Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   En maar onderhandelen met Erdogan. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51955)

circe 17 juni 2006 12:47

En maar onderhandelen met Erdogan.

'Knorretje' niet op Turkse openbare omroep

ANKARA - De Turkse openbare omroep TRT, die gecontroleerd wordt door de conservatief-islamitische regering, mag niet langer tekenfilms van 'Winnie de Pooh' uitzenden. Reden daarvoor is dat een van de figuurtjes in de tekenfilms een varkentje is. Dat schrijft de Turkse pers zaterdag.

Ook verschillende andere tekenfilms waarin varkens voorkomen, zijn geweigerd door de directie van TRT.

De televisiezender had eerst overwogen om de scènes waarin het varkentje voorkwam, uit de tekenfilms te knippen. Dat bleek echter geen goed idee, want het kleine roze diertje duikt zeer vaak op, aangezien het een van de trouwste vrienden is van Winnie de Pooh.

Moslims beschouwen varkens als onreine dieren. De islam verbiedt dan ook de consumptie van varkensvlees.

Winnie de Pooh wordt wel uitgezonden op andere Turkse televisiezenders en in talrijke winkels zijn ook de videofilms te koop. kld

Uit: De Standaard.

------------------------

Dus zullen ze in Turkije natuurlijk ook nooit "Animal Farm" van Orwell('all anymals are equal, but some are more equal than others' ) mogen bekijken in de tekenfilmversie?

Wanneer treden de Turken nu weer toe? Snel naar de videotheek om je varkenstekenfilms in te slaan!

styllo_ben 17 juni 2006 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 1761740)
Wanneer treden de Turken nu weer toe? Snel naar de videotheek om je varkenstekenfilms in te slaan!

rare conclusie trek jij.

:roll:

circe 17 juni 2006 13:36

Vind je? In Engeland mogen ook al geen gadgets met de afbeelding van Knorretje meer in openbare diensten gebruikt worden om de moslimmedemens niet op de woestijntenen te trappen. Dus geen koffiekop van Winny the Pooh meer op je bureau!
Banken mogen daar ook geen reclame meer maken met een spaarvarken als afbeelding!

Zo ver zit ik er toch niet naast denk ik.

styllo_ben 17 juni 2006 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 1761827)
In Engeland mogen ook al geen gadgets met de afbeelding van Knorretje meer in openbare diensten gebruikt worden om de moslimmedemens niet op de woestijntenen te trappen. Dus geen koffiekop van Winny the Pooh meer op je bureau!

Banken mogen daar ook geen reclame meer maken met een spaarvarken als afbeelding!

is dit werkelijk zo?

bewijs graag.

styllo_ben 17 juni 2006 13:40

en wil je je conclusie van de eerste post eens verduidelijken. Ik snap het niet zo goed.

circe 17 juni 2006 13:48

1. BEWIJS? Google even op "piglet" misschien?

2. Conclusie eerste bericht: wie garandeert me dat indien Turkije lid is van Europa, WIJ nog Winnie The Pooh of Animal Farm mogen bekijken?

styllo_ben 17 juni 2006 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 1761844)

heb ik ondertussen gedaan. niks relevants gevonden :?

Citaat:

2. Conclusie eerste bericht: wie garandeert me dat indien Turkije lid is van Europa, WIJ nog Winnie The Pooh of Animal Farm mogen bekijken?
:? dramatiseer jij niet een beetje?

styllo_ben 17 juni 2006 14:03

Citaat:

toon mij eerst aan dat dit werkelijk zo zal gebeuren. Misschien dan wil ik wel eens over uw vraag nadenken.

nu is het compleet belachelijk.

circe 17 juni 2006 14:06

http://lostbudgie.blogspot.com/2005/...banned-in.html

kijk: 3 seconden om in te tikken: http://www.google.be/search?hl=nl&q=...BEngland&meta=

67.000 vermeldingen!

styllo_ben 17 juni 2006 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 1761868)

in volgelvlucht begrijp ik dat er enkele figuren geweest zijn die geprotesteerd hebben om varkens-afbeeldingen.

van echt verbod heb ik niks gelezen. :?

en voor de rest zijn er wat winkeliers geweest die bepaalde voorzorgen namen om ook tegemoet te komen aan de "wensen" van hun moslim-klanten.

met wensen dus tussen aanhalingstekens. Want buiten die enkele figuranten, zijn er geen andere, geen lobbygroepen, geen drukkingsgroepen, geen protestbewegingen, geen actiebewegingen...niks.

ja, zelfs geen terreurgroepering die dreigt een bom te laten ontploffen als varkens niet van het scherm verdwijnen.

