Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Welkom in uw land, majesteit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=52017)

baarle 20 juni 2006 13:09

Welkom in uw land, majesteit!

1 Bijlage(n)

[SIZE=3]Maxima, toekomstige koningin van de Nederlandse Confederatie[/SIZE]

----

[SIZE=2]http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060620beatrix/index.shtml[/SIZE]

[SIZE=4]Antwerpen verwelkomt koningin Beatrix[/SIZE]

di 20/06/06 - De Nederlandse koning Beatrix, haar zoon kroonprins Willem-Alexander en zijn vrouw Máxima zijn aangekomen in Antwerpen, voor het eerste deel van hun officieel staatsbezoek.

De Nederlandse koninklijke familie is geland op de luchthaven van Deurne. Kroonprins Willem-Alexander was copiloot van het koninklijke vliegtuig. Ze werden er ontvangen door het Belgische vorstenpaar, kroonprins Filip en prinses Mathilde.

Ook minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht (VLD), Vlaams minister-president Yves Leterme (CD&V), de Antwerpse provinciegouverneur Camille Paulus en de Antwerpse burgemeester Patrick Janssens (SP.A) wachtten het koninklijke gezelschap op.
Op de Grote Markt werden ze verwelkomd door onder meer premier Guy Verhofstadt (VLD).

Ter gelegenheid van het koninklijke bezoek vindt in Antwerpen een militaire ceremonie plaats.

Na het bezoek aan Antwerpen vertrekt de koninklijke familie naar Brussel. Vanavond is er een galadiner in het kasteel van Laken. Morgen wordt koningin Beatrix in Gent verwacht, donderdag brengt ze een bezoek aan Luik.

Knuppel 20 juni 2006 13:18

Er was niet veel volk in Antwerpen, hoorde ik.
Wel veel politiecontrole....

Wat Maxima betreft, ik zou veel minder problemen hebben om haar als vorstin te aanvaarden dan Paola en Matil.

En ik ben blijkbaar niet de enige die zo over denkt.

Citaat:

In Nederland wordt het volksgevoel en de identiteit nog voor een stuk gedragen door de koninklijke familie, terwijl zeker in Vlaanderen de sympathie voor het koningshuis alsmaar meer afneemt.

Dat is eerst en vooral een kwestie van taal. Wij keken zuchtend van bewondering naar kroonprinses Máxima, die bij haar eerste publieke verschijning al meer dan een aardig woordje Nederlands kon debiteren, terwijl de exacte omvang van de taalkennis van onze kroonprinses nog steeds een goed bewaard staatsgeheim is. Die veronachtzaming van de taalgevoeligheid door de Coburgs blijft een bron van verbazing.

Yves Desmet

pinbag 20 juni 2006 13:24

weg ermee...

baarle 20 juni 2006 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1766441)
Er was niet veel volk in Antwerpen, hoorde ik.

Duizend man, zegt de VRT. Dat is alvast 20 maal meer dan bij het laatste bezoek van koning Albert in eigen land.

Volgens dezelfde VRT-journaliste kwamen de meeste mensen om Maxima te zien. Vandaar deze draad. Op aanvraag post ik nog wel wat mooie foto's om Staaf groen te laten uitslaan... :-)

Citaat:

Wel veel politiecontrole....
Tja, de Belgische staat heeft nooit veel vertrouwen gehad in zijn onderdanen.

Hans1 20 juni 2006 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1766420)

[SIZE=3]Maxima, toekomstige koningin van de Nederlandse Confederatie[/SIZE]

----

[SIZE=2]http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060620beatrix/index.shtml[/SIZE]

[SIZE=4]Antwerpen verwelkomt koningin Beatrix[/SIZE]

di 20/06/06 - De Nederlandse koning Beatrix, haar zoon kroonprins Willem-Alexander en zijn vrouw Máxima zijn aangekomen in Antwerpen, voor het eerste deel van hun officieel staatsbezoek.

De Nederlandse koninklijke familie is geland op de luchthaven van Deurne. Kroonprins Willem-Alexander was copiloot van het koninklijke vliegtuig. Ze werden er ontvangen door het Belgische vorstenpaar, kroonprins Filip en prinses Mathilde.

Ook minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht (VLD), Vlaams minister-president Yves Leterme (CD&V), de Antwerpse provinciegouverneur Camille Paulus en de Antwerpse burgemeester Patrick Janssens (SP.A) wachtten het koninklijke gezelschap op.
Op de Grote Markt werden ze verwelkomd door onder meer premier Guy Verhofstadt (VLD).

Ter gelegenheid van het koninklijke bezoek vindt in Antwerpen een militaire ceremonie plaats.

