Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Keerpunt In Vlaamse Beweging ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51826)

Hans1 11 juni 2006 21:37

Keerpunt In Vlaamse Beweging !

VOKA-VEV wil herfederaliseren !

http://www.belgischeunie.be/nl/persberichten.php

Blazer 11 juni 2006 21:41

“In feite gaat het hierbij om onze vragen in verband met de nieuwe staatshervorming na de parlementsverkiezingen van volgend jaar. We vragen geen staatshervorming omwille van de staatshervorming, we zijn geen vragende partij voor de ontbinding van België, in sommige gevallen pleiten we voor herfederalisering. Maar langs de andere kant willen we ook meer bevoegdheden voor de gewesten, om zo een beter economisch beleid te kunnen voeren.”

Als u de laatste zin cursief zet, lijkt de boodschap al weer wat anders.

Als jij hierin het teken ziet van de grote Belgische Heropstanding ter eer en glorie van de Vorst en het Unitaire Vaderland, dan is dat tof voor jou!

Veel succes!

Hans1 11 juni 2006 21:43

Heb ik dat beweerd?

Cyperken 11 juni 2006 21:48

De titel van dit onderwerp was nochtans bombastisch genoeg.

Blazer 11 juni 2006 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1753736)
Heb ik dat beweerd?

Nee, ik redeneerde naar analogie. Maar goed, wat wou je dan wel zeggen met deze vermelding?

Hans1 11 juni 2006 21:55

Lees eens de laatste paragraaf van onze tekst.

Pieke 11 juni 2006 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1753761)
Lees eens de laatste paragraaf van onze tekst.

waarom vat je het niet even kort samen? Of word je betaald per keer dat er op die link geklikt wordt?

Hans1 11 juni 2006 22:13

Het VEV maakt deel uit van de Vlaamse beweging. Nooit eerder pleitte deze voor herfederaliseringen. Dat is nu dus wel gebeurd. Met dank aan Urbain.

Zeno! 11 juni 2006 23:22

Oef. Belgie is gered.

Tegendradigaard 12 juni 2006 08:18

Den Albert zal goed slapen deze nacht...

vlijmscherp 12 juni 2006 08:21

en waar kunnen we dat lezen op het net? dat artikel hé

Black Cat 12 juni 2006 08:32

Zoethouder voor Belgicisten? "Herschikken van de staatshervorming" wordt door sommigen als een mistige term gebruikt waar je alles kan onder verstaan. Duidelijk is dat ze tegen de splitsing van België zijn (als Vlamingen), anderzijds kan "herschikken" ook "minder België" betekenen.

Daarom noem ik "separatisme" elke herschikking die in de totaliteit van de feiten "minder België" veroorzaakt. Dat is tenminste duidelijk.

Ik lees in het VOKA-VEV persbericht toch een belangrijke afstand tgv bv "De Warande", die dachten dat ze het godsbewijs konden overdoen door "wetenschappelijk" te bewijzen dat Vlaanderen apart moet.

Hans1 12 juni 2006 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat (Bericht 1754006)
Zoethouder voor Belgicisten? "Herschikken van de staatshervorming" wordt door sommigen als een mistige term gebruikt waar je alles kan onder verstaan. Duidelijk is dat ze tegen de splitsing van België zijn (als Vlamingen), anderzijds kan "herschikken" ook "minder België" betekenen.

Daarom noem ik "separatisme" elke herschikking die in de totaliteit van de feiten "minder België" veroorzaakt. Dat is tenminste duidelijk.

Ik lees in het VOKA-VEV persbericht toch een belangrijke afstand tgv bv "De Warande", die dachten dat ze het godsbewijs konden overdoen door "wetenschappelijk" te bewijzen dat Vlaanderen apart moet.

Inderdaad.

Maar het is voor mij duidelijk dat dit een keerpunt kan zijn in de Belgische geschiedenis. Nooit eerder pleitten flaminganten voor herfederaliseringen. De schrik van het volk zit er dus duidelijk in bij het Vlaams-nationaal establishment. Of is het gewoon een kwestie van gezond verstand?

Tantist 12 juni 2006 09:20

Dat het VEV intussen al goed gerecupereerd is sinds de fusie met VOKA en door Paul baron Buysse, negeert Hans maar even voor het gemak...

Patriot! 12 juni 2006 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1754067)
Vlaams-nationaal establishment. Of is het gewoon een kwestie van gezond verstand?

Ik zie de link niet. ;)

Black Cat 12 juni 2006 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1754077)
Ik zie de link niet. ;)

.vl bestaat nog niet, misschien vandaar, of ";" getikt ipv".";-)

Black Cat 12 juni 2006 09:45

Ik kan er alleen maar blij om zijn dat Vlamingen zich "voor België" uiten. Ik hoop op meer.

baarle 12 juni 2006 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1754076)
Dat het VEV intussen al goed gerecupereerd is sinds de fusie met VOKA en door Paul baron Buysse, negeert Hans maar even voor het gemak...

Al die krukken onder een al lang overleden lijk...

Het speelt allemaal geen rol, het zal niet het minste remmende effect hebben op de inherente zelfvernietingsdrang van de Belgische constructie.

Hoe meer gestelde lichamen zich uitspreken pro België, hoe meer het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ik pleit ervoor dat binnenkort ook de VTB-VAB, de NVA en het Davidsfonds zich uitspreken voor "herfederalisering", als het even kan zelfs voor afschaffing van de gemeenschappen.

baarle 12 juni 2006 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat (Bericht 1754103)
Ik kan er alleen maar blij om zijn dat Vlamingen zich "voor België" uiten. Ik hoop op meer.

Ik ook. Je kan dat bevorderen door medailles uit te delen en baronnen bij te maken. Hoe meer koppen in het ballenkraam, hoe makkelijker doel geraakt.

Kan iemand van jullie geen goed woordje doen?

Black Cat 12 juni 2006 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1754112)
Al die krukken onder een al lang overleden lijk...

Het speelt allemaal geen rol, het zal niet het minste remmende effect hebben op de inherente zelfvernietingsdrang van de Belgische constructie.

Hoe meer gestelde lichamen zich uitspreken pro België, hoe meer het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ik pleit ervoor dat binnenkort ook de VTB-VAB, de NVA en het Davidsfonds zich uitspreken voor "herfederalisering", als het even kan zelfs voor afschaffing van de gemeenschappen.

Zou je mijn vraag willen bekijken uit de andere draad? Dan berijp ik beter wat je daar precies mee bedoelt.

Deze en deze

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be