:?

niks serieus dus.

Jezus! ik verlies mijn tijd aan futiliteiten.

btw, de mening van die enkele moslims in GB staaft uw conclusie nog niet.

Judokus 17 juni 2006 14:22

Hopla (de moderne Tik Tak) zouden ze ook moeten censureren...

laurensje 17 juni 2006 14:25

Net zoals Babe

Judokus 17 juni 2006 14:53

Is dit niet dezelfde discussie als http://forum.politics.be/showthread.php?t=51956

styllo_ben 17 juni 2006 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Judokus (Bericht 1761910)
Is dit niet dezelfde discussie als http://forum.politics.be/showthread.php?t=51956

je bent nog nieuw hier. je moet nog enkele regels van dit forum leren.

een van die regels is dat extreem-rechtse forumgenoten voor ieder persoonlijke mening een aparte topic openen ipv gewoon hun mening in een bestaande topic te plaatsen. Dit is vooral waar als het om materie gaat waarmee ze linksen, moslims, humanisten, andersdenkenden... kunnen bashen.

carlgustaaf 17 juni 2006 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 1761827)
Vind je? In Engeland mogen ook al geen gadgets met de afbeelding van Knorretje meer in openbare diensten gebruikt worden om de moslimmedemens niet op de woestijntenen te trappen. Dus geen koffiekop van Winny the Pooh meer op je bureau!

Zo ver zit ik er toch niet naast denk ik.

Een wildzwijnekop zal de vlag van de weerstand worden.

carlgustaaf 17 juni 2006 16:45

Citaat:

die Turken zijn met meer dan 80 miljoen.Als ze in de Unie sukkelen, gaan ze het grootste land in Europa zijn, en dus uiteraard hun woordje te vertellen hebben.Reken er maar op dat ze over varkens zullen beginnen zagen.

carlgustaaf 17 juni 2006 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 1761882)
in volgelvlucht begrijp ik dat er enkele figuren geweest zijn die geprotesteerd hebben om varkens-afbeeldingen.

van echt verbod heb ik niks gelezen. :?

en voor de rest zijn er wat winkeliers geweest die bepaalde voorzorgen namen om ook tegemoet te komen aan de "wensen" van hun moslim-klanten.

met wensen dus tussen aanhalingstekens. Want buiten die enkele figuranten, zijn er geen andere, geen lobbygroepen, geen drukkingsgroepen, geen protestbewegingen, geen actiebewegingen...niks.

ja, zelfs geen terreurgroepering die dreigt een bom te laten ontploffen als varkens niet van het scherm verdwijnen.

:?

niks serieus dus.

Jezus! ik verlies mijn tijd aan futiliteiten.

btw, de mening van die enkele moslims in GB staaft uw conclusie nog niet.

ik hoop dat je gelijk hebt.Inderdaad, soms heb ik liever ongelijk.Maar ik zou er m'n kop niet op verwedden. Gij wel?

circe 17 juni 2006 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 1761949)
je bent nog nieuw hier. je moet nog enkele regels van dit forum leren.

een van die regels is dat extreem-rechtse forumgenoten voor ieder persoonlijke mening een aparte topic openen ipv gewoon hun mening in een bestaande topic te plaatsen. Dit is vooral waar als het om materie gaat waarmee ze linksen, moslims, humanisten, andersdenkenden... kunnen bashen.

Schattebout. Mijn posting is gepost om 12.47
Die van Born2bewild is gepost om 12.47.

Geen van beiden konden we vermoeden dat de andere dezelfde posting plaatste.

Judokus 17 juni 2006 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 1762197)
Schattebout. Mijn posting is gepost om 12.47
Die van Born2bewild is gepost om 12.47.

Geen van beiden konden we vermoeden dat de andere dezelfde posting plaatste.

sorry had ik niet gezien

@stylo_ben: merci voor den uitleg, maar kneem et met een groot pak zout

carlgustaaf 17 juni 2006 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Judokus (Bericht 1762208)
sorry had ik niet gezien

@stylo_ben: merci voor den uitleg

pas op met die stylobennen-uitleg: hij is een zéér bevooroordeeld man, die steeds klaar staat om andersdenkenden onder de extreem-rechtse stempel te plaatsen.Korreltje zout dus...8)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be