Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea
(Bericht 1753384)
Het gaat hier om de bestrijding van inbreuken op sociale wetten en voedselveiligheid. Dat vind ik perfect in orde. Het is niet omdat iemand allochtoon is en in zijn land andere regels gelden dan hier, dat hij zijn winkel volgens deze normen moet openen. Dat zou oneerlijke concurrentie zijn ten opzichte van de Vlaamse buurtwinkels, die het nu ook al moeilijk genoeg hebben om te concurreren tegen de grote supermarkten.
Nee, op dat punt wordt de wet eens eindelijk correct toegepast voor iedereen en dat kan ik enkel toejuichen. Alle nachtwinkels die wel in orde zijn, mogen er van mij zijn.
|
ja dat klopt... en ben ik het volledig eens mee
alleen ... vraag ik me af in hoeverre het niet deel uitmaakt of een uitvloeisel is van wat als een heuze heksenjacht op die nachtwinkels is begonnen door lokale kleinhandelaars die zich concurentiëel bedreigd voelde bij de opmars van de nachtwinkel
al jaren lang hoor ik die klaagzang over dat de nachtwinkels het niet zo nauw nemen met gezondsheidsnormen, hygiëne, zwartwerk etc... uiteraard lekker aangedikt met de nodige allochtonenverhaaltjes ( je gebruikt immers de wapens die voorhanden zijn )
al bij al schijnt dat echter nog allemaal mee te vallen en daar waar inbreuken worden vastgesteld wordt opgetreden
'k vraag me soms af hoe het gesteld bij de plaatselijke oorspronkelijke kruidenierszaken
|