Na het bezoek aan Antwerpen vertrekt de koninklijke familie naar Brussel. Vanavond is er een galadiner in het kasteel van Laken. Morgen wordt koningin Beatrix in Gent verwacht, donderdag brengt ze een bezoek aan Luik.

Worden de flaminganten plots royalist?;-)

Antoon 20 juni 2006 13:34

dubbel

Antoon 20 juni 2006 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1766504)

In ieder geval bewonderend kijkend naar een koninklijke familie die door haar volk wordt gedragen en bewonderd.

In belgië/ique bestaat zoiets niet. ;-)

En bewonderend kijkend naar een Zuid-Amerikaanse prinses die in geen tijd een Nederlandse prinses is geworden. Tegenover een waalse blauw-bloedige tante die zelfs nu nog geen enkel affiniteit heeft weten te bemachtigen met betrekking tot Vlaanderen en de Vlamingen. Zelfs de taal niet.

baarle 20 juni 2006 13:35

Citaat:

Ik ben niet "de flaminganten", maar ik herken een koningin als ik ze zie. Als je klasse ziet, krijg je vanzelf respect. Dat hoeft er echt niet ingedramd te worden.

PS: kleurtje aangepast ter gelegenheid van deze heuglijke dag, én om jou een plezier te doen, Hans. :-)

Blazer 20 juni 2006 13:47

Citaat:

Ik verkies een koningin die mijn taal spreekt.

Zeno! 20 juni 2006 13:52

Hoewel ik republikein ben, heb ik ook meer sympathie voor de Oranjes, dan voor de Duits-Italiaanse mix van de Coburgs die geen enkele band hebben met onze Vlaamse/Nederlandstalige cultuur.

Maar een fan ben ik zeker NIET.

chev.errant 20 juni 2006 14:02

Welkom in uw land, majesteit!

So what ? Is dat allemaal zo belangrijk ? Wat doen vorstenhuizen (om het even vanwaar) anders dan "royaal" leven van belastinggeld van gewone burgers ? Het onderscheid tussen republieken en vorstendommen is juist dat de gewone burger een repubikleins staatshoofd en -regering kan wegstemmen bij verkiezingen indien dit niet beantwoordt aan zijn verwachtingen (tenminste onder democratische omstandigheden) ! Weg met het fetishisme van "vorstenhuizen" ! Weg met fetishisme tout court: politici oefenen hun taak ook alleen maar uit omdat zij verkozen werden en door de burger betaald worden; wanneer iemand niet aan zijn taak voldoet, wordt hij ontslagen !
Simpel, niet ?

Hans1 20 juni 2006 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazer (Bericht 1766537)
Ik verkies een koningin die mijn taal spreekt.

Onze koninklijke familie IS tweetalig. Het Frans van Paola is niet eens beter dan haar Nederlands en haar Nederlands is goed.

Ze heeft een Italiaans accent, maar jullie zijn dan ook racisten, hè.

Hans1 20 juni 2006 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 1766552)
Hoewel ik republikein ben, heb ik ook meer sympathie voor de Oranjes, dan voor de Duits-Italiaanse mix van de Coburgs die geen enkele band hebben met onze Vlaamse/Nederlandstalige cultuur.

Maar een fan ben ik zeker NIET.

Ook al racistisch tegen de Duitsers? Wat gaan de nazi-flaminganten daarvan vinden?

vlijmscherp 20 juni 2006 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1766684)
Onze koninklijke familie IS tweetalig. Het Frans van Paola is niet eens beter dan haar Nederlands en haar Nederlands is goed.

nie zeveren hé Hans, onze koninklijke familie is franstalig en doet héél af en toe hun best om een Nederlandse tekst voor te lezen. Maxima kon op korte tijd véél beter Nederlands.

Bill 20 juni 2006 15:01

Ze zullen waarschijnlijk wat cultuur komen opsnuiven...:twisted:

Hertog van Gelre 20 juni 2006 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 1766694)
Maxima kon op korte tijd véél beter Nederlands.

Hen je haar weleens zien dansen?
:-D :-P :-D

baarle 20 juni 2006 15:04

Blazer 20 juni 2006 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1766684)

Man, wat is dat toch met da racistisch? Het woord verliest zo stilaan wel z'n betekenis. Is iedere niet-unitaire Belgicist nu een racist?

Blazer 20 juni 2006 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1766688)
Ook al racistisch tegen de Duitsers? Wat gaan de nazi-flaminganten daarvan vinden?

Ik loop niet zo hoog op met nazi's. De nog levende nazi's hebben intussen wel al een serieuze leeftijd.

Advocadus Diaboli 20 juni 2006 15:22

Royalistische, geldopslorpende, ondemocratische troep overal ter wereld: OPHOEPELEN!!!!:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be