Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vind u het achterlijk om mensen te reduceren tot hun misdaad? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51950)

Bhairav 17 juni 2006 10:08

Vind u het achterlijk om mensen te reduceren tot hun misdaad?

8)

Judokus 17 juni 2006 10:36

Natuurlijk is dat achterlijk.

Maar iedere misdadiger draagt wel 100% de verantwoordelijkheid van zijn misdaad en moet de gevolgen ervan dragen.

Blazer 17 juni 2006 11:29

Ja, want een mens blijft een mens.

Dit wil echter niet zeggen dat er straffeloosheid moet zijn. Of dat mensen elvendertigkansen moeten krijgen. Je mag een mens dan wel tot zevenmaalzeventigmaal vergeven, soms moet je ook de maatschappij beschermen.

Bhairav 17 juni 2006 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Judokus (Bericht 1761611)
Natuurlijk is dat achterlijk.

Maar iedere misdadiger draagt wel 100% de verantwoordelijkheid van zijn misdaad en moet de gevolgen ervan dragen.

Hij/zij word verantwoordelijk GESTELD, maar IS die dat wel altijd?

Bhairav 17 juni 2006 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazer (Bericht 1761660)
Ja, want een mens blijft een mens.

Dit wil echter niet zeggen dat er straffeloosheid moet zijn. Of dat mensen elvendertigkansen moeten krijgen. Je mag een mens dan wel tot zevenmaalzeventigmaal vergeven, soms moet je ook de maatschappij beschermen.

Maar wat als die maatschappij zo onnozel is? :(

lombas 17 juni 2006 13:33

Ik zie niet in wat daar:

1 Achterlijk aan is
2 (Mocht het achterlijk zijn) "fout mee is"

Judokus 17 juni 2006 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1761814)

Neen, maar de maatschappij eist steeds een verantwoordelijke.

Vaak worden mensen die niet verantwoordelijk waren toch verantwoordelijk gesteld, maar zo gaat het nu eenmaal. Mensen zijn bloeddrinkers :twisted:

Gringo 17 juni 2006 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1761814)

Diegene die verantwoordelijk wordt gesteld voor een bepaalde daad zal altijd (of meestal toch) wel de eerste zijn om te ontkennen dat hij/zij verantwoordelijk is voor die daad, op eender welk gebied. Is een heel natuurlijke reflex ook voor zelfbehoud. En is waarschijnlijk meer dan nodig ook in deze 'bloeddrinkende' maatschappij.
En waarom mag een 'vreemdeling niet stemmen gotverd.... in deze en andere polls? Voor de rest even goei vrienden.

King of beggars and fleas 17 juni 2006 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gringo (Bericht 1761855)
Diegene die verantwoordelijk wordt gesteld voor een bepaalde daad zal altijd (of meestal toch) wel de eerste zijn om te ontkennen dat hij/zij verantwoordelijk is voor die daad, op eender welk gebied. Is een heel natuurlijke reflex ook voor zelfbehoud. En is waarschijnlijk meer dan nodig ook in deze 'bloeddrinkende' maatschappij.
En waarom mag een 'vreemdeling niet stemmen gotverd.... in deze en andere polls? Voor de rest even goei vrienden.

je kan hier pas mee stemmen in polls vanaf 100 postings en minstens gedurende 1 maand geregistreerd ;-) .

carlgustaaf 19 juni 2006 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1761815)
Maar wat als die maatschappij zo onnozel is? :(

verlaat de maatschappij dan . Of vernietig ze (=aktief anachisme)

carlgustaaf 19 juni 2006 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gringo (Bericht 1761855)

maar...omdat u buitenlander bent natuurlijk.Je moet belg zijn sinds minstens 5 generaties om te mogen stemmen.8)

Bhairav 19 juni 2006 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1764437)
verlaat de maatschappij dan . Of vernietig ze (=aktief anachisme)

Ok.

Vlaams-nationalist 19 juni 2006 15:34

Wat ik wel achterlijk vind, is dat u dt-fouten schrijft, en dan nog wel in de titel. :roll:

Bhairav 19 juni 2006 15:40

Dat is spelleing en compleet onbelangerijk. Behalve voor millitante zeuten zoals u natuurlijk. Ik vind altijd juist spellen maar iets voor mietjes en mensen die daar opmerkingen over maken hebben meestal in houdelijk niks beters te zeggen. Of gaat u mij verrassen?

Vlaams-nationalist 19 juni 2006 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1764517)
Dat is spelleing en compleet onbelangerijk. Behalve voor millitante zeuten zoals u natuurlijk. Ik vind altijd juist spellen maar iets voor mietjes en mensen die daar opmerkingen over maken hebben meestal in houdelijk niks beters te zeggen. Of gaat u mij verrassen?

4 foutjes maar deze keer... u bent op de goede weg. Als u nu in het laatste woordje een lettertje vergeten was had ik u dat graag aangedaan. Of is dat niet politiek-correct, anarchist van mijn *knip* die lekker slaafs de fascistische PP volgt.

Piet Hein 19 juni 2006 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist (Bericht 1764532)
4 foutjes maar deze keer... u bent op de goede weg. Als u nu in het laatste woordje een lettertje vergeten was had ik u dat graag aangedaan. Of is dat niet politiek-correct, anarchist van mijn *knip* die lekker slaafs de fascistische PP volgt.

Aan zo'n zever moet je geen gevolg geven.

genehunter 19 juni 2006 15:50

Aan de maatschappijcritici in deze post: de maatschappij wordt gevormd door het geheel aan individuen. Of je nu wilt of niet, je maakt er sowieso deel van uit. En als je hem wilt veranderen, dan ga je dat niet doen door een anti-houding aan te nemen.

Bhairav 19 juni 2006 15:54

Toch wel. Meedoen helpt niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be