Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Racisme? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51770)

humble 9 juni 2006 11:29

Racisme?

[SIZE=3]Ik ben van plan twee varkentjes te houden, voor de slacht.[/SIZE]
[SIZE=3]Normaal gebruik ik namen als Siegfried en Phara ik plan ze nu eens Mohammed en Allah noem, de meest voorkomende namen bij jongens in België.[/SIZE]
[SIZE=3]Hou wel in het oog dat dit op mijn erf is, en dat ik niet ga adverteren dat ze bij mij in de stal wonen. Het is enkel mijn persoonlijk grappig uitlaat klepje ter compensatie van de opgedrongen censuur op de karikaturen en humor. Het heeft dus een therapeutische waarde en gebeurdt in privé sfeer. [/SIZE]
[SIZE=3]Is dit racistisch ?[/SIZE]
[SIZE=3]Ik heb een buldog die Gijzels noemt en een siergeit met de naam Verhofstad, mijn dochter heeft een varaan met de naam Toback, en een ezel met de naam Stevaert ( robert), ze heeft ook twee goudvissen, Anciaux en Lambert ( de dikste maar even nietszeggend), de schildpad noemt juist Phillipeke van Mathilke van Bertje Bibber, we roepen taaie (de taaie is al eens overreden en hij is er nog), de eend noemt Van De Lanotte ( snotte) hij kwettert en kwettert maar legt maar geen eieren.[/SIZE]

Duvelke 9 juni 2006 11:36

hehe, gij moogt da doen, ma kzou die namen ni te luid roepen als er marokanen in je buurt zijn :lol:

Duvelke 9 juni 2006 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door humble (Bericht 1750759)
[SIZE=3]Normaal gebruik ik namen als Siegfried en Phara ik plan ze nu eens Mohammed en Allah noem, de meest voorkomende namen bij jongens in België.[/SIZE]
[SIZE=3]Hou wel in het oog dat dit op mijn erf is, en dat ik niet ga adverteren dat ze bij mij in de stal wonen. Het is enkel mijn persoonlijk grappig uitlaat klepje ter compensatie van de opgedrongen censuur op de karikaturen en humor. Het heeft dus een therapeutische waarde en gebeurdt in privé sfeer. [/SIZE]
[SIZE=3]Ik heb een buldog die Gijzels noemt en een siergeit met de naam Verhofstad, mijn dochter heeft een varaan met de naam Toback, en een ezel met de naam Stevaert ( robert), ze heeft ook twee goudvissen, Anciaux en Lambert ( de dikste maar even nietszeggend), de schildpad noemt juist Phillipeke van Mathilke van Bertje Bibber, we roepen taaie (de taaie is al eens overreden en hij is er nog), de eend noemt Van De Lanotte ( snotte) hij kwettert en kwettert maar legt maar geen eieren.[/SIZE]

Allah meest voorkomende naam bij jongens in Belgie?????????
Geen enkele moslim noemt Allah..

cookie@vws 9 juni 2006 11:46

Michel Vandenbosch ontmaskert....

circe 9 juni 2006 12:00

Humble, je speelt met je leven:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theo van gogh
De Islam is een prachtig geloof. Persoonlijk heb ik ook diepe religieuze gevoelens, hoewel ik van opvatting ben dat ieder Opperwezen, God, Allah of wie ook, uit de duim van onzekere mensen is gezogen. Mijn god is een varken, want dat zijn lieve, intelligente dieren, die nou nooit 'ns oproepen tot moord. Ik noem mijn varken Allah, niet te verwarren met die van Boujema natuurlijk. Zal Allah mij missen als Boujema en zijn vriendjes hun zin krijgen?

http://www.theovangogh.nl/indexc.html

Boadicea 9 juni 2006 12:47

Noem het varken Mohammed. Daar zijn er meer van Allah is alleen, dus kan je er maar 1 echt op zijn teen trappen.

LeMmOnN 9 juni 2006 13:12

Iets anders dan Allah en Mohammed.

Iedereen kent hier ongetwijfeld www.********** (haatdragende site tov alles wat Vlaams en on-islam is.
Maar kan iemand mij uitleggen waarom Cyberhate.be daar één van de sponsors is?! Cyberhate is de website die het CGKR gebruikt om met uw klachten terecht te kunnen over racisme.

Ik heb al een email gestuurd maar ze willen maar niet antwoorden.

Toch wel tof hoezeer er in Belziek met twee maten en twee gewichten gewogen wordt.

LeMmOnN 9 juni 2006 13:13

Rwina
Rwina
Rwina

circe 9 juni 2006 13:21

Moest die site van het CGKR niet uit de lucht worden gehaald?

LeMmOnN 9 juni 2006 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 1750933)
Moest die site van het CGKR niet uit de lucht worden gehaald?

Blijkbaar toch niet zo he?!

En hoe verklaar je de sponsoring?

Hay que ser gilipollas para creer todo que dicen

circe 9 juni 2006 13:37

Nou, in feite kan iedereen op zijn site "sponsoring door" vermelden en er een link aan toevoegen?

Niet gezien dat het tweede prentje een "delete" knop laat zien? Niet dat die werkt, dat zal te moeilijk geweest zijn.

Het lijkt me iets te ver gezocht daar "uitlokking door het CGKR" achter te gaan zoeken hoor.... tenzij? je kan van niks meer verschieten tegenwoordig natuurlijk.

