met het Vlaams Blok is de enige optie om de Vlaams Nationale Krachten te bundelen! Maar daarvoor zal men de carrièrist Bourgeois moeten buitengooien! :wink:

storm op zee 14 augustus 2003 09:21

Ik denk ook dat je tegenwoordig geen grotere anti-Vlaamse partij kan vinden dan de VLD, zelfs de SP.A is Vlaamser. Ik hoop dat Karel en Geert eens een goed gesprek hebben, want Karel is veel te waardevol om te verliezen. Anderzijds heeft hij wel een punt dat N-VA zijn kernpunt, Vlaamse onafhankelijkheid, nooit mag verlaten om in een kartel te stappen. Als CD&V in een kartel wil met N-VA, dan moet het maar aanvaarden dat N-VA voor onafhankelijkheid is en dat niet proberen wegdrummen.

stijnVL 14 augustus 2003 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bart VL

Hum hum, ik zou zeggen laat Geert zelf een keer dat boek lezen. Het zou me verwonderen moest hij tot in de details weten wat Ben Weyts en Marc Platel voor hem hebben op papier gezet :lol:

Dan weet hij misschien ook weer waarom hij jarenlang, voor er paars-groen was, ook de CVP/CD&V heeft bestreden.

pwvb 14 augustus 2003 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door storm op zee
Ik denk ook dat je tegenwoordig geen grotere anti-Vlaamse partij kan vinden dan de VLD, zelfs de SP.A is Vlaamser. Ik hoop dat Karel en Geert eens een goed gesprek hebben, want Karel is veel te waardevol om te verliezen. Anderzijds heeft hij wel een punt dat N-VA zijn kernpunt, Vlaamse onafhankelijkheid, nooit mag verlaten om in een kartel te stappen. Als CD&V in een kartel wil met N-VA, dan moet het maar aanvaarden dat N-VA voor onafhankelijkheid is en dat niet proberen wegdrummen.

Ik hoor de SP a toch niet spreken over confederalisme. Vld en anderen wel.
MvG
PWVB

storm op zee 14 augustus 2003 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pwvb
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door storm op zee

Ik hoor de SP a toch niet spreken over confederalisme. Vld en anderen wel.
MvG
PWVB

VLD SPREEKT misschien wel over confederalisme, als het op Vlaamse daden aankomt...

Bolter 14 augustus 2003 11:07

Ik kan wel begrijpen dat sommige NVA'ers problemen hebben met een kartelvorming met de CD&V...
Omgekeerd zullen er bij de CD&V bij sommige mensen ook wel vragen gesteld worden.

Maar los daarvan. Wat ik niet begrijp is dat ze het wel zien zitten met de VLD..
Daar zouden ze hun eigenheid beter kunnen bewaren ??

Laat me niet lachen..
Ooit was er eens een afsplitsing van de CVP.. Namelijk de NCD...
Die zouden hun eigenheid ook kunnen bewaren binnen de VLD..

Heeft iemand er daarna nog iets van gehoord van de NCD ???
Waarschijnlijk verdampt binnen de VLD structuren...

advocadus 14 augustus 2003 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Ik kan wel begrijpen dat sommige NVA'ers problemen hebben met een kartelvorming met de CD&V...
Omgekeerd zullen er bij de CD&V bij sommige mensen ook wel vragen gesteld worden.

Maar los daarvan. Wat ik niet begrijp is dat ze het wel zien zitten met de VLD..
Daar zouden ze hun eigenheid beter kunnen bewaren ??

Laat me niet lachen..
Ooit was er eens een afsplitsing van de CVP.. Namelijk de NCD...
Die zouden hun eigenheid ook kunnen bewaren binnen de VLD..

Heeft iemand er daarna nog iets van gehoord van de NCD ???
Waarschijnlijk verdampt binnen de VLD structuren...

De kiesdrempel van 5% mist zijn effect niet. De groten eten de kleintjes op om ongestoord verder te kunnen aanmodderen. Nu moeten ze enkel het Vlaams Blok nog in de illegaliteit duwen en de traditionele partijen kunnen weer 100 jaar verder. Postjes verdelen en zakken vullen zonder vervelende pottekijkers.

Had Bourgeois ballen aan zijn lijf, dan zette hij de strijd voort. De 5% is duidelijk een haalbare kaart, maar geduld is klaarblijkelijk niet zijn grootste deugd; elke verkiezing partijfinanciering en postjes mislopen, het moet pijn doen. Hiermee is alvast duidelijk dat de grote politieke idealisten van dit land ook niet bij de N-VA zitten.

Bolter 14 augustus 2003 11:56

Trouwens, hoe langer ik er bij stil sta hoe meer zich de vraag opdringt in hoeverre Van Horebe werd benaderd door de VLD...

In hoeverre zit hier weer een tactische zet achter van de VLD ??

Ze weten verduiveld goed dat de gesprekken tussen CD&V en NVA gaande zijn en zullen alles proberen om stokken in de wielen te steken..
En zulke uitspraken zijn op dit moment meer dan welkom !!

Want ik ben ervan overtuigd dat de VLD met afschuw uitkijkt naar het eventueel opboksen tegen al die eventuele kartels...

Hun positie voor het leveren van de eerste minister kon wel eens aardig in gevaar komen .....

storm op zee 14 augustus 2003 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Trouwens, hoe langer ik er bij stil sta hoe meer zich de vraag opdringt in hoeverre Van Horebe werd benaderd door de VLD...

In hoeverre zit hier weer een tactische zet achter van de VLD ??

