Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   VRT: Janssens wat de klok slaagt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51675)

Revolutie 5 juni 2006 14:32

VRT: Janssens wat de klok slaagt

Nog een paar maanden en het zijn verkiezingen.
Als ik tegenwoordig naar VRT/Canvas zap, zie ik niet anders dan SP.A'er Patrick Janssens.

Mij geen zorg, maar wees dan eens neutraal en laat ook eens "portretten" van andere politiekers zien.

Bhairav 5 juni 2006 14:37

As ze er een van het VB laten zien, zal het weer gemanipuleerd en al zijn...
En dan ist weer "we gaan het voelen bij de volgende verkiezingen" etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc.........................................

zorlac 5 juni 2006 16:16

Als reclamejongen heeft Judas Janssens dat goed gezien. Gratis televisiereclame is nl. heel handig om de pub.opnie te beïvloeden.
Op de 7de dag(2wkn geleden) haalde ie trouwens een knap staaltje emo-tv boven....het was gewoon lachwekkend, maar vrees dat sommigen daar ook intrappen.

Het spijtige vd zaak is idd dat de VRT zich voor de PC kar laat spannen. (hoewel bracke bij momenten toch nog best kritisch blijft mi.)

Bhairav 5 juni 2006 16:19

Dat is ook de bedoeling van media in het algemeen: dat mensen erin trappen.

zorlac 5 juni 2006 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1745662)
Dat is ook de bedoeling van media in het algemeen: dat mensen erin trappen.

Ja maar niet allemaal.

Actua-tv heeft dit doel ,naar mijn mening, niet.

Maar dit is ook de enige zender die ik kan vernoemen wat dit betreft. Dat zegt genoeg:-)

StevenNr1 5 juni 2006 16:28

Zonder Digibox kan ik dat (helaas) niet bekijken. Telenet-klojo's.

zorlac 5 juni 2006 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1745695)

Jammer, want het is goede objectieve televisie. Alleen mogen hun lussen wat groter zijn[SIZE=1](men herhaalt nl. heel de dag politieke feiten/interviews)[/SIZE]

zorlac 5 juni 2006 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1745695)

Hier is mss een oplossing voor u. (maar enkel voor telenet gebruikers)

http://pctv.telenet.be/list.do?code=live_tv_actua_tv

alstublief;-)

StevenNr1 5 juni 2006 16:50

Wicked, bedankt voor de tip.

zorlac 5 juni 2006 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1745750)
Wicked, bedankt voor de tip.

NP;-)

camaris 5 juni 2006 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorlac (Bericht 1745657)
Als reclamejongen heeft Judas Janssens dat goed gezien. Gratis televisiereclame is nl. heel handig om de pub.opnie te beïvloeden.
Op de 7de dag(2wkn geleden) haalde ie trouwens een knap staaltje emo-tv boven....het was gewoon lachwekkend, maar vrees dat sommigen daar ook intrappen.

Het spijtige vd zaak is idd dat de VRT zich voor de PC kar laat spannen. (hoewel bracke bij momenten toch nog best kritisch blijft mi.)

Heb hem ook beziggezien in dat bewuste optreden in de zeverende dag. Toch wel erg dat de mensen zo'n lijkenpikkerij slikken en dat dergelijke 'betrokkenheid' nog positieve gevolgen heeft.

Jakke racing 5 juni 2006 18:12

van de volledige vlaamse bevolking vindt een overtuigende meerderheid de VRT neutraal ( meer dan 54 % )
van de vlaams belang kiezers is de meederheid overtuigd van het feit dat de VRT niet neutraal is .

conclusie : Zou het niet kunnen dat de VB-kiezers zich een rad voor de ogen laten draaien door de partijleiding , die steeds opnieuw blijft kappen op de VRT

solidarnosc 5 juni 2006 18:39

Stuk uit een artikel van een kameraad naar aanleiding van de mars in "A".

"De ironie is dat een partij als de SP.a, die buiten de verkiezingen nooit te zien is in het straatbeeld en quasi uitsluitend beroep doet op de media om haar boodschap te verspreiden, nu aan andere mensen probeert op te leggen om het enige instrument dat ze hebben om hun ideeën te verspreiden, uit handen te geven. Om vervolgens zelf toch mooi in beeld te komen in het avondjournaal. Wellicht zal Janssens zich die dag wat afzijdig houden omdat het allemaal niet teveel mag opvallen, maar de dagen erna is er nog tijd genoeg om de schade in te halen."

Het is duidelijk dat Janssens de laatste dagen zijn schade meer dan ingehaald heeft. ;)

zorlac 5 juni 2006 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 1745904)
Stuk uit een artikel van een kameraad naar aanleiding van de mars in "A".

