Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   De N-va, nieuwe start of laatste stuiptrekkingen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=5239)

Yann 19 augustus 2003 10:45

De N-va krijgt de laatste dagen wat te slikken. De grote verdeeldheid (déj�*- V.U.? :wink: ) binnen de partij doet de geloofwaardigheid in een succesvol kartel zienderogen afnemen.

De ene groep zegt dat het zelfstandig verder moet (Van Hoorebeke, afdelingen Leuven, Brussel...), de andere groep vindt dat een kartel met de CD&v moet kunnen.

Welk standpunt nemen jullie in?

solidarnosc 19 augustus 2003 11:20

Dat komt ervan als het aantal mensen met 'ambitie' groter is dan het aantal postjes dat er te verdelen valt. Jammer voor de gewone NVA-militanten maar ik vrees, na toch wel een aantal forse uitspraken in de media dat de interne verhoudingen er niet op zullen verbeteren, integendeel.

Klaas 19 augustus 2003 12:05

Onafhankelijk verder gaan!

Patriot! 19 augustus 2003 12:19

Zal CD&V de NVA doden, of zal het zelfmoord worden?
Tja, moeilijke keuze 8)

Klaas 19 augustus 2003 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Zal CD&V de NVA doden, of zal het zelfmoord worden?
Tja, moeilijke keuze 8)

Dan zijn jullie al lang ten doden opgeschreven. Want de N-VA haalde heel wat meer stemmen en heeft heel wat meer leden dan jullie!

Patriot! 19 augustus 2003 12:37

En bestaat ook al 50 jaar langer (VU) en HAD 1.2 miljoen euro meer campagne geld! :lol:

Klaas 19 augustus 2003 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
En bestaat ook al 50 jaar langer (VU) en HAD 1.2 miljoen euro meer campagne geld! :lol:

N-VA bestaat ongeveer evenlang als BUB dus! Tja hoe jij hier campagne je voert, zal je zeker geen stemmen aanbrengen!

jan hyoens 19 augustus 2003 15:09

Eigenlijk is er altijd maar één oplossing geweest : één sterke Vlaams-nationalistische partij! En die bestaat al een tijdje; het Vlaams Blok! We moeten eens leren van in plaats van door persoonlijke geschillen verschillende partijtjes op te richten één front te vormen tegen het belgisch etablishment en de linkse kanker!

Vlaamse Leeuw 19 augustus 2003 15:13

De N-VA moet inderdaad een beslissing nemen om ofwel alleen naar de verkiezingen te gaan of in kartel met de CD&V. Natuurlijk hoop ik dat we als zelfstandige partij naar de verkiezingen kunnen gaan.

Indien dit niet gaat, dan wil ik wel weten welke condities en voorwaarden er aan zijn verbonden om tot een kartel met de CD&V te komen. En liefst zou ik dit weten voordat de media dit weten.

Thomas Hx 19 augustus 2003 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
De N-VA moet inderdaad een beslissing nemen om ofwel alleen naar de verkiezingen te gaan of in kartel met de CD&V. Natuurlijk hoop ik dat we als zelfstandige partij naar de verkiezingen kunnen gaan.

Indien dit niet gaat, dan wil ik wel weten welke condities en voorwaarden er aan zijn verbonden om tot een kartel met de CD&V te komen. En liefst zou ik dit weten voordat de media dit weten.

heb gestemd: zelfstandig verdergaan. Aangezien zij 1 lijst gaan vormen maar ze een zelfstandige partij blijven. Wist je dat de CD&V zelf 3 zetels zou verliezen door het kartel? Dus om zetels te halen doen ze het al niet.

jan hyoens 19 augustus 2003 15:39

Citaat:

Heel eenvoudig : de burgemeestersjerp van izegem voor Bourgeois en een paar postjes voor zijn getrouwen! of wat dacht je! 8)

Yann 19 augustus 2003 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Eigenlijk is er altijd maar één oplossing geweest : één sterke Vlaams-nationalistische partij! En die bestaat al een tijdje; het Vlaams Blok!

Dat vind ik ook, en dat heeft niks te maken met het feit dat ik N-va in een cordon zou willen storten! Voor mijn part mogen ze dat toch afschaffen.

En als alle Vlaams-nationalisten zich in één partij verenigen, dan is er tenminste duidelijkheid.

Tantist 19 augustus 2003 16:50

Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak ;-)

solidarnosc 19 augustus 2003 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak ;-)

Best dat er nog wat trotskisten rondlopen die al die zever rond de NVA jammer vinden. :lol: :wink:

Vlaamse Leeuw 19 augustus 2003 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:

Best dat er nog wat trotskisten rondlopen die al die zever rond de NVA jammer vinden. :lol: :wink:

Misschien een kartel met de LSP. :lol: :wink:

jan hyoens 19 augustus 2003 17:39

Citaat:

Hoe kan men leedvermaak hebben met een doodgeboren kind! De NVA is gedoemd om te verdwijnen omdat eht geen toekomstvisie heeft, haar enig doel was Bourgeois aan een zetel te helpen en dat is nu gebeurd!
Het Blok heeft meermalen haar hand uitgestoken naar de NVA-leiding en kreeg een klap in het gezicht als antwoord! Toch blijft het Blok openstaan voor iedereen die het goed meent voor Vlaanderen!

Yann 19 augustus 2003 17:42

Citaat:

Leedvermaak? Misschien moeten we de Vlaams-nationalisten een handje helpen in het nemen van een goede beslissing? 8)

Yann 19 augustus 2003 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
De NVA is gedoemd om te verdwijnen omdat eht geen toekomstvisie heeft

Haal onafhankelijk Vlaanderen uit hun agenda en ze geraken boven de kiesdrempel... :wink:

Citaat:

Het Blok heeft meermalen haar hand uitgestoken naar de NVA-leiding en kreeg een klap in het gezicht als antwoord! Toch blijft het Blok openstaan voor iedereen die het goed meent voor Vlaanderen!
Dan kan de B.U.B. toch ook een kartel met Vlaams Blok vormen? :roll:

solidarnosc 19 augustus 2003 17:53

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:

Misschien een kartel met de LSP. :lol: :wink:

Bij ons zul je niemand vinden die zijn idealen verloochend voor een parlementair postje. Ik denk trouwens niet dat onze franstalige kameraden dat zouden zien zitten. Maar ik zal het voorleggen. :wink:

Pieterjan 19 augustus 2003 18:08

Citaat:

Hoewel ik het anders zou willen zien vrees ik dat ons kalf verdronken is. Dit zijn echt toaal verkeerde signalen die de wereld worden ingestuurd. De kiezer wil gezond verstand en stabiliteit. Blijkbaar is tussen het kibbelen in ook heel wat gezond verstand verloren gedaan. De stabiliteit is al helemaal zoek.

Citaat:

Hoe kan een Vlaamse partij nu samengaan met de voormalige CVP (herinner je je die partij die jarenlang een on-Vlaams beleid gevoerd heeft in België?)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be