Ze weten verduiveld goed dat de gesprekken tussen CD&V en NVA gaande zijn en zullen alles proberen om stokken in de wielen te steken..
En zulke uitspraken zijn op dit moment meer dan welkom !!

Want ik ben ervan overtuigd dat de VLD met afschuw uitkijkt naar het eventueel opboksen tegen al die eventuele kartels...

Hun positie voor het leveren van de eerste minister kon wel eens aardig in gevaar komen .....

Daar heb je wel een punt. Het is al langer bekend dat Karel De Gucht het spel niet echt fair speelt.

Eugene 14 augustus 2003 12:19

Bwa ik vind heel dat kartel gedoe dikke zever.Zij die denken dat de SP.a zoveel winst heeft gemaakt dank zij de debielen van SPRITE vergissen zich deerlijk.Had agalev niet zoveel stommiteiten gedaan en zich een beetje soepeler in bepaalde zaken had opgesteld dan was SP.a+SPRITE gewoon op 18% gekomen.Nu denken die hooggeleerden(?) dat zij enkel nog aan politiek kunnen als ze in de VLD-politieke vuilbak kruipen.Zielig!!! :( :(

Johan C. 14 augustus 2003 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Bwa ik vind heel dat kartel gedoe dikke zever.Zij die denken dat de SP.a zoveel winst heeft gemaakt dank zij de debielen van SPRITE vergissen zich deerlijk.Had agalev niet zoveel stommiteiten gedaan en zich een beetje soepeler in bepaalde zaken had opgesteld dan was SP.a+SPRITE gewoon op 18% gekomen.Nu denken die hooggeleerden(?) dat zij enkel nog aan politiek kunnen als ze in de VLD-politieke vuilbak kruipen.Zielig!!! :( :(

Kruipt gij maar in de vergaarbak der verzuurden en hun rotte rechtse denkbeelden :P

Yann 14 augustus 2003 13:25

Mijn voorspelling gaat nog uitkomen. De N-va is gedoemd om te verdwijnen. :lol:

Vlaanderen Boven 14 augustus 2003 13:31

Ik weet niet wat ik van het kartel CD&V-N-VA moet denken. Ik verdroeg het ietwat rechtse karakter van de N-VA door de Vlaams-nationalistische standpunten. Het is maar de vraag welke rol Vlaams-nationalisme zal spelen bij een kartel? Kijk maar naar SP.A en Spirit, ook een afsplitsing van een Vlaams-nationalistische partij...

Vlaanderen Boven 14 augustus 2003 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann

Het feit dat u daarmee lacht zegt al genoeg over u.

storm op zee 14 augustus 2003 13:34

Citaat:

Met als gevolg dat ook de democratische en goedschikse Vlaams-nationalisten geen enkel alternatief meer hebben dan het Vlaams Blok :? Vind je dat dan zo goed Yann?

stijnVL 14 augustus 2003 13:35

Citaat:

Ja, vanzelfsprekend, net als de BUB en Belgie ;)

Het een al vroeger als het andere: te beginnen met BUB natuurlijk.

Yann 14 augustus 2003 13:39

Och ja, wat moeten we dan doen, schreeuwen mss?

Het toeval wilt dat ik Karel Van Horebeke persoonlijk ken. Mijn vader heeft er een week lang in Zuid-Frankrijk mee op een yacht vertoefd. Onder de genodigden was ook Yolande Avontroodt van de VLD aanwezig. Die tweeën waren continu met elkaar in discussie. Zo verweet Karel de VLD dat die anti-Vlaams zou zijn. (stokpaardje N-VA?)

[size=7]En nu stapt die over?[/size]

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Vlaemsch verraad... 8)

Bolter 14 augustus 2003 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Ik weet niet wat ik van het kartel CD&V-N-VA moet denken. Ik verdroeg het ietwat rechtse karakter van de N-VA door de Vlaams-nationalistische standpunten. Het is maar de vraag welke rol Vlaams-nationalisme zal spelen bij een kartel? Kijk maar naar SP.A en Spirit, ook een afsplitsing van een Vlaams-nationalistische partij...

Wat zou u denken van een kartel NV-A VLD ??

Ik hoop alleen dat de CD&V geleerd heeft uit haar verleden..

Dat ze inziet dat echte Vlaamse accenten nodig zijn..
Dat ze dit Vlaams karakter ondermeer kan waarmaken als ze de NV-A wardeert binnen het eventuele kartel !!

Laat ze dan nu ook praten en de krijtlijnen uitzetten die bijdragen tot een eventuele goede samenwerking..

Uiteindelijk kan dit de Vlaamse zaak ten goede komen.

Mocht de CD&V haar Vlaams karakter verloochenen dan zal het Vlaams Blok de vruchten plukken....

In elk geval is de Cd&V vlaamser dan de VLD, vlaamser dan de SPa...

Bolter 14 augustus 2003 13:55

Citaat:

Och ja, wat moeten we dan doen, schreeuwen mss?

Het toeval wilt dat ik Karel Van Horebeke persoonlijk ken. Mijn vader heeft er een week lang in Zuid-Frankrijk mee op een yacht vertoefd. Onder de genodigden was ook Yolande Avontroodt van de VLD aanwezig. Die tweeën waren continu met elkaar in discussie. Zo verweet Karel de VLD dat die anti-Vlaams zou zijn. (stokpaardje N-VA?)

[size=7]En nu stapt die over?[/size]

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Vlaemsch verraad... 8)

Bevestigd dit mijn vermoeden dewelke ik in een vorige reactie al geuit had.....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be