"De ironie is dat een partij als de SP.a, die buiten de verkiezingen nooit te zien is in het straatbeeld en quasi uitsluitend beroep doet op de media om haar boodschap te verspreiden, nu aan andere mensen probeert op te leggen om het enige instrument dat ze hebben om hun ideeën te verspreiden, uit handen te geven. Om vervolgens zelf toch mooi in beeld te komen in het avondjournaal. Wellicht zal Janssens zich die dag wat afzijdig houden omdat het allemaal niet teveel mag opvallen, maar de dagen erna is er nog tijd genoeg om de schade in te halen."

Het is duidelijk dat Janssens de laatste dagen zijn schade meer dan ingehaald heeft. ;)

Uw kameraad heeft idd gelijk gekregen.
En naarmate we 8okt. naderen zal't er ni op beteren:? .

Spanks 5 juni 2006 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakke racing (Bericht 1745873)
van de volledige vlaamse bevolking vindt een overtuigende meerderheid de VRT neutraal ( meer dan 54 % )
van de vlaams belang kiezers is de meederheid overtuigd van het feit dat de VRT niet neutraal is .

conclusie : Zou het niet kunnen dat de VB-kiezers zich een rad voor de ogen laten draaien door de partijleiding , die steeds opnieuw blijft kappen op de VRT

Gelezen op VRTWATCH.BE:

Citaat:

Citaat:

Het meeste steun krijgt de VRT van SP.a[-kiezers] (81,7%) en Groen! (78,6%) maar ook de VLD'ers (66,9%) en de CD&V-kiezers (64,4%) zijn over de omroep tevreden. Bij het VB vindt 67,7% de VRT bevooroordeeld.
Als we kijken naar de kiezers met een partijlidkaart, zijn de cijfers nog scherper. SP.A'ers en Groen! geven de VRT elk 86% en de VB'ers zijn massaal tegen met 91% nee's. Bij CD&V- en VLD-partijleden is het geloof in een onafhankelijke VRT toch kleiner met respectievelijk 48% en 45%. Hier is maar een nipte meerderheid.
Auteur:
Luc Van der Kelen

Medium:
Het Laatste Nieuws
De meer dan 54% die ge aanhaalt, vind ik dan toch niet eens zó overtuigend. Natuurlijk gaat de helft die in het voordeel gesteld wordt, niet klagen over neutraliteit. Als de VRT werkelijk neutraal zou zijn, zou dit overtuigende percentage toch een stuk hoger liggen?

solidarnosc 5 juni 2006 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spanks (Bericht 1745940)
Gelezen op VRTWATCH.BE:

De meer dan 54% die ge aanhaalt, vind ik dan toch niet eens zó overtuigend. Natuurlijk gaat de helft die in het voordeel gesteld wordt, niet klagen over neutraliteit. Als de VRT werkelijk neutraal zou zijn, zou dit overtuigende percentage toch een stuk hoger liggen?

De VRT kan er toch niet aan doen dat de "rechtsen"' liever poen scheppen dan voor de VRT te gaan werken? ;-)

zorlac 5 juni 2006 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakke racing (Bericht 1745873)

Als men poogt steeds dezelfde partij in een slecht daglicht te stellen, kan ik me voorstellen dat VB'ers vinden dat de VRT niet uitblinkt in neutraliteit. Ik geloof zelfs dat id beheersovereenkomst met de VRT opgenomen is dat men ze niet te veel in beeld moet laten komen. Het aantal televisieminuten per partij bewijst dit trouwens, zeker als je bekijkt hoe groot ze zijn ivt de anderen. En kom niet af met de zaak HVT, want toen kwamen ze wel veel in beeld, maar dat dit met een bepaalde bedoeling was moge duidelijk zijn.

En aangezien linkse kiezers(en een aantal centrumkiezers) deze praktijken niet erg vinden, kan ik me voorstellen dat men aan een meerderheid komt die de VRT neutraal vinden. Hoewel ik 54% eigenlijk bitter weinig vind.

zorlac 5 juni 2006 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spanks (Bericht 1745940)
Gelezen op VRTWATCH.BE:

Zeer juist

[SIZE=1](ik was weer te traag, dju[/SIZE]:? )

Geertje 6 juni 2006 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie (Bericht 1745514)
Nog een paar maanden en het zijn verkiezingen.
Als ik tegenwoordig naar VRT/Canvas zap, zie ik niet anders dan SP.A'er Patrick Janssens.

Mij geen zorg, maar wees dan eens neutraal en laat ook eens "portretten" van andere politiekers zien.

Idd. na een diarree aan Bart Peeters gehad te hebben, zal nu een diarree van Patrick Janssens volgen. Nota bene dan nog, twee personen met echt originele namen en even inhoudsloos. :roll:

lombas 6 juni 2006 10:03

Afschaffen die publieke omroep. Er is niets publiek aan.

Indien de overheid mededelingen moet doen, kan ze daarvoor tijd krijgen op commerciële zenders, wat het geval is in de VSA en talloze andere landen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be