![]() |
Staat moet thuislerenden gerust laten
De familie Beliën-Colen wordt belaagd door het staatsapparaat wegens kinderverwaarlozing. De reden is dat ze hun kinderen thuis laten leren en de onderwerpingsverklaring niet tekenen die de heersende kaste tegenwoordigt eist van thuisopvoedende ouders.
http://www.brusselsjournal.com/node/1114#comment Ikzelf heb vier kinderen thuis laten leren en die hebben hun middelbaar diploma behaald zonder schoolkosten voor de belastingsbetaler en zonder schoolmiserie voor henzelf. In die tijd bestond zo'n onderwerpingsgverklaring nog niet. Maar de ouders Beliën-Colen hebben nog één kind dat thuis studeert. Ik vind dat de staat de thuisleerders moet gerust laten en geen onderwerpingsverklaring mag eisen. Te noteren: => In Brussel wordt op dit terrein aan niemand iets gevraagd, omdat de Nederlandstalige en Franstalige onderwijsdepartementen de opvolging van de leerplicht niet coördineren. Maar deze familie woont niet in Brussel en dus worden ze vervolgd voor 'feiten' waarvoor men in Brussel gerust wordt gelaten. => In de staatsgecontroleerde scholen zitten duizenden kinderen die niets leren, wel hun broek en hun tijd verslijten, en in tegenstelling tot de kinderen van Beliën-Colen géén diploma halen. Maar dié kinderen en hun ouders zijn dus wél in orde, volgens de heersende kaste. => Een kind één jaar op de middelbare school kost tussen 6.000 en 7.000 euro per jaar aan de belastingbetaler. Bij een thuislerend kind vallen deze kosten voor de belastingbetaler weg. |
Laat mij nu even oerdom overkomen, maar wat houdt zo'n onderwerpingsverklaring eigenlijk in? Ik dacht altijd dat thuisleren kon in België. Heb het zelf ook overwogen met mijn zoon, omdat het op de school zelf zo de spuigaten uitliep op bepaalde vlakken.
En wat kunnen ze hen ten laste leggen als die kinderen uiteindelijk kennen (en waarschijnlijk meer dan wat ze in de schoolbanken kunnen leren) wat ze moeten kennen? Waarschijnlijk weer een smerige truuk omdat A. Colen in het VB actief is. |
Ik vind dat een gevaarlijke evolutie. In de VS zie je die trend ook bij rechtse extremisten (die hun kinderen dan indoctrineren met totaal van de pot gerukte theorien zoals Intelligent Design)
En ook de sociale component: in een school/klasgroep leert men veel, dat is toch ook belangrijk |
Het komt erop neer dat je verplicht bent de onderwijsinspectie bij je thuis toe te laten om te controleren of je je kind goed onderwijs verleent.
Die inspectie is de enige manier om de leerplicht te controleren. |
Bij thuisonderwijs dien je je, net als een school, te houden aan de eindtermen.
Zou het met volgend fragment zijn dat de familie belien-colen problemen heeft? Citaat:
|
Citaat:
|
Een goede privé-school gekoppeld aan de prima begeleiding thuis en de betweters in brussel staan buiten spel. Mochten ze dan nog lastig doen, dan halen we de mosterd wel in het buitenland.
|
Citaat:
Automatisch gaat daar een bepaalde visie achter schuil, dat is onvermijdelijk. Lees eens die visietekst (zoals in quote-titel uit mijn vorige post) |
Citaat:
waarin is brussel te betweterig op vlak van onderwijs? |
Citaat:
|
Citaat:
dat is niet verzekerd bij vaak ideologisch geinspireerd thuisleren |
Inderdaad, wat betekend het woord "vrij" nog in dit land...
Je mag nog enkel tussen HUN lijntjes lopen... |
Citaat:
't is begot de schuld van de school dat het VB zo groot geworden is... |
Citaat:
|
Citaat:
(zie p.5-6) |
Citaat:
|
Citaat:
En ik heb dan nog een positieve ingesteldheid ! |
Citaat:
Zelf kwam ik het 1ste middelbaar binnen als een redelijk links persoon. Toen dacht ik later op partijen als Agalev te stemmen.. Gelukkig kreeg ik tegen het einde van het middelbaar mijn verstand :-P |
Stuur uw kinderen naar een school met veel migranten en na zes jaar hebde veel kans ne racist in huis te hebben...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be