Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   de letterlijke bewijzen zwart op wit uit het blokprogramma (https://forum.politics.be/showthread.php?t=5189)

Thomas 15 augustus 2003 16:08

DE REPRESSIE-IDEOLOGIE TAV HET EIGEN VOLK!!!

Het blokprogramma over repressie tav het eigen volk

"Na mei ’68 is gezag een vies woord geworden. Waar men gaat of staat, in het gezin, op school, op straat, anti-autoritaire opvoeding is het ordewoord." (het blok vindt anti-autoritaire interventies tav het eigen volk niet effectief, en wil een autoritaire opvoeding van de burger als alternatief) "Verbieden is verboden."(Dit impliceert dat het blok terug meer dingen wil gaan verbieden, logisch toch?)
"Alles kan, alles mag voortaan.
Vandaag wordt duidelijk dat dit geleid heeft tot een sterke vervaging van het normbesef. De stijging van de
criminaliteit vindt hier voor een stuk haar oorzaak." (Het blok koppelt de vrijheid in uitingen en de natuurlijke relativiteit van subjectieve normen en waarden aan criminaliteit)

"Het Vlaams Blok wil het gezin herwaarderen als dé opvoedende factor bij uitstek. Een warme en stabiele
thuisbasis is de beste garantie voor een goede opvoeding en tegen mogelijke ontsporingen. De gezinnen,
het onderwijs en jeugdbewegingen moeten niet alleen aandacht hebben voor prestaties maar ook voor het
meegeven van waarden als verantwoordelijkheid, respect en solidariteit."
(hier wordt voorondersteld dat de mensen van het Vlaamse volk hun kinderen heden ten dage niet goed opvoeden en er bijgevolg overheidsbemoeienis dient te komen)
Het gezin wordt als enige legitieme instantie erkend. andere samenlevingsvormen worden niet erkend als legitiem.

"Ook de overheid moet die waarden uitdragen en de burgerzin stimuleren, zonodig afdwingen.
In dat opzicht vraagt het Vlaams Blok een verstrakking van de wet met betrekking tot het schuldig verzuim, bijvoorbeeld als men geen hulp biedt aan gewonden bij een ongeval, of aan iemand die wordt
overvallen.
Als preventiemaatregel pleiten wij ook voor de herwaardering van de wijkagent. Hij moet in zijn buurt de
vertrouwenspersoon bij uitstek zijn. Daardoor kan hij vaak verdachte ontwikkelingen signaleren of
ingrijpen.

"Ook een systeem van camerabewaking" ( bigbrother is watching us) "of het opzetten van buurtinformatienetwerken kan vruchten afwerpen in de strijd tegen de criminaliteit. Maar dat mag niet of nooit betekenen dat de politie het veld ruimt en zich onttrekt aan haar eerste verantwoordelijkheid: het verzekeren van de veiligheid.

Wij hebben niets tegen straathoekwerkers, speelpleintjes, jeugdclubs of de verfraaiing van buurten maar
het is een illusie te denken dat een wollige aanpak (het blok blijft een intermenselijk contact als ondergeschikte oplossing achten aan repressief optreden tav het eigen volk) zal leiden tot een sterke daling van de criminaliteit.
Repressie blijft in heel wat gevallen nog altijd de beste vorm van preventie. Politie moet meer
middelen krijgen. Het vooruitzicht op arrestatie, snelle veroordeling (snelrecht veralgemenen betekent weinig kans voor de burger om bewijzen te verzamelen voor een rechtbank om zijn onschuld aan te tonen) en een
effectieve straf moet potentiële misdadigers op andere ideeën brengen. De overheid moet ook bij kleine
overtredingen snel en kordaat ingrijpen
om te beletten dat ‘kattenkwaad’ (kattekwaad door de gewone burger wordt met nultolerantie afgestraft, ook bij eigen volk!!)of wangedrag escaleert tot echte
criminaliteit.
Een doeltreffende methode daarbij is de zogenaamde nultolerantie."

Over het repressie en nultolerantiebeleid tav het Vlaamse volk nog dit uit het blokprogramma:

"In 1982 pakten de Amerikaanse criminologen Kelling en Wilson uit met hun ”Broken Windows”-theorie.
Die theorie stelt dat als ordeverstorend gedrag niet onmiddellijk wordt gecorrigeerd of bestraft, de dader de
conclusie trekt dat het niemand raakt. Het gedrag glijdt dan al snel af naar criminaliteit. Zij vergelijken het
met een gebouw met één gebroken venster. Dat wekt bij voorbijgangers de indruk dat niemand zich om het
gebouw bekommert. Vrij spoedig zullen nog meerdere vensters sneuvelen en een totaal verval is dan niet
meer ver af."

In plaats van de gebroken ruit te herstellen, en de dader via de gebruikelijke procedures op te sporen en te berechten, zodat dit probleem zich vanzelf oplost, koppelt het Vlaams blok dit gegeven via een of andere hersenkronkel aan de noodzaak van nultolerantie.

