![]() |
Hoe zien belgicisten het liefst de scheiding zien aflopen?
Oorlog is geen keuze ;-)
Globaal kan een scheiding uitlopen in een onafhankelijke Vlaamse staat of in een hereniging van Vlaanderen en Nederland. Ik stel me de vraag, omdat ik ene heer dit zag schrijven: Citaat:
|
Ik weiger daar rekening mee te houden.
|
Citaat:
Eerst moeten de Oranjes van de troon gestoten worden, terug onder een monarchistisch juk komen is onbespreekbaar. |
Citaat:
|
Het is dan ook een dilemma he Patriot...
|
Misschien eventjes openmerken dat ik noch Belgicist noch flamingant ben.
Ik zie gewoon geen meerwaarde in een onafhankelijk Vlaanderen. Trouwens veel voorstanders gebruiken schijnargumenten om het onafhankelijke Vlaanderen voor te stellen als een land van melk en honing(afhankelijk van de doelgroep): -In een onafhankelijk Vlaanderen zullen er evengoed allochtonen zijn(net zoals in de rest van West-Europa). -De Vlaamse onafhankelijkheid zal er niet voor zorgen dat elk huisgezin een 2de auto krijgt. -Het ABVV en (zeker) het ACW zullen niet 1-2-3 verdwijnen -De kerken staan leeg en dat zal in een onafhankelijk Vlaanderen ook zo zijn. -En nog een heleboel resem andere problemen zullen niet verdwijnen met een onafhankelijk Vlaanderen. Een directe hereniging met Nederland zou waarschijnlijk voor zorgen dat heel wat doorsnee burgers met hun voeten op de grond blijven. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En uw punt is? Bent u zo'n enge taalnationalist die vindt dat elke taal zijn eigen landje moet hebben? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben geen Belgicist maar wens ook niet de splitsing van het land. De oplossing dan? Oftewel blijft België zoals ze nu is, oftewel verlaat ik definitief het land en laat ik mijn nationaliteit veranderen.
|
Citaat:
Dat was dan ook oorspronlijk de bedoeling van politiek in het algemeen. Maar zeg nu eens eerlijk, is het zo erg leven in Bruxelles? En Fransman kan je nog altijd worden of nag Frankrijk trekken. Daar leven trouwens al vele Belgen. |
Voorlopig 100% flaminganten... Dat is nog een betere poll dan die van de BUB in Leuven.:twisted:
|
mogen ze een tweede valies meepakken?
Eigenlijk interesseert het me niet hoe een Belgicist de scheiding / splitsing ziet aflopen. Wat ik interessanter vind, is wat Flaminganten vinden hoe overgebleven Belgicisten in het onafhankelijke Vlaanderen moeten aangepakt worden.
Mogen ze 1 of 2 valiezen meepakken als zij door het Zoniënwoud richting la Wallonie worden geëscorteerd? :| |
Kan je misschien weer de 'fieseler storch FI-156' in jouw Avatar doen, stab?
Dat staat je beter dan de vrije meningsuiting te verdedigen. |
Citaat:
Ik begrijp hun afkeer voor België maar hun oplossing is geen oplossing. |
Citaat:
|
Citaat:
In Belgie zijn dan ook geen 'auto barbecues' in de steden, maar als sommige zo verder doen ... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be