![]() |
Welk is de meest legitieme staat?
We gaan eens kijken...
|
Legitiem in welk opzicht?
|
U lijkt zich te wentelen in haat tegenover België, de vernietiging van België en tegelijk zet u zich af tegen het separatisme van 1830. De Romaanse provincies en Luxemburg maken ook deel uit van de gemeenschappelijke geschiedenis van de Nederlanden, niet alleen Vlaanderen/Nederland hebben daar "copyright" op.
|
Citaat:
|
Tussen deze 2 kies ik voor het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden.
(Aangezien ik nog maar net lid ben kan ik wel nog niet op de poll stemmen) |
Ik kies ook voor het VKN, een staat genaamd "Royaume de Belziek" ken ik nl. niet.
|
Houdt toch op met al deze kleine nutteloze peilingen. Probeer eens een keertje iets nuttigs te posten. Het zijn altijd maar dezelfden die 'het communautaire' aan de gang moeten houden met topics die in weze bijna niks van elkaar verschillen.
Dat is tenminste iets wat je de B.U.B. dan weer minder kunt verwijten. Als ik zelf een 'fiere' Vlaming was, dan ging ik daarmee de straat op, en dan ging ik niet stiekem op een forum proberen de revolutionair uit te hangen. Maar ooh wat zijn we dol op de anonimiteit van het Internet ;) Maar ey, ik vermaak me kostelijk ;) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En kunnen we de persoonlijke aanvallen stoppen en terug gaan naar het onderwerp? |
Citaat:
|
Het VKN bestaat niet eens.
Hoe kan het dan een legitieme staat zijn, of legitimiteit bezitten? Dat bezoek van de Nederlandse monarchen heeft blijkbaar sommigen hier werkelijk het hoofd op hol gebracht. Ik verwacht nog een laatste stuiptrekking op 11 juli, en daarna zal de koude douche op 21 juli, desnoods met Belgisch regenwater, voor de broodnodige afkoeling zorgen. Dan nog even een vakantieperiode om te bekomen, en na een laatste koortsopflakkering aan de IJzer, kan iedereen in september weer genezen aan het werk tot meerdere eer en glorie van België. |
Citaat:
Maar ok back on topic: Het VKN heeft geen bestaansrecht want de Vlamingen doen niks om er iets van te maken. Behalve misschien her en der kleine actiegroepjes (voorpost, hulde!) en onruststokers op Internet-fora. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
In welk opzicht moet België of de VKN legitiem zijn?
-Internationaal recht? -Historische componenten? -Aanwezige opinie bij de inwoners? -etc... Ik geloof niet dat de VKN meer legitieme argumenten kan bevatten dan België. En op persoonlijk vlak: ik hoop niet dat ik ooit in één territoriale ruimte met de 'ollanders moet zitten.;-) Vlaanderen binnen confederaal België en of Vlaanderen onafhankelijk. Meer wens ik niet, geen historicistisch gebral over Dietschland e.d. |
Citaat:
Citaat:
Bismarck zei het al: politiek is de kunst van het haalbare. Momenteel zijn de Verenigde Nederlanden niet haalbaar. Het is de taak van kleine actiegroepjes en onruststokers om de voet tussen de deur te houden om de idee levend te houden wanneer het wel haalbaar zou zijn. Eenmaal de Vlaamse secessie heeft plaats gehad, liggen de kaarten helemaal anders. Dan kan het snel gaan, in gelijk welke richting. En de Vlaamse secessie ligt nu wel in dat vage begrip "het haalbare". We zien wel. |
Citaat:
Als de redding van het separatistische rompstaatje daar moet van afhangen, bevestigt dat eens te meer mijn thesis: België heeft de Vlaamsnationalisten niet nodig om zichzelf te slopen, het kan dat helemaal alleen. |
Citaat:
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben natuurlijk ook voor de Vlaamse secessie. Ik wil alleen wat meer actie zien ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vrees dat die actie uit zal blijven zo lang België geen BROV kent, maar dat is een totaal andere discussie... Eenmaal directe democratie ingevoerd, is het (even met de pet er naar gooien) een kwestie van 5 jaar of zo. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be