![]() |
Antwerpen Barst! Ekers Separatisme!
Citaat:
|
Citaat:
Leuk geprobeerd, maar dit toont enkel aan hoe weinig kaas je zelf gegeten hebt van deze materie. Is Zwitserland gebarsten sinds het kanton Jura zich afscheurde van Bern? Is Vlaanderen gebarsten toen Schuiferskapelle zich in 1864 afscheurde van Tielt? (intussen heeft de fusie van 1977 dit ongedaan gemaakt) Is Nederland gebarsten toen Holland zich splitste in Noord en Zuid? Zal Amerika barsten als het platteland van New York zich afscheidt van New York (de staat)? Secessie is een doodnormale zaak, en vooral interne secessie is men niet vies van, tenzij enkele aartsconservatieven die vinden dat alles altijd moet blijven zoals het is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nog voorbeelden van interne secessie:
Kortom... |
Citaat:
|
Citaat:
ik ben geboren nadat die gemeentes zijn gesplitst, maar toch merk ik echt dat het geen goeie beslissing was. deelgemeentes bijeenvoegen die een totaal andere aanpak vergen was gewoon een stom idee. |
Citaat:
|
Vlaanderen Barst Voor België Barst.
|
allé allé, nu nie weer zeveren hé. Ja, dit gaat over een bestuurlijke splitsing, maar Ekeren en Antwerpen blijven solidair met elkaar, blijven uit dezelfde belastingspot graaien. het gaat hier over beter bestuur, niet over het feit dat Ekeren vindt dat Antwerpen van hun profiteert of dat ze vinden dat ze een ander volk zijn.
|
Citaat:
|
terwijl andere Gemeentes in Vlaanderen en Zuid Nederland meer dorpen in zich opneemt (denk aan Breda dat al zijn Dorpen zoals Ulvenhout en Bavel gaat ombouwen tot Wijken) en natuurlijk dikke kans dat Zundert , Etten Leur & Oosterhout straks ook door Breda woord opgeslokt , met Zundert hebben wij een grotere Grensgebied in Handen :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarschijnlijk zijn vele van die gemeenten gewoon moeten fuseren omwille van de verdeling van de (financiële)lasten van de Stad Antwerpen. Enkel geldelijke motieven dus, en zeker niet omdat het goed was voor die 'mensen'. Ook geografisch slaagt die fusie nergens op voor een aantal gemeenten. Sommige bevinden zich idd ih stedelijk gebied vd Stad(Borgerhout, Berchem,...), maar voor andere is dit allerminst het geval(zoals idd Ekeren, Berendrecht/Zandvliet,...). Vandaar de terechte eis van bepaalde gemeenten om die fusie te beëindigen. En dit heeft niets te maken met het barsten van Vlaanderen. ![]() Hou er -bij analyse vd map- rekening mee dat het stedelijke gebied van Stad A'pen(blauw) zich in het zuiden vd blauwe zone bevindt en ongeveer stopt ter hoogte van Merksem(vanaf dan is't vooral havengebied). |
Ekeren Onafhankelijk Nu!!!!!:lol:
Ik eis een Ekerenbedevaart en een Ekerenwake voor deze zomer!!!!!:lol: |
Bij de fusies, hebben ze een aantal randgemeenten bij de steden gevoegd. Volgens mij is de reden daarvoor dat steden aan aantal kosten hebben die kleine gemeenten niet hebben (grote bibliotheek, centra voor openbaar vervoer, enz...), maar waar de hele regio kan van genieten. Om die kosten kunnen te drukken, hebben ze de belastingsgelden van die randgemeenten nodig.
Het grote probleem is dat die randgemeenten eigen problemen hebben, terwijl de politiek vooral gefocussed is op het stadscentrum. Je ziet dat bij Aalst, en dus blijkbaar ook bij Antwerpen. Voor mij kunnen die randgemeenten best een eigen gemeente krijgen (gemeenten van 20.000 inwoners kunnen best op eigen benen staan). Instellingen zoals een stedelijke bibliotheek zouden dan kunnen ingericht worden door de provincie ipv de steden. De randgemeenten kunnen zo hun eigen politiek voeren, en de steden zijn verlost van die grote meerkost. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gij daarentegen manoeuvreert u in de positie om ons ne goeie kloot af te trekken door geloofwaardigheid op te bouwen, dat is veel ambetanter. Begin eens te overdrijven aub? ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be