Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Wanneer wordt Vlaanderen onafhankelijk? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51749)

Tantist 8 juni 2006 11:39

Wanneer wordt Vlaanderen onafhankelijk?

Wanneer wordt Vlaanderen onafhankelijk?

Sinds de laatste forumpeiling is er veel gebeurd:
  • de monarchie is aan vrij val bezig in Vlaanderen
  • het Warandemanifest heeft veel ogen geopend
  • de PS schandalen
  • de peilingen beginnen in het voordeel van de flaminganten te zijn en komen
  • BHV brengt de legitimiteit van de verkiezingen in 2007 in gevaar
  • ...
Misschien tijd voor een nieuwe peiling?

Tantist 8 juni 2006 11:42

Ik heb bewust geen "geen idee" er bij gezet, omdat iedereen feitelijk dit antwoord zou moeten aanduiden... En ik wil vooral achter sentimenten en onderbuikgevoelens peilen.

Pier den Drol 8 juni 2006 11:57

Ik heb de tweede optie genomen. De eerste lijkt me misschien wat vlug, ook al komen er nog onwettige verkiezingen natuurlijk :-D. Echt eens benieuwd wat dat gaat geven ze.

Ps. Kunde hier iet meer kwijt over die peilingen die in het voordeel van de flamiganten zijn? mercikes.

Tantist 8 juni 2006 12:01

Stemmenkampioen natuurlijk. Tijdens de Stemtest koos ook een meerderheid voor meer Vlaanderen. En een evolutie die al langer aan de gang is: de vraag voor meer bevoegdheden voor de deelstaten groeit.

Black Cat 8 juni 2006 12:11

Nooit.

Vlaanderen Barst Voor België Barst.

Pier den Drol 8 juni 2006 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1749402)
Stemmenkampioen natuurlijk. Tijdens de Stemtest koos ook een meerderheid voor meer Vlaanderen. En een evolutie die al langer aan de gang is: de vraag voor meer bevoegdheden voor de deelstaten groeit.

Ik dacht dat er ondertussen een nieuwe studie ofzo was (Nigel Farage: The most recent opinion poll in Belgium, or should I say in Flanders, shows that 51% of the people there favour independence from the Begian state.) Subliem hoe Verafstoot op z'n bek krijgt :evil::evil:

Black Cat 8 juni 2006 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol (Bericht 1749428)
Ik dacht dat er ondertussen een nieuwe studie ofzo was (Nigel Farage: The most recent opinion poll in Belgium, or should I say in Flanders, shows that 51% of the people there favour independence from the Begian state.) Subliem hoe Verafstoot op z'n bek krijgt :evil::evil:

En welke opinion-poll zou dat wel wezen: "De Stemmenkampioen"? Dat HLN-propaganda-truukje?

Keats 8 juni 2006 12:45

Ik mis de optie: Binnen 18 maanden

Tantist 8 juni 2006 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Keats (Bericht 1749471)
Ik mis de optie: Binnen 18 maanden

Zie eerste optie...

Waarom denk je dat het zo snel zal zijn?

Tantist 8 juni 2006 13:22

Misschien even voor de dolgedraaide belgicisten onder ons: er wordt verwacht dat de zon expandeert tot een rode reus binnen 4 miljard jaar. Ter vergelijking: dinosauriërs zijn slechts 65 miljoen jaar geleden uitgestorven.

Keats 8 juni 2006 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1749499)
Zie eerste optie...

Waarom denk je dat het zo snel zal zijn?

Dat had ik gedroomd he? Meestal gaat het om dingen binnen de 18~24 maanden.

Beatrix gaat ook afstand doen van de troon :)

Verder geloof ik niet in dat soort onzin hoor ;) We zullen vanzelf zien wat er gaat gebeuren :)

FISHERMAN 8 juni 2006 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1749509)
Misschien even voor de dolgedraaide belgicisten onder ons: er wordt verwacht dat de zon expandeert tot een rode reus binnen 4 miljard jaar. Ter vergelijking: dinosauriërs zijn slechts 65 miljoen jaar geleden uitgestorven.

