Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Brave new world : blijven joggen... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51661)

Jazeker 5 juni 2006 02:57

Brave new world : blijven joggen...

Citaat:

Mp3-schoenen houden joggers in hun ritme

Voor joggers die soms moeite hebben met het hooghouden van hun tempo staat er goed nieuws in de Sunday Times. Loopschoenenfabrikant Nike en iPod-fabrikant Apple hebben de handen in elkaar geslagen om te zorgen dat lopers niet verslappen en hun tempo en ritme vasthouden.

Nike heeft namelijk een schoen ontworpen die ,,praat" met de muziekspeler die veel lopers tijdens het trainen beluisteren. Onder de binnenzool van de schoen zitten sensoren die het loopritme vastleggen en dus ook signaleren wanneer dat tempo terugvalt. Dat wordt dan gemeld aan de iPod, die onmiddellijk zorgt voor een stoot oppeppende muziek.

De jogger die zelf doorheeft dat hij of zij aan het verslappen is of die een steil stuk weg voor zich ziet opdoemen, kan ook op eigen initiatief een knopje op zijn iPod indrukken om een song te horen die het energiepeil verhoogt.

Nike, dat zowat 200 miljoen paar loopschoenen per jaar verkoopt, nam zo'n anderhalf jaar geleden contact op met Apple en samen besloten dergelijke slimme schoenen te maken. Het eerste resultaat van die samenwerking, de "rock 'n run", komt deze zomer uit, maar daar blijft het niet bij.

Apple werkt momenteel al aan een mp3-speler die dankzij digitale technologie tijdens het lopen zelfs het tempo en ritme van elke song kan veranderen, door de muziek in een kortere tijd samen te persen, zodat een langzamer nummer als dat voor de jogger nodig is, plots uptempo wordt. Met andere woorden: je lievelingsnummer geeft dan plots onverwachte impulsen.
Mijn schoenen gaan me zeggen dat ik het tempo moet opdrijven of wa ? Ideale reden om te gaan wandelen in een beek. 8O

Metternich 5 juni 2006 03:09

Kan niet stoppen met denken aan het liedje "These shoes are made for walking, and that's right what they'll do".

En zeggen dat Apple en Nike de handen in mekaar slaan om joggers te helpen is dikke kwatsj. Gewoon samenwerken om nog meer geld binnen te rijven ja.

netslet 5 juni 2006 03:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1744924)
Mijn schoenen gaan me zeggen dat ik het tempo moet opdrijven of wa ? Ideale reden om te gaan wandelen in een beek. 8O

In Communistisch Rusland zeggen de schoenen waar jij naartoe gaat.

BigF 5 juni 2006 07:35

Van het ogenblik dat mijn schoenen beginnen te praten stop ik met blowen.

vjeeke 5 juni 2006 10:17

wat ze toch allemaal niet uitvinden hé 8O

Kweepeer 5 juni 2006 11:11

Straks wordt er iemand door twee Polen doodgestoken voor zijn Mp3-schoenen..

..Zo kan men achteraf wel op een goed tempo weglopen natuurlijk.:|

Jazeker 5 juni 2006 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 1744995)
Van het ogenblik dat mijn schoenen beginnen te praten stop ik met blowen.

:lol:

pinbag 5 juni 2006 15:08

whats next pratend ondergoed ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be