![]() |
Wanneer wordt Vlaanderen onafhankelijk?
Wanneer wordt Vlaanderen onafhankelijk?
Sinds de laatste forumpeiling is er veel gebeurd:
|
Ik heb bewust geen "geen idee" er bij gezet, omdat iedereen feitelijk dit antwoord zou moeten aanduiden... En ik wil vooral achter sentimenten en onderbuikgevoelens peilen.
|
Ik heb de tweede optie genomen. De eerste lijkt me misschien wat vlug, ook al komen er nog onwettige verkiezingen natuurlijk :-D. Echt eens benieuwd wat dat gaat geven ze.
Ps. Kunde hier iet meer kwijt over die peilingen die in het voordeel van de flamiganten zijn? mercikes. |
Stemmenkampioen natuurlijk. Tijdens de Stemtest koos ook een meerderheid voor meer Vlaanderen. En een evolutie die al langer aan de gang is: de vraag voor meer bevoegdheden voor de deelstaten groeit.
|
Nooit.
Vlaanderen Barst Voor België Barst. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik mis de optie: Binnen 18 maanden
|
Citaat:
Waarom denk je dat het zo snel zal zijn? |
Misschien even voor de dolgedraaide belgicisten onder ons: er wordt verwacht dat de zon expandeert tot een rode reus binnen 4 miljard jaar. Ter vergelijking: dinosauriërs zijn slechts 65 miljoen jaar geleden uitgestorven.
|
Citaat:
Beatrix gaat ook afstand doen van de troon :) Verder geloof ik niet in dat soort onzin hoor ;) We zullen vanzelf zien wat er gaat gebeuren :) |
Citaat:
Serieus nu: Ik sluit niet uit dat er voor het jaar 2050 een onafhankelijke Vlaamse staat, maar hoewel er zeker rationele argumenten voor een Vlaamse staat bestaan, zijn het in de eerste plaats de meer populistische simplistische argumenten die men het vaakst hoort. Ik vrees dat sommigen weleens een koude douche zullen krijgen wanneer blijkt dat hun Vlaamse staat niet het hen voorgespiegelde paradijs is(maar das misschien een beetje off-topic). |
Citaat:
|
ALS de zon ontploft zullen onze wetenschappers er wel iets op vinden. ;)
|
Citaat:
Het is in tegendeel Vlaanderen die pogingen doet om die terug te winnen, zoals bv. Catherine Verfaillie, de beroemde stamcelonderzoekster. Dat Odysseus programma is geen daad van federaal minister van wetenschapsbeleid Marc "ik zoek elders een job" Verwilghen, maar van Vlaams minister van wetenschap Fientje Moerman... 't Is maar een kanttekening he... |
België overleeft quasi zeker alle forumleden hier.;-)
|
Ik heb voor de tweede optie gekozen, maar ik denk wel dat het door bepaalde gebeurtenissen allemaal in een stroomversnelling kan geraken zoals b.v. troonbestijging van Flip I of Di Rupio eerste minister.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nothing lasts forever. Ik zeg over 100 jaar geen Belgie meer. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be