Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Valsheid in geschrifte ongestraft... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=52311)

Tegendradigaard 29 juni 2006 07:14

Valsheid in geschrifte ongestraft...

Vrijgesproken van uitschrijven valse attesten

wo 28/06/06 - In Antwerpen is een dokter in beroep vrijgesproken van het uitschrijven van valse attesten aan illegalen.

Hij was in eerste aanleg veroordeeld tot twaalf maanden cel met uitstel, omdat hij valse attesten zou hebben uitgeschreven aan een honderdtal asielzoekers.
Met die attesten konden ze bewijzen dat ze al een hele tijd in ons land woonden.
De regularisatiecommissie vond het vreemd dat hij zoveel attesten had geschreven en de rechtbank volgde in eerste instantie die redenering.
Maar het hof van beroep spreekt de man nu vrij, net zoals alle asielzoekers die eerst ook een straf hadden gekregen.

Tja en dan is men verwonderd dat het geloof in het gerecht op een nulpunt zit....

Bhairav 29 juni 2006 07:22

Jaloerse tik.

Herr Flick 29 juni 2006 07:29

Misdaad loont

Tegendradigaard 29 juni 2006 07:32

ze wordt zeker niet bestraft...

oja de "dokter" is in Borgerhout en wijde omstreken gekend voor zijn 'schrijfgedrag'.

als je thuis wil blijven omdat je geen goesting hebt om te werken, daar kan je altijd terecht...

Bhairav 29 juni 2006 07:35

Worde'r armer van? Ongelukkiger? Onveiliger? Neen.

Tegendradigaard 29 juni 2006 07:40

Toch wel want door die zijn valsheid in geschrifte zijn ook criminelen hier kunnen blijven en zelfs een belgisch paspoort kunnen bemachtigen..

Chipie 29 juni 2006 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1783321)

Als er iemand U op uw bakkes zou kloppen, zouden er zijn die er armen van worden, ongelukkiger of onveiliger?
Neen :wink:

Herr Flick 29 juni 2006 07:51

Citaat:

Ja,

En het is illigaal, ik begrijp niet waarom een rechter zo'n figuur vrijspreekt.

Bierke 29 juni 2006 09:08

Citaat:

enig idee met wat voor een onkosten en sociale lasten die man Vlaanderen opscheept?

rala 29 juni 2006 09:29

Citaat:

Jaja, het is al goed, ge hebt gelijk...:lol:
Is even ontspannen en een pauzeke nemen kan goed doen voor het herstel van de levende hercencel...:lol:

Nynorsk 29 juni 2006 09:37

wat was de reden van z'n vrijspraak?
(en kom nu nie af van: 'omdat het ne allochtonenknuffelaar is'. Da kan best zijn, maar ik wil weten welke elementen in het dossier een rol hebben gespeeld om tot vrijspraak te leiden)

Chyron0 29 juni 2006 09:39

Citaat:

Wel, het is georganiseerd bedrog, het breekt de wet, de arts schendt zijn eed, het zal de maatschappij geld kosten en het opent de weg voor nog meer bedrog.

Maar als je een egoïst bent, hoeft het je niets te schelen omdat je er persoonlijk niet direct last van hebt. Dat is juist.
Ik heb er ook persoonlijk niet direct last van als morgen een paar skinheads een illegaal in brand steken, zolang ze het niet vlak voor mijn deur doen terwijl ik aan het eten ben.
Word'ik er armer van ? Ongelukkiger ? Onveiliger ? Neen.

Brave new world.

Lof der Zotheid 29 juni 2006 09:53

Citaat:

Gij niet. Anderen misschien wel. Maar gij vindt dat mooi omdat de normen en waarden dan stukgaan.

Lof der Zotheid 29 juni 2006 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rala (Bericht 1783447)
Jaja, het is al goed, ge hebt gelijk...:lol:
Is even ontspannen en een pauzeke nemen kan goed doen voor het herstel van de levende hercencel...:lol:

Het probleem is dat onze nepanarchist constant ontspant. Vandaar de idiote repliek...

Bhairav 29 juni 2006 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus (Bericht 1783478)
Gij niet. Anderen misschien wel. Maar gij vindt dat mooi omdat de normen en waarden dan stukgaan.

Anderen zijn gewoon flauw aan het doen.
En dan als een klein kint bij vadertje staat gaan klikken.

Bhairav 29 juni 2006 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus (Bericht 1783481)
Het probleem is dat onze nepanarchist constant ontspant. Vandaar de idiote repliek...

Wat is er zo nep aan?
En zeg nu eens duidelijk aan welke eisen (wat zijn die toch anarchistisch) ik moet voldoen om (in uw ogen) anarchistisch te zijn?

Kay_ 29 juni 2006 10:05

Dezelfden die zich nu opjagen over deze vrijspraak waren aan het jubelen bij de vrijspraak van Fereyn.
Als Fereyn werd vrijgesproken dan heeft het dossier daartoe geleid en stond het bedrijf recht in zijn schoenen. Hetzelfde voor deze dokter.

Bhairav 29 juni 2006 10:10

;)

King of beggars and fleas 29 juni 2006 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 1783319)
als je thuis wil blijven omdat je geen goesting hebt om te werken, daar kan je altijd terecht...

al een geluk dan dat hij zijn docterspraktijk kan verderzetten.

Bhairav 29 juni 2006 10:39

:-d

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be