Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Gaat ge er van kunnen leven ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51866)

Jazeker 13 juni 2006 17:57

Gaat ge er van kunnen leven ?

http://www.kenuwpensioen.be/

Ik mag wel hopen dat het geen ik als pensioen te zien krijg daar, een herrekening is naar de waarde van het geld vandaag.

En u ? Gadervakunneleve ?

1handclapping 13 juni 2006 18:01

Als Uw geld op het einde van de maand op is, is het op...

King of beggars and fleas 13 juni 2006 18:11

met de huidige prijzen zou een minimumpensioen minstens 1200 euro per maand moeten zijn en dat voor iedereen.

Apocalyps 13 juni 2006 18:15

Als ik deze berekening mag geloven mag ik als zelfstandige zeker niet klagen.

cookie@vws 13 juni 2006 18:22

Kloterij is eigenlijk dat diegenen die reeds goed verdiend hadden zich kunnen indekken door geld opzij te zetten. Hoewel ze het eigenlijk niet nodig zullen hebben wegens bvb eigen huis, genoeg op de bank, een paar investeringen,.... Raar genoeg krijgen diegenen die het dan ook niet meer nodig zullen hebben toch meer van de overheid.... 8O

Desiderius 13 juni 2006 19:17

Nulkommanul in mijn geval. Ten ware dat ik het nog in m'n kop zou halen om het minimumpensioen voor zelfstandigen aan te vragen. D�*t zou nog eens een grap zijn !

DaBlacky 13 juni 2006 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1756142)
met de huidige prijzen zou een minimumpensioen minstens 1200 euro per maand moeten zijn en dat voor iedereen.

Dan zou die wel een pak meer verdienen dan de doorsnee arbeider.

King of beggars and fleas 13 juni 2006 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 1756526)
Dan zou die wel een pak meer verdienen dan de doorsnee arbeider.

dat zou dan ook het minimumloon moeten zijn. of anders de prijzen naar beneden. om te beginnen de huurprijzen dan valt er over minder te praten. anders niet

King of beggars and fleas 13 juni 2006 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 1756220)
Nulkommanul in mijn geval. Ten ware dat ik het nog in m'n kop zou halen om het minimumpensioen voor zelfstandigen aan te vragen. D�*t zou nog eens een grap zijn !

idd zou er in jouw geval binnen de huidige constellatie nog eens moeten bijkomen :roll: .

je hebt nog niet genoeg profit gemaakt uit andersmans arbeid zeker :roll: .

Desiderius 13 juni 2006 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1756650)
idd zou er in jouw geval binnen de huidige constellatie nog eens moeten bijkomen :roll: .

je hebt nog niet genoeg profit gemaakt uit andersmans arbeid zeker :roll: .

Eerlijk gezegd, ik zou niet weten of het uit "andermans arbeid" is.
In principe is dat zelfs niet eens nodig. En nog eerlijker gezegd, het kan me ook niks schelen.

Awel, speciaal om "de huidige constellatie" eens een ferme kloot af te trekken ga ik het toch aanvragen: dat minimumpensioen voor zelfstandigen. Misschien kan ik er de ruitenwasser eens een extraatje mee geven, want die gast doet z'n werk echt heel goed.

Jazeker 14 juni 2006 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1756648)
dat zou dan ook het minimumloon moeten zijn. of anders de prijzen naar beneden. om te beginnen de huurprijzen dan valt er over minder te praten. anders niet

Met de huidige immobiliënprijzen... wie zou er dan nog iets verhuren ? Het zou dan allemaal op de koopmarkt komen. De koopprijzen zouden dalen, maar zou de arme dan ook al kunnen kopen ? Toch eens over nadenken.

BigF 14 juni 2006 00:20

Ik zou, gesteld ik tot 2035 hetzelfde blijf verdienen als nu, een 1200 euro trekken.

Ik vind dat eerlijk gezegd wreed meevallen.

Jazeker 14 juni 2006 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 1756669)
Ik zou, gesteld ik tot 2035 hetzelfde blijf verdienen als nu, een 1200 euro trekken.

Ik ook iets in die buurt. Ik vind dat tegenvallen. Maar ik heb al een pensioensparendingetje lopen ook. Het valt tegen in de zin dat de huurprijzen erg oplopen. Maar dat is geen spek voor de bek van de regering.

Die houdt zich bezig met racisme en het groot in de pers uitspreiden dat Freya heeft gevochten om die vijf cent af te schaffen die je moet betalen op het openen van een spaarboek. We zijn allemaal gered. Het zilverfonds is een put en wie niet spaart, die niet wint :-(

Bobke 14 juni 2006 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1756662)
Met de huidige immobiliënprijzen... wie zou er dan nog iets verhuren ? Het zou dan allemaal op de koopmarkt komen. De koopprijzen zouden dalen, maar zou de arme dan ook al kunnen kopen ? Toch eens over nadenken.

De koopprijzen zouden helemaal niet dalen vrees ik.
Niemand zou nog bouwen voor de huurmarkt.
Door de schaarste zou de prijs van bestaande woningen nog stijgen.

Jazeker 14 juni 2006 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 1757002)
De koopprijzen zouden helemaal niet dalen vrees ik.
Niemand zou nog bouwen voor de huurmarkt.
Door de schaarste zou de prijs van bestaande woningen nog stijgen.

De bestaande appartementen zouden van de hand worden gedaan, eh.

Supe®Staaf 14 juni 2006 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1756118)
En u ? Gadervakunneleve ?

:onfire: :onfire: :onfire: :belgievl::multi: :multi::multi:

alberto 14 juni 2006 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1756152)
Kloterij is eigenlijk dat diegenen die reeds goed verdiend hadden zich kunnen indekken door geld opzij te zetten. Hoewel ze het eigenlijk niet nodig zullen hebben wegens bvb eigen huis, genoeg op de bank, een paar investeringen,.... Raar genoeg krijgen diegenen die het dan ook niet meer nodig zullen hebben toch meer van de overheid.... 8O

Uiteraard, niet meer dan logisch, diegene die goed verdiend hebben, hebben ook het meest afgedragen, helemaal geen kloterij.

alberto 14 juni 2006 12:02

Citaat:

Brut of net?

DaBlacky 14 juni 2006 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1756674)
Ik ook iets in die buurt. Ik vind dat tegenvallen. Maar ik heb al een pensioensparendingetje lopen ook. Het valt tegen in de zin dat de huurprijzen erg oplopen. Maar dat is geen spek voor de bek van de regering.

Die houdt zich bezig met racisme en het groot in de pers uitspreiden dat Freya heeft gevochten om die vijf cent af te schaffen die je moet betalen op het openen van een spaarboek. We zijn allemaal gered. Het zilverfonds is een put en wie niet spaart, die niet wint :-(

Het ligt er dus gewoon aan of je huurder of eigenaar van een woning bent. Eigenaars kunnen makkelijk leven van hun pensioen (want tegen die tijd is hun woning normaliter afbetaald) en huurders hebben blijkbaar dikke pech...

Jazeker 14 juni 2006 16:54

Citaat:

En maar hopen dat dat bedrag is teruggerekend naar de waarde van het geld vandaag. Ge gaat daar anders mooi staan bij den bakker in 2035 als een brood 15600 euro kost :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be