![]() |
Sluiting van Guantanamo in zicht
Citaat:
Een overwinning voor de EU en nog goed voor de mensenrechten ook. :cheer: go EU :cheer: |
Wat gaat Bush zeggen tegen sommigen die daar onschuldig hebben gezeten? Zo iets van "Excuseer, we hebben ons vergist, u mag naar huis."
Het wordt hoog tijd dat de USA terug een rechtstaat wordt. Wachten op Hilary? |
Citaat:
|
Weet men eigenlijk iets over de vermeende schuld (aan ??) van de gedetineerden die zelfmoord pleegden?
|
Of er nu honderden onschuldigen zonder vorm van proces vastzitten in Guantanamo of in Bahram of in Roemenië of Abu Ghraib (waar ze er 2500 zullen vrijlaten die ook geen proces hebben gekregen en dus onschuldig zijn) maakt niet uit.
Het is niet Guantanamo dat van belang is, wel het principe dat men mensen kan vasthouden zonder vorm van proces. Het is niet omdat Guantanamo sluit dat dat probleem is opgelost. Maar toegegeven: het is een kleine overwinning voor iedereen die zich heeft geëngageerd of uitgesproken tegen die gruwel. Hip hoi dus. |
Citaat:
Citaat:
With the presidential election more than two years away, a CNN poll released Monday suggests that nearly half of Americans would "definitely not vote for" Sen. Hillary Rodham Clinton, whose name repeatedly tops lists of potential 2008 Democratic candidates. |
Citaat:
En de burgerrechten herstellen. |
Citaat:
En burgerrechten? Als ze uit Afghanistan komen, moeten dit dat de Afghaanse burgerrechten zijn of de Amerikaanse? |
Ik wacht op Rice 8)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Euh ?
|
Citaat:
|
Zij heeft al haar geloofwaardigheid kwijt gespeeld door mee de leugens van de Bush-kliek te verspreiden.
|
Citaat:
Nee, echt, ik meen dat ze het goed zou doen, of toch op zijn minst naar kunnen. Ik, ik bewonder ze in zekere zin een beetje; gezien haar bewogen verleden (ik probeer me dan de mens achter de politica voor te stellen). Ze is helemaal anders dan Bush; en kan in elk geval beter overtuigen dan Clinton (die het toch niet wordt hoor). |
Het is trouwens ook weer een voorbeeld van hoe mensen uit de politiek gemakkelijk in het bedrijfsleven geraken en andersom, als ik haar CV bekijk?
|
Citaat:
|
Laten we hopen dat ze de juiste vrij laten :-)
|
Ik vind het ook schandalig dat al die toeristen uit Saoedie-Arabie en Yemen tijdens hun culturele rondreis in Afghanistan door de Amerikanen ontvoerd werden. Hoe zouden wij ons voelen moest er een autobus vol Belgische bejaarden op Mozart avontuur gegijzeld worden door de Oostenrijkers?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be