Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hoe zien belgicisten het liefst de scheiding zien aflopen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=52036)

Tantist 21 juni 2006 09:37

Hoe zien belgicisten het liefst de scheiding zien aflopen?

Oorlog is geen keuze ;-)

Globaal kan een scheiding uitlopen in een onafhankelijke Vlaamse staat of in een hereniging van Vlaanderen en Nederland. Ik stel me de vraag, omdat ik ene heer dit zag schrijven:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN (Bericht 1754432)
Ofwel doorgaan met Belgie ofwel meteen na de onafhankelijk deel worden van Nederland(want een onafhankelijk Vlaanderen zie ik nie zitten).

De stemkotjes zijn open...

Patriot! 21 juni 2006 09:44

Ik weiger daar rekening mee te houden.

Ambiorix 21 juni 2006 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1768045)
Oorlog is geen keuze ;-)

Globaal kan een scheiding uitlopen in een onafhankelijke Vlaamse staat of in een hereniging van Vlaanderen en Nederland. Ik stel me de vraag, omdat ik ene heer dit zag schrijven:

De stemkotjes zijn open...

meteen na hereniging: kan nooit.

Eerst moeten de Oranjes van de troon gestoten worden, terug onder een monarchistisch juk komen is onbespreekbaar.

Zeno! 21 juni 2006 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1768055)
Ik weiger daar rekening mee te houden.

"There are no Americans in Bagdad"

Tantist 21 juni 2006 10:11

Het is dan ook een dilemma he Patriot...

FISHERMAN 21 juni 2006 10:14

Misschien eventjes openmerken dat ik noch Belgicist noch flamingant ben.
Ik zie gewoon geen meerwaarde in een onafhankelijk Vlaanderen.

Trouwens veel voorstanders gebruiken schijnargumenten om het onafhankelijke Vlaanderen voor te stellen als een land van melk en honing(afhankelijk van de doelgroep):
-In een onafhankelijk Vlaanderen zullen er evengoed allochtonen zijn(net zoals in de rest van West-Europa).
-De Vlaamse onafhankelijkheid zal er niet voor zorgen dat elk huisgezin een 2de auto krijgt.
-Het ABVV en (zeker) het ACW zullen niet 1-2-3 verdwijnen
-De kerken staan leeg en dat zal in een onafhankelijk Vlaanderen ook zo zijn.
-En nog een heleboel resem andere problemen zullen niet verdwijnen met een onafhankelijk Vlaanderen.

Een directe hereniging met Nederland zou waarschijnlijk voor zorgen dat heel wat doorsnee burgers met hun voeten op de grond blijven.

Zeno! 21 juni 2006 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN (Bericht 1768106)
Misschien eventjes openmerken dat ik noch Belgicist noch flamingant ben.
Ik zie gewoon geen meerwaarde in een onafhankelijk Vlaanderen.

Trouwens veel voorstanders gebruiken schijnargumenten om het onafhankelijke Vlaanderen voor te stellen als een land van melk en honing(afhankelijk van de doelgroep):
-In een onafhankelijk Vlaanderen zullen er evengoed allochtonen zijn(net zoals in de rest van West-Europa).

Ja, en dan? Wat hebben allochtonen te maken met het onafhankelijkheidsdebat?

Citaat:

-De Vlaamse onafhankelijkheid zal er niet voor zorgen dat elk huisgezin een 2de auto krijgt.
:lol: Was dat dan de bedoeling?

Citaat:

-Het ABVV en (zeker) het ACW zullen niet 1-2-3 verdwijnen
Ja, en?

Citaat:

-De kerken staan leeg en dat zal in een onafhankelijk Vlaanderen ook zo zijn.
Zo mogelijk nóg lachwekkender! :lol: I don't give a shit! Voor mij part breken ze al die kerken af (of maak er fuifzalen van...)

Citaat:

-En nog een heleboel resem andere problemen zullen niet verdwijnen met een onafhankelijk Vlaanderen.
Volg jij de politiek eigenlijk wel? Zie jij dan niet dat zo goed als ELK politiek dossier communautair geworden is? In een zelfstandig Vlaanderen zal het bestuur er énorm op vooruit gaan. 1 land, 1 regering, 1 parlement tegenover 1 land, 6 parlementen, 365 ministers! Iedereen bevoegd maar niemand verantwoordelijk.

restons courtois 21 juni 2006 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 1768097)
"There are no Americans in Bagdad"

There are no Franstalige in Broekzele.