Binnen een paar miljard jaar zullen Belgische wetenschappers er misschien in slagen om de aarde weg te slepen naar een andere ster of Belgie uitgraven naar een andere planeet.;-)
Serieus nu: Ik sluit niet uit dat er voor het jaar 2050 een onafhankelijke Vlaamse staat, maar hoewel er zeker rationele argumenten voor een Vlaamse staat bestaan, zijn het in de eerste plaats de meer populistische simplistische argumenten die men het vaakst hoort. Ik vrees dat sommigen weleens een koude douche zullen krijgen wanneer blijkt dat hun Vlaamse staat niet het hen voorgespiegelde paradijs is(maar das misschien een beetje off-topic).

Tantist 8 juni 2006 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN (Bericht 1749647)
Binnen een paar miljard jaar zullen Belgische wetenschappers er misschien in slagen om de aarde weg te slepen naar een andere ster of Belgie uitgraven naar een andere planeet.;-)
Serieus nu: Ik sluit niet uit dat er voor het jaar 2050 een onafhankelijke Vlaamse staat, maar hoewel er zeker rationele argumenten voor een Vlaamse staat bestaan, zijn het in de eerste plaats de meer populistische simplistische argumenten die men het vaakst hoort. Ik vrees dat sommigen weleens een koude douche zullen krijgen wanneer blijkt dat hun Vlaamse staat niet het hen voorgespiegelde paradijs is(maar das misschien een beetje off-topic).

Voor die realistische belgicisten had ik de optie "binnen een paar eeuwen" voorzien. 't Zijn natuurlijk weer de grote lichten die kiezen voor de zon die ontploft.

Patriot! 8 juni 2006 16:16

ALS de zon ontploft zullen onze wetenschappers er wel iets op vinden. ;)

Tantist 8 juni 2006 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1749743)

Er is een brain drain gaande, waarbij onze topwetenschappers worden weggekocht door het buitenland. Dus over welke Belgische wetenschappers heeft u het?

Het is in tegendeel Vlaanderen die pogingen doet om die terug te winnen, zoals bv. Catherine Verfaillie, de beroemde stamcelonderzoekster. Dat Odysseus programma is geen daad van federaal minister van wetenschapsbeleid Marc "ik zoek elders een job" Verwilghen, maar van Vlaams minister van wetenschap Fientje Moerman... 't Is maar een kanttekening he...

Hans1 8 juni 2006 17:01

België overleeft quasi zeker alle forumleden hier.;-)

jOOSt 8 juni 2006 18:05

Ik heb voor de tweede optie gekozen, maar ik denk wel dat het door bepaalde gebeurtenissen allemaal in een stroomversnelling kan geraken zoals b.v. troonbestijging van Flip I of Di Rupio eerste minister.

Pier den Drol 8 juni 2006 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat (Bericht 1749437)
En welke opinion-poll zou dat wel wezen: "De Stemmenkampioen"? Dat HLN-propaganda-truukje?

't Is dat dat ik wil weten. Over welke poll had Farrel het?

Patriot! 8 juni 2006 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1749763)
Er is een brain drain gaande, waarbij onze topwetenschappers worden weggekocht door het buitenland. Dus over welke Belgische wetenschappers heeft u het?

Het is in tegendeel Vlaanderen die pogingen doet om die terug te winnen, zoals bv. Catherine Verfaillie, de beroemde stamcelonderzoekster. Dat Odysseus programma is geen daad van federaal minister van wetenschapsbeleid Marc "ik zoek elders een job" Verwilghen, maar van Vlaams minister van wetenschap Fientje Moerman... 't Is maar een kanttekening he...

Is Verwilghen geen Vlaming dan?

Tavek 8 juni 2006 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1749743)

Een ster die nova gaat zal ook vlaanderen meenemen Patriot ! ;)

Nothing lasts forever. Ik zeg over 100 jaar geen Belgie meer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be