Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vabond roept op om alcoholtest te weigeren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51813)

duveltje382 11 juni 2006 12:57

Vabond roept op om alcoholtest te weigeren

http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=2165

Bron ATV

Ik vind toch dat het moet kunnen al was het enkel voor de veiligheid van de andere collega's

Chipie 11 juni 2006 14:08

De vakbonden hebben altijd gelijk... omdat ze progressief zijn...

Als er iets met een dronken personeelslid gebeurt, dan is natuurlijk de werkgever verantwoordelijk... Zo simpel is dat... :wink:

Don Quichote 11 juni 2006 14:16

In deze steun ik de vakbonden.

De dagelijkse neuten heb ik op het werk nodig om de klanten te kunnen verdragen.
Zo kan ik peinzend en vriendelijk blijven tot 16,00 H.

Iedereen tevreden.

solidarnosc 11 juni 2006 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 1753307)
De vakbonden hebben altijd gelijk... omdat ze progressief zijn...

Als er iets met een dronken personeelslid gebeurt, dan is natuurlijk de werkgever verantwoordelijk... Zo simpel is dat... :wink:

Ik dacht net dat het grootste verwijt tegen de vakbonden vandaag de dag was dat ze conservatief zijn.;-)

Chipie 11 juni 2006 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 1753351)
Ik dacht net dat het grootste verwijt tegen de vakbonden vandaag de dag was dat ze conservatief zijn.;-)

Neen, ze zijn superprogressief... omdat ze niets veranderd willen zien... :wink:
Behoud van dit... behoud van dat...
Met zulke bonden is er niets aan de hand... :wink:

driewerf 11 juni 2006 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 1753379)
Neen, ze zijn superprogressief... omdat ze niets veranderd willen zien... :wink:
Behoud van dit... behoud van dat...
Met zulke bonden is er niets aan de hand... :wink:

en dat terwijl een vakbond inderdaad veel offensiever zou moeten zijn: hoger loon, meer verlof, betere bescherming van werknemers.
Eindelijk zijn we het eens, Jean-Pierre.

duveltje382 11 juni 2006 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1753381)
en dat terwijl een vakbond inderdaad veel offensiever zou moeten zijn: hoger loon, meer verlof, betere bescherming van werknemers.

De Jean-Pierre ?
Is CHIPIE "Jean-Pierre MARIE" ?8O

de limburgse leeuw 11 juni 2006 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1753394)
De Jean-Pierre ?
Is CHIPIE "Jean-Pierre MARIE" ?8O

Wie is Jean-Pierre Marie ?

Chipie 11 juni 2006 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1753381)

Ik zou zeggen, Pol... de pot op.. :wink:

driewerf 11 juni 2006 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 1753418)

iemand die volgens Google in 1871 stierf. Dus zeker niet onze Jean-Pierre.

Teentje 11 juni 2006 16:38

Hmm ... lijkt me toch gevaarlijk als een zatte brandweerman een brandend huis binnenstapt ... is er dan geen ontploffingsgevaar ?

Maar to the point ... vakbonden hebben in deze volgens mij gelijk. Is er trouwens geen wettellijke regeling in geval een werkgever dronkenschap vermoedt ? Kan er geen arts of politie worden opgeroepen om een vaststelling te doen ?

Percalion 11 juni 2006 16:47

Ik zie niet in waarom een werkgever zoiets niét zou mogen doen?

driewerf 11 juni 2006 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 1753476)
Ik zie niet in waarom een werkgever zoiets niét zou mogen doen?

omdat die daar niet voor bevoegd is. Hij mag geen fouillering uitvoeren, of geen 'medische' tests uitvoeren etc. Integriteit van het lichaam, privacy enzo. Indien je afwezig bent wegens ziekte zal een arts ook niet meedelen wat je hebt, alleen dat je ongeschikt bent (en de duur van je ziekteverlof).
Hij mag wel een controle-arts hiervoor vorderen, maar die is dan ook gebonden aan het medisch geheim, en mag alleen 'geschikt' of ongeschikt' verklaren.

duveltje382 11 juni 2006 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 1753418)

Jean MARIE hé
sorry
:oops:
voetbal

Teentje 11 juni 2006 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1753479)
omdat die daar niet voor bevoegd is. Hij mag geen fouillering uitvoeren, of geen 'medische' tests uitvoeren etc. Integriteit van het lichaam, privacy enzo. Indien je afwezig bent wegens ziekte zal een arts ook niet meedelen wat je hebt, alleen dat je ongeschikt bent (en de duur van je ziekteverlof).
Hij mag wel een controle-arts hiervoor vorderen, maar die is dan ook gebonden aan het medisch geheim, en mag alleen 'geschikt' of ongeschikt' verklaren.

Voila ... hiermee is mijn vraag beantwoord ;-) Het is dus niet zo dat een werknemer beschermd is en niet mag gecontroleerd worden ... het moet alleen volgens de wettellijk bepaalde manier gebeuren ...

driewerf 11 juni 2006 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1753483)
Jean MARIE hé
sorry
:oops:
voetbal

welke Jean Marie?
Jean Marie Le Pen?
Jean Marie De Decker?
Jean Marie Aerts?

Jazeker 11 juni 2006 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Teentje (Bericht 1753464)
Hmm ... lijkt me toch gevaarlijk als een zatte brandweerman een brandend huis binnenstapt ... is er dan geen ontploffingsgevaar ?

Een brandweerman met een hoop TNT op de rug ? :?

On-topic : ik zie niet in waarom niet. Zeker als er machines bedienen bij komt kijken.

duveltje382 11 juni 2006 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1753485)
welke Jean Marie?
Jean Marie Le Pen?
Jean Marie De Decker?
Jean Marie Aerts?

pfaff

Hé zeg hou en ander voor de domme hé:evil:

cookie@vws 11 juni 2006 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 1753424)
Ik zou zeggen, Pol... de pot op.. :wink:

Wat bent u vandaag weer origineel en gevat :roll: Warm buiten hé, beetje last van... ??

Percalion 11 juni 2006 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1753479)

Ha, in dat geval.

Nu is er wel nog een verschil tussen even in een alcoholtest blazen en naakt gaan omdat je werkgever wil controleren of je iets gestolen hebt.

Maar bon, dit is weer een geval van mug=>olifant. Komkommertijd zeker.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be