Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Homoseksualiteit ook voor Pentagon niet langer 'geestesziekte' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=52314)

Antoon 29 juni 2006 09:21

Homoseksualiteit ook voor Pentagon niet langer 'geestesziekte'

Citaat:

WASHINGTON - Het Pentagon plaatst homoseksualiteit binnenkort niet meer in de categorie ,,geestesziekten," zoals dat nu nog in een van zijn handboeken gebeurt. Dat heeft een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Defensie woensdag bekendgemaakt.
"Homoseksualiteit had niet als geestesziekte moeten worden gekarakteriseerd in de bijlage van dit handboek," aldus het Pentagon in een communiqué. "Binnen enkele dagen zal een correctie worden uitgebracht," luidt het. Het gewraakte handboek werd in 1996 geschreven en nog in 2003 goedgekeurd. Het werd ontdekt door onderzoekers van het Center for the Study of Sexual Minorities in the Military (CSSMM) van de Universiteit van Californië in Santa Barbara.

Homoseksualiteit wordt er onder de noemer "geestesziekten" geplaatst. De American Psychiatric Association (APA) schrapte homoseksualiteit in 1973 van haar lijstje met psychiatrische aandoeningen. Het Pentagon hanteert sinds 1993 het "don't ask, don't tell-principe": homo's worden in het leger getolereerd zolang ze hun geaardheid niet kenbaar maken. Doen ze dat wel, dan worden ze naar huis gestuurd. (svr)
(BELGA/AG)
Een stap in de goede richting. Voor mijn part mag heel die discussie de prullebak in. Ik zie niet in waarom er uberhaupt over dat onderwerp moet worden geschreven.
Een militair is een militair : man, vrouw, blank, zwart, hetero, homo, ....

Twanne 29 juni 2006 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 1783432)
Een stap in de goede richting. Voor mijn part mag heel die discussie de prullebak in. Ik zie niet in waarom er uberhaupt over dat onderwerp moet worden geschreven.

Zolang ze de basistraining kunnen doorkomen zonder kleurscheuren voldoen ze aan militaire eisen, toch bij mijn weten. Dus inderdaad, waarom moeilijk doen over hun geaardheid?

Apocalyps 29 juni 2006 13:21

Merkwaardig snelle ommezwaai van de toch als redelijk Calvinistisch bekend staande yanks. Toevallig las ik vorige week het gewraakte document en dat loog er niet om. Wat zal nu het addertje onder het Pentagon-gras zijn? Dat hun militaire systeem voortaan alleen nog maar werk biedt aan hetero's omdat homo's het dodelijk zware werk niet aan kunnen?

carlgustaaf 29 juni 2006 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps (Bericht 1783765)
Merkwaardig snelle ommezwaai van de toch als redelijk Calvinistisch bekend staande yanks. Toevallig las ik vorige week het gewraakte document en dat loog er niet om. Wat zal nu het addertje onder het Pentagon-gras zijn? Dat hun militaire systeem voortaan alleen nog maar werk biedt aan hetero's omdat homo's het dodelijk zware werk niet aan kunnen?

als de homos zich niet meer verstoppen zijn ze betere doelwitten.Men vind dan wel andere redens om hen het leger uit te trappen, ofwel behouden ze hen, als kant en klare voorraad "schuldigen", als er het zoveelste schandaaltje uitbreekt, waarbij een paar niet al te hoog gegradeerde militairen het gelag moeten betalen, en de gevangenis in moeten.Of voor als ze bijzonder gevaarlijke akties moeten uitvoeren, stijl dat ge een kans op 100 hebt om het er levend van af te brengen.Dan laten ze de homos daarvoor opdraaien.Jaja, dat ze maar oppassen, in hun plaats zou ik het niet betrouwen...

Lof der Zotheid 29 juni 2006 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps (Bericht 1783765)
Wat zal nu het addertje onder het Pentagon-gras zijn? Dat hun militaire systeem voortaan alleen nog maar werk biedt aan hetero's omdat homo's het dodelijk zware werk niet aan kunnen?

Om ze schoon in roze uniformen te steken zodat ze direct opvallen...:roll:

Havana 29 juni 2006 18:10

mooi zo. Zou het Cheney geweest zijn die het er in de wandelgangen doorgekregen heeft? Zijn dochter is lesbisch en hij ijvert al langer voor "gay-rights".

Metternich 29 juni 2006 18:58

Aangezien homosexualiteit een verkeerd werkend gen is, doorgegeven via de moeder, is het correct te stellen dat dit geen geestesziekte is. Het is eerder een genetische afwijking.

carlgustaaf 29 juni 2006 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 1784285)
Aangezien homosexualiteit een verkeerd werkend gen is, doorgegeven via de moeder, is het correct te stellen dat dit geen geestesziekte is. Het is eerder een genetische afwijking.

het zijn dus mutanten.

Bhairav 29 juni 2006 22:52

Citaat:

Och, ZO rechts zijde nu ook weet niet?

Metternich 29 juni 2006 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1784603)
het zijn dus mutanten.

Als je een slecht gen gelijkstelt aan een mutatie, dan zijn het mutanten. Maar dan zijn albino's ook mutanten.

Bhairav 29 juni 2006 23:08

En blonde mensen en rosse mensen ook.

Heftruck 29 juni 2006 23:13

We zijn ook allemaal mutanten. :-) Evolutie komt voort uit mutatie van een gen. Ziedaar...

carlgustaaf 29 juni 2006 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 1784629)
We zijn ook allemaal mutanten. :-) Evolutie komt voort uit mutatie van een gen. Ziedaar...

maar �*lle mutaties zijn dus niet positief.Homoseksuelen zijn daar een prachtig (hum..) voorbeeld van.Ze zijn trouwens op korte termijn ter dood veroordeeld vermits ze zich niet kunnen voortplanten.Zo ziet men dat de natuur soms in staat is zichzelf te genezen.

lomeanor 29 juni 2006 23:37

Citaat:

Was mss een goede manier om uit het leger te geraken :-P

lomeanor 29 juni 2006 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 1784629)

Gelukkig zijn we allemaal mutanten. Anders zouden we er allemaal hetzelfde uit zien en zou bijvoorbeeld forensisch DNA onderzoek onmogelijk zijn.

Wij zijn allemaal genetisch uniek, allemaal aparte mutanten. Zo zorgt de natuur voor diversiteit.

xylitar 30 juni 2006 08:17

Citaat:

Goede zaak, wel straf dat een natie die over de hele wereld meent de plak te moeten zwaaien onder het mom van "vrijheid" eerst zelf nog "vrijheid" moet toekennen en regelen aan een groep van hun eigen burgers....

vlijmscherp 30 juni 2006 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1784648)
maar �*lle mutaties zijn dus niet positief.Homoseksuelen zijn daar een prachtig (hum..) voorbeeld van.Ze zijn trouwens op korte termijn ter dood veroordeeld vermits ze zich niet kunnen voortplanten.Zo ziet men dat de natuur soms in staat is zichzelf te genezen.

nochtans bestaat homofilie als sinds de oudheid. je weet toch dat Alexander de Grote een homo was??

Lof der Zotheid 30 juni 2006 09:00

Citaat:

Ze kúnnen zich wel voortplanten. Ze gaan echter enkel verkeerd te werk...

Lof der Zotheid 30 juni 2006 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 1784651)
Was mss een goede manier om uit het leger te geraken :-P

Deserteur!

Esperanza 30 juni 2006 09:15

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 1784901)
nochtans bestaat homofilie als sinds de oudheid. je weet toch dat Alexander de Grote een homo was??

Tot zover het theorietje van Carlgustaaf...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be