![]() |
Irma Laplasse-Herdenking
Jaarlijks organiseert het Comité Eerherstel Irma Laplasse een herdenking om de slachtoffers der repressie te herdenken.
De weblog van het comité kunt u hier vinden: http://www.irmalaplasse.blogspot.com/ Welke politieke voorkeur u ook heeft, men mag de repressie niet vergeten! |
Euh... wat... eh... jazeker... leve de repressie... ofzoiets... :?
|
A la guerre comme a la guere!
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Op een zonnige dag als deze heb ik wel wat beters te doen dan hulde te brengen aan oorlogsmisdadigers .
|
Citaat:
Haar man, zoon en dochter waren lid van fascistische organisaties, de familie Laplasse heeft actief meegewerkt aan het verklikken van Joden en verzetslieden. Irma kan dan wel officieel geen lid zijn geweest van die organisaties, ze heeft haar steentje degelijk bijgedragen. Het feit dat haar zoon werd opgepakt door de witte brigade toont tevens aan dat hij niet zuiver op de graat was. Zou de witte brigade die zoon vermoord hebben? Ik weet het niet, misschien zouden ze hem gewoon hard aangepakt hebben. Irma heeft ervoor gezorgd dat er zeven verzetslieden gedood werden, wat veel erger is dan de arrestatie van haar zoon door de witte brigade. Neen, voor zo iemand kan ik geen respect opbrengen. De repressie was even erg als de collaboratie, maar als je de dood van (minstens) zeven mensen op je geweten hebt, verdien je het niet om vereerd te worden. |
Ik vind het feit dat ze lelijk was veel erger.
Waarschijnlijk scheerde ze haar oksels niet eens... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hm, even citeren... Citaat:
Citaat:
Bron: http://www.verzet.org/content/view/441/36/1/1/ Is Van Isacker de objectieve bron waar we met open mond naar moeten luisteren? |
Citaat:
Op het erepark liggen twee van mijn familieleden (neen, niet de tweeling). Zij werden niet verklikt door Irma Laplasse. |
Citaat:
|
laat ons liever onschuldige figuren herdenken zoals Napoleon, Lenin, Stalin, Mao, ...
|
Citaat:
|
Citaat:
Zou er eens graag naar toe gaan namelijk ... |
Citaat:
|
Citaat:
Nazi-aanhangers zoals Laplasse wel. Nu ja, gelukkig niet door iedereen, enkel door Vlaams-nationalisten die fier zijn op hun zwart verleden. |
Citaat:
Zij is wel veroordeeld voor verklikking omdat zij aangifte deed aan de vijand van een werkelijk feit dat de verzetslieden kon blootstellen aan opsporingen,vervolgingen of strengheden. Dat werkelijk feit is de aangifte dat haar zoon werd aangehouden Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be