"Om onze steden weer veilig te maken is een beleid van nultolerantie tav het eigen volk dus essentieel.
Dat betekent dat de
samenleving onmiddellijk en altijd optreedt tegen elke vorm van criminaliteit, maar ook tegen vandalisme,
sluikstorten, leegstand en ronddolende jongeren." (jongeren die in groepjes op straat rondlopen worden ook vermeld onder het hoofdstuk nultolerantie in het blokprogramma)

"We moeten absoluut vermijden dat echte of potentiële delinquenten de indruk krijgen dat de overheid capituleert (potentiele delinquenten zijn burgers die nog een misdaad moeten plegen!!!!) en dat de ordehandhavers zich hebben teruggetrokken.
Want, eens er een machtsvacuüm
ontstaat, wordt dat razendsnel ingenomen door criminelen en ontstaan er zogenaamde ”no go-areas”,

PURE PARANOIA

Het blok wil het recht op een eerlijk proces voor mensen van het eigen volk drastisch inperken.:

"Het heeft natuurlijk niet veel zin dat de politie meer overtreders verbaliseert en meer criminelen arresteert,
als het gerecht nadien in gebreke blijft. Met een enorme gerechtelijke achterstand en overvolle
gevangenissen besluit Justitie vaak de daders van ‘kleine’ of ‘onbelangrijke’ misdrijven niet te vervolgen.
In Brussel worden maar liefst 85% van de misdrijven met betrapping op heterdaad zonder meer
geseponeerd. Het gevolg: de politie heeft alweer gezichtsverlies geleden, geloofwaardigheid verloren en
raakt gedemotiveerd. De crimineel daarentegen lacht in zijn vuist en voelt zich eens te meer onaantastbaar."

percloride 15 augustus 2003 16:14

..........en maar blijven proberen...........!

Thomas 15 augustus 2003 16:17

Ja, het blok blijft maar proberen. Aan u om het te beletten :wink:

percloride 15 augustus 2003 16:21

ik moet niets beletten, ik stel alleen vast dat het altijd dezelfde zijn die met dezelfde onderwerpen een topic openen, dat je een haat tegenover het Vlaams Blok hebt is mijn probleem niet, maar dat je daardoor de inhoud van de discuties naar de diepte haalt besef je waarschijnlijk niet!

Pouma 15 augustus 2003 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door percloride
..........en maar blijven proberen...........!

En maar blijven ontkennen percloride :lol:

Thomas 15 augustus 2003 16:22

Citaat:

ik moet niets beleten, ik stel aleen vast dat het altijd [b]dezelfde zijn die met dezelfde ondewerpen een topic openen, dat je een haat tegenover het Vlaams Blok hebt is mijn probleem niet, maar dat je daardoor de inhoud van de discuties naar de diepte haalt besef je waarschijnlijk niet!

Ik besef wel degelijk dat ik diepte geef aan de inhoud van de discussies :lol:

Pouma 15 augustus 2003 16:25

Citaat:

ik moet niets beletten, ik stel alleen vast dat het altijd dezelfde zijn die met dezelfde onderwerpen een topic openen, dat je een haat tegenover het Vlaams Blok hebt is mijn probleem niet, maar dat je daardoor de inhoud van de discuties naar de diepte haalt besef je waarschijnlijk niet!

Mag ik even uw aandacht aub :idea:
Deze topic werd door Thomas geopend.
Waarom plaatst u dan een reactie,ondanks dat lage niveau :?:
Topics voldoende op dit forum die aan uw noden voldoen(hoog niveau) :lol:

percloride 15 augustus 2003 16:30

niet aan mij om een topic te beletten, geen haar op mijn hoofd zou er aan denken,maar ik dacht dat de mensen hier voldoende geschoold waren om te beseffen dat met iedere negatieve reactie op het Vlaams Blok er enkele internet gebruikers zijn die alleen lezen, de volgende keer hun stem wel zullen uitbrengen, je weet wel op wie, en gezien ikzelf een mestkever ben zal ik dat zeker niet beletten.

Pouma 15 augustus 2003 16:33

Citaat:

niet aan mij om een topic te beletten, geen haar op mijn hoofd zou er aan denken,maar ik dacht dat de mensen hier voldoende geschoold waren om te beseffen dat met iedere negatieve reactie op het Vlaams Blok er enkele internet gebruikers zijn die alleen lezen, de volgende keer hun stem wel zullen uitbrengen, je weet wel op wie, en gezien ikzelf een mestkever ben zal ik dat zeker niet beletten.

Wat heeft negativisme te maken met feiten,en waarheden percloride :?:

percloride 15 augustus 2003 16:42

herhalen en blijven herhalen is een methode om een leugen tot waarheid te verheffen.

Paulus de Boskabouter 15 augustus 2003 16:44

Citaat:

herhalen en blijven herhalen is een methode om een leugen tot waarheid te verheffen.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Zegt de 25000e herdruk van de Eigen Volk Eerst krant :lol: :lol:

Pouma 15 augustus 2003 16:46

Citaat:

Hier heeft u een punt,daar men deze methode reeds 26 jaar toepast :wink:

percloride 15 augustus 2003 16:50

graag dan één puntje van leugen van 26 jaar geleden, maak het niet te moeilijk want ik ben maar een ongeschoolde Blokker of zoals je verkiest, een bruine mestkever.

khaled 15 augustus 2003 17:14

Even terug naar de topic.

