![]() |
Zijn Franstaligen nog welkom in Vlaanderen?
Met al die communautaire problemen vraag ik me af wat uw mening is over het komst van Franstaligen tijdens de zomer in Vlaanderen. Ik denk bijvoorbeeld aan de Vlaame Kust, een regio die veel toeristen aantrekt. Pas op, ik spreek niet over Franstaligen die naar Vlaanderen zouden willen komen wonen maar wel over Franstaligen die tijdens de vakantie naar Vlaanderen komen. Zijn ze er welkom? Gaat u hen vragen Nederlands te spreken als u ze ONDER HEN Frans hoort spreken?
|
Ja, ze zijn zeker welkom.
|
Citaat:
|
In de Vlaamse republiek wordt iedere hondeneigenaar verplicht tegen z'n hondje "Breng terug" te roepen, ipv "apport" als die viervoeter een houten stok moet terugbrengen.
:roll: |
Ik vind de Gorefest met zijn SS Avatar niet zo top hoor.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Had je beter erder aan begonen, bij jouw eigen volk op dit forum. Of was je toen al blind? Als je kinderen op de schoolplaats oorlog aan't spelen waren? Niks gezien, Dr.? |
Citaat:
|
Franstalige toeristen zijn uiteraard welkom. Maar ik vind dat ze zich wel een beetje mogen realiseren dat ze zich dan in Vlaanderen bevinden en dat het niet zo vanzelfsprekend is dat iedereen hier ook frans verstaat of spreekt.
Als ze hier komen wonen dan moeten ze wel op termijn Nederlands leren. |
Ik herinner me wel een Voorpost actie tegen Franstalige mensen die in Antwerpen een geleide stadswandeling kwamen doen.
|
Ossart: en wat wil je, NEP historicus en borg in een?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2. Dat je persoonlijk gaat spelen (deed je dat ook al niet met JvdB?), is niet echt een bewijs van sterkte, of wel? Een borg, daar kan ik de (flauwe) humor nog van inzien, maar dat je me een 'NEP historicus' noemt, neem ik je kwalijk. Ik zal je te gepasten tijde wel eens over mijn historische credentials onderhouden, maar laat ik het er voorlopig bij houden dat ik al vijf jaar professioneel met geschiedenis bezig ben. 3. Het is 'ossaert', niet 'Ossart'. |
Citaat:
|
Citaat:
2. Je had 2 jaar tijd een goede historicus te spelen maar je was ne NEP historicus, ne borgse trouwens. 3. Ja en dan.... En ben ik nog welkome in Leo Belgicus? Wat denk je? |
Citaat:
Ik ken dan ook nu al mijn 'pappenheimer'. Wat denk je nog zo over de topic, Ossart? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be