LeMmOnN 9 juni 2006 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 1750957)
Nou, in feite kan iedereen op zijn site "sponsoring door" vermelden en er een link aan toevoegen?

Niet gezien dat het tweede prentje een "delete" knop laat zien? Niet dat die werkt, dat zal te moeilijk geweest zijn.

Het lijkt me iets te ver gezocht daar "uitlokking door het CGKR" achter te gaan zoeken hoor.... tenzij? je kan van niks meer verschieten tegenwoordig natuurlijk.

Circe,
je hebt gelijk he, en meer zelfs... je hebt groot-gelijk.

Maar als je als organisatie "Cyberhate" en "CGKR" zou ik toch niet graag hebben dat ze mijn "goede" :lol: naam gebruiken om voor zoiets te sponsoren, zeker niet als het niet waar is.
MAAR als het niet waar is (dat van die sponsoring) en iemand stuurt je dan een email, dan ga je toch direct antwoorden om die fout recht te zetten.

Maar wat betekent het dan dat je die fout niet rechtzet? Wat betekent het dat je zelfs geen antwoordje stuurt?
Mijn naam zal te vlaams aandoen... :twisted:

Gorefest 9 juni 2006 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN (Bericht 1750923)
Maar kan iemand mij uitleggen waarom Cyberhate.be daar één van de sponsors is?!

Hebde dus niet door dat dat daar gewoon neergezet is uit provocatie? ;-)

circe 9 juni 2006 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN (Bericht 1750977)
Circe,
je hebt gelijk he, en meer zelfs... je hebt groot-gelijk.

Maar als je als organisatie "Cyberhate" en "CGKR" zou ik toch niet graag hebben dat ze mijn "goede" :lol: naam gebruiken om voor zoiets te sponsoren, zeker niet als het niet waar is.
MAAR als het niet waar is (dat van die sponsoring) en iemand stuurt je dan een email, dan ga je toch direct antwoorden om die fout recht te zetten.

Maar wat betekent het dan dat je die fout niet rechtzet? Wat betekent het dat je zelfs geen antwoordje stuurt?
Mijn naam zal te vlaams aandoen... :twisted:

Daar heb je een punt! Misschien even proberen met een mailtje van : "Achmed Al Ge Maticht "?

TheBlackadder 9 juni 2006 14:21

Citaat:

[SIZE=3]Hou wel in het oog dat dit op mijn erf is, en dat ik niet ga adverteren dat ze bij mij in de stal wonen.[/SIZE]

Wat is dit dan? ;-)

spherelike 9 juni 2006 14:40

Citaat:

Wie kan deze man/vrouw zijn/haar politieke voorkeur raden ?

Brandaan 9 juni 2006 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN (Bericht 1750924)
Rwina
Rwina
Rwina

Geloof je nu nog steeds niet dat dat een flauwe puberale actie is?

circe 9 juni 2006 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 1751075)
Geloof je nu nog steeds niet dat dat een flauwe puberale actie is?

ZELFS indien het zo zou zijn, dan nog zou het CGKR hier actie moeten tegen ondernemen? Of niet soms?

Het feit dat er velen twijfelen (en geloof me vrij, ik heb even erge MSN-groups gelezen, die wèl echt waren, maar die werden na klacht weldegelijk afgesloten - klacht o.a. door mezelf bij het Nederlandse MDI en MSN zelf - daders werden later gevolgd door AIVD én bleken dus effectief schadelijk te zijn) betekent toch wel dat zulke sites niet alleenstaand zijn.

Wat me echter opvalt is dat deze zaken in Nederland al jaren kunnen gemeld worden én dat er gevolg wordt gegeven aan de gegronde klachten, maar dat hier in België blijkbaar maar één gevaar bestaat....:vlaander:

Boadicea 9 juni 2006 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest (Bericht 1751003)
Hebde dus niet door dat dat daar gewoon neergezet is uit provocatie? ;-)

Tja, daar zijn de "vuile hetero's" van het CGKR ook goed in.

humble 9 juni 2006 16:43

Spherelike
Mijn politieke voorkeur: raad eens
1) CVP- achterbaks kazakken draaien, machtwellust, landelijk en boeren.
2) Gaia- een hart voor de dieren, geen hart voor de mensen en geld geld geld en geld….. allee een zwaar dierfiele geaardheid.
3) groen- natuur fascisten voor de ander, gedwongen volgzaamheid van de ander, eigen belang maar geen Vlaams belang.
4) rood- ieder en alles gelijk voor de wet, maar de een wat meer dan de ander. Verdeel wat er niet is aan diegene die niet denken noch werken maar stemmen, steel van de werkers. Zorg in ieder geval voor uzelf en uw nakomelingen “ eigen kinderen eerst”
5) blauw- hersendood en eerloos.
6) Politiek correct a-goddelijk goud, tot de dag dat je de dieren/mensen de dood injaagt beloven dat jij god bent.
7) een zwart/geel geen rood, rechtgeaarde ruwe Vlaming die sociaal geëngageerd is maar niet gek. Die gelooft in God en Vaderland, zijn kinderen en kleinkinderen opvoedend in de oude Vlaamse normen en waarde met respect voor de natuur, de mensen, zijn geschiedenis, volk en land. Met een gezonde humor en relativeringsvermogen. Maar die als men raakt aan wat hem lief en waardevol is zelfs de duivel te lijf zal gaan. Zoals men zei “hij zal niet buigen voor de koning noch den vreemde”.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be