Citaat:

(het blok vindt anti-autoritaire interventies tav het eigen volk niet effectief, en wil een autoritaire opvoeding van de burger als alternatief)
Wat zijn 'anti-autoritaire interventies tav het eigen volk' ?

Citaat:

(Het blok koppelt de vrijheid in uitingen en de natuurlijke relativiteit van subjectieve normen en waarden aan criminaliteit)
Wat is 'de natuurlijke relativiteit van subjectieve normen en waarden' ?

Antwoord in verstaanbaar nederlands graag, ik ben maar tot mijn 24 naar school geweest.

Pouma 15 augustus 2003 17:15

Citaat:

graag dan één puntje van leugen van 26 jaar geleden, maak het niet te moeilijk want ik ben maar een ongeschoolde Blokker of zoals je verkiest, een bruine mestkever.

Wat het Vlaams Blok verzwijgt van Marc Spruyt
Heeft u het boek ooit gelezen :?:

Pouma 15 augustus 2003 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door khaled

Citaat:

(het blok vindt anti-autoritaire interventies tav het eigen volk niet effectief, en wil een autoritaire opvoeding van de burger als alternatief)

Citaat:

(Het blok koppelt de vrijheid in uitingen en de natuurlijke relativiteit van subjectieve normen en waarden aan criminaliteit)

Antwoord in verstaanbaar nederlands graag, ik ben maar tot mijn 24 naar school geweest.

De laatste 6 jaar van uw studie's,steeds moeten dubbelen :?: :lol:

khaled 15 augustus 2003 17:18

Toch niet.

Wat is jouw vertaling, Pouma ?

Thomas 15 augustus 2003 17:23

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Beste Khaled, voor je eerste vraag: 'anti' wil zeggen 'tegen'.
'Autoritair' heeft in deze context als betekenis: verplichtend of verbiedend.
Met het eigen volk bedoeld het blok steeds: Vlamingen die zich gedragen naar hun voorgeschreven gedragscodes.

Uw tweede vraag:
Er bestaan normen rond kledij, hoe men zich hoort te gedragen in bepaalde situaties zonder daarom storend te zijn, enz... die subjectief zijn. Dat betekent, beste Khaled, dat deze normen niet als universeel geldend vast te leggen zijn. Ook waarden zijn niet objectief. De ene persoon hecht meer waarde aan eerlijkheid, de ander meer aan het dragen van een Vlaamse vlag. Enzovoort enzoverder.

Als u het echt in kindergrammatica wilt, wil ik het u nog eens in een aparte topic speciaal voor u uit de doeken doen. :wink:

khaled 15 augustus 2003 17:40

Thomas,

een klein beetje respect voor uw medemens af en toe kan geen kwaad.

Het blok vind dus 'anti autoritaire interventies tav het eigen volk' niet effectief zijn'. Geef toch maar eens een concreet voorbeeld van zo'n 'tegen-verplichtende/verbiedende interventie'. Vooral die 'interventie' intrigeert mij, ziet U.

En daarmee weet ik ook nog niet wat je bedoelt met de 'natuurlijke relativiteit'.

Je hebt het precies niet makkelijk om je eigen zinnen te verklaren ?

Thomas 15 augustus 2003 17:53

Citaat:

Thomas,

een klein beetje respect voor uw medemens af en toe kan geen kwaad.

Het blok vind dus 'anti autoritaire interventies tav het eigen volk' niet effectief zijn'. Geef toch maar eens een concreet voorbeeld van zo'n 'tegen-verplichtende/verbiedende interventie'. Vooral die 'interventie' intrigeert mij, ziet U.

En daarmee weet ik ook nog niet wat je bedoelt met de 'natuurlijke relativiteit'.

Je hebt het precies niet makkelijk om je eigen zinnen te verklaren ?

Khaled, uw naam doet vermoeden dat u nog niet lang vertrouwd bent met ons Nederlands. Je hebt duidelijk nog eerst wat bijscholing en opzoekingswerk nodig. Wij hebben hier allicht een interessant werk dat u kan inwijden in onze taal, Khaled" de Dikke Van Dale. Verkrijgbaar in elke boekhandel. :wink:

Interventie: een actie, een tussenkomst
natuurlijke relativiteit : een samenstelling van 'natuurlijk' en'relatief'.
natuurlijk: van nature, uit zichzelf, buiten de mens om...
relativiteit: betrekkelijkheid

Khaled, nog een tip om meer vertrouwd te raken met een voor u vreemde taal: Kommaneukerij bevordert zeker niet het begrip van een nederlandse tekst, integendeel. Daarmee ga je juist voorbij aan de betekenis van een tekst. Je fixeert dan teveel op bijkomstigheden. :wink:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be