Zeno! 21 juni 2006 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois (Bericht 1768132)

Je snapt het niet, hé.

baarle 21 juni 2006 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois (Bericht 1768132)

Er zijn er hopen.

En uw punt is?

Bent u zo'n enge taalnationalist die vindt dat elke taal zijn eigen landje moet hebben?

restons courtois 21 juni 2006 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 1768136)
Je snapt het niet, hé.

Neen, inderdaad.

Jan van den Berghe 21 juni 2006 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois (Bericht 1768144)
Neen, inderdaad.

Wat snapt u dan niet?

Everytime 21 juni 2006 10:51

Ik ben geen Belgicist maar wens ook niet de splitsing van het land. De oplossing dan? Oftewel blijft België zoals ze nu is, oftewel verlaat ik definitief het land en laat ik mijn nationaliteit veranderen.

restons courtois 21 juni 2006 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 1768175)
Ik ben geen Belgicist maar wens ook niet de splitsing van het land. De oplossing dan? Oftewel blijft België zoals ze nu is, oftewel verlaat ik definitief het land en laat ik mijn nationaliteit veranderen.

Of we vergeten de haat tussen de 2 extreeme kanten van de Francophonie en de Dutchies en probeeren Belgie te veranderen, in het positieve.
Dat was dan ook oorspronlijk de bedoeling van politiek in het algemeen.

Maar zeg nu eens eerlijk, is het zo erg leven in Bruxelles?
En Fransman kan je nog altijd worden of nag Frankrijk trekken.
Daar leven trouwens al vele Belgen.

Tantist 21 juni 2006 11:02

Voorlopig 100% flaminganten... Dat is nog een betere poll dan die van de BUB in Leuven.:twisted:

stab 21 juni 2006 11:03

mogen ze een tweede valies meepakken?

Eigenlijk interesseert het me niet hoe een Belgicist de scheiding / splitsing ziet aflopen. Wat ik interessanter vind, is wat Flaminganten vinden hoe overgebleven Belgicisten in het onafhankelijke Vlaanderen moeten aangepakt worden.
Mogen ze 1 of 2 valiezen meepakken als zij door het Zoniënwoud richting la Wallonie worden geëscorteerd?
:|

restons courtois 21 juni 2006 11:14

Kan je misschien weer de 'fieseler storch FI-156' in jouw Avatar doen, stab?
Dat staat je beter dan de vrije meningsuiting te verdedigen.

Everytime 21 juni 2006 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois (Bericht 1768186)
Of we vergeten de haat tussen de 2 extreeme kanten van de Francophonie en de Dutchies en probeeren Belgie te veranderen, in het positieve.
Dat was dan ook oorspronlijk de bedoeling van politiek in het algemeen.

Maar zeg nu eens eerlijk, is het zo erg leven in Bruxelles?
En Fransman kan je nog altijd worden of nag Frankrijk trekken.
Daar leven trouwens al vele Belgen.

België is gewoon een apenland, dat weet iedereen. Vlaams-Nationalisten willen het land laten splitsen omdat ze, op een zekere zin, dit land haten.
Ik begrijp hun afkeer voor België maar hun oplossing is geen oplossing.

Ambiorix 21 juni 2006 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 1768210)
België is gewoon een apenland, dat weet iedereen. Vlaams-Nationalisten willen het land laten splitsen omdat ze, op een zekere zin, dit land haten.

allé dan, ik wil uw oplossing wel eens horen:roll:

restons courtois 21 juni 2006 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 1768210)

Neen Belgie is geen Apenland maar een klein europees land met 2 groote in en vele aandere culturen. Aandere die denken het beter te doen kunnen, kunnen ja eens met oplossingen komen die dan niet "appen" niveau hebben.
In Belgie zijn dan ook geen 'auto barbecues' in de steden, maar als sommige zo verder doen ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be