Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus
(Bericht 1785765)
Turkije mag überhaupt niet toetreden tot de Europese Unie.
1. Het is een grotendeels Aziatisch land.
2. Cultureel en religieus hebben ze daar kompleet andere normen en waarden dan wat er in Europa hoort te zijn (islam e.d.)
3. Met de mensenrechten is het daar op zijn zachtst gezegd miserabel gesteld.
4. Hun economie is naar Europese normen héél pover.
5. Turkije is negationistisch met betrekking tot de Armeense genocide.
6. Zoals in uw openingspost, kan een land niet tot de Europese Unie toetreden, zolang het een lidstaat van de Europese Unie niet volledig en onvoorwaardelijk erkent (kwestie Cyprus).
|
1) Dat is juist
2) Dat valt best mee,"Turken" zijn niet "anders" dan bijvoorbeeld Polen,om het maar over Roemenen en Hongaren niet te hebben.Overigens,vanuit mijn "keltisch" aanvoelen vraag ik mij al een tijdje af of ook het Christendom en Judaisme nog langer in Europa thuis horen....;-)
3) U weet best dat er al immense vorderingen gemaakt zijn.vergeet overigens niet dat vrijwel ieder EU-land ook regelmatig kritiek krijgt ivm een of ander mensenrecht.
4) Immens veel beter dan andere kandidaten als bvb Roemenie en Bulgarije.begrotingstekort,inflatie en handelstekort behoeven konstante zorg,maar het is niet dramatisch.het komt ons in de EU-landen allemaal heel erg bekend voor..
5) Eigenlijk wel,jammer,......
6) Juist.....Stel je voor dat Duitsland eerst ook nog eens stukken Elzas-Lotharingen terug eist die ze "eerlijk verloren" hebben aan Frankrijk...
En dan gaan we het over Zuid-Tirol kwestie en Istria maar niet hebben :roll:
Wat ik zeggen wilde,de tegenstand tot de toetreding van Turkije tot de EU moet vanuit de JUISTE redenen gevoerd worden,namelijk dat het doel van de EU NIET kan zijn,groeien om te groeien,het moet zijn,Frankrijk en Duitsland aan elkaar vastgeklonken en koest houden.DAT is de reden....nog altijd....geen illusies bitte..merci
|