Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Zou u zoiets, ook in België willen zien gebeuren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=52675)

stonaar 1 juli 2006 13:25

Zou u zoiets, ook in België willen zien gebeuren?

Gezien de vreemdelingenhaat op het forum (ik ben hier nog maar net:? ), was ik verplicht om de eerste keuze ook op te schrijven.

Citaat:

AMSTERDAM - In Pakistan zijn donderdag vier moslims opgehangen die ter dood waren veroordeeld omdat ze in 1999 gezamenlijk een christelijke vrouw verkrachtten.

De vier werden kort na de verkrachting gearresteerd en gingen diverse keren tevergeefs in beroep tegen hun veroordeling. Ook een clementieverzoek aan president Pervez Musharraf leverde niets op. De veroordeelden werden opgehangen in de gevangenis van Faisalabad in de oostelijke provincie Punjab.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/4..._Pakistan.html

stonaar 1 juli 2006 13:33

correctie:

a) Alleen als de dader(s) moslim en het slachtoffer niet-moslim is/zijn
b) Voor de doodstraf, ongeacht de godsdienst, het ras, .. van het slachtoffer/dader
c) Ttegen de doodstaf, maar de pedofielen en verkrachters (ongeacht ras,godsdienst) mogen per uitzondering, wél opgehangen worden
d) Absoluut tegen de doodstraf

Bill 1 juli 2006 14:07

Een elektrische stoel/gaskamer of combinatie mag ook van mij. ;-)
De spuit is me wat te soft.

stonaar 1 juli 2006 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bill (Bericht 1792055)

begrijpelijk

carlgustaaf 1 juli 2006 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stonaar (Bericht 1789751)
correctie:

a) Alleen als de dader(s) moslim en het slachtoffer niet-moslim is/zijn
b) Voor de doodstraf, ongeacht de godsdienst, het ras, .. van het slachtoffer/dader
c) Ttegen de doodstaf, maar de pedofielen en verkrachters (ongeacht ras,godsdienst) mogen per uitzondering, wél opgehangen worden
d) Absoluut tegen de doodstraf

er zijn niet genoeg opties in uw peiling.Ophangen is ook niet de doodstraf die ik zou laten uitvoeren: een dodelijke injektie voor kinderverkrachters en/of moordenaars, lust en seriemoordenaars en sadisten die mensen doodgemarteld hebben zie ik wel zitten. Bij verkrachters die het op volwassenen voorzien hebben.Eerste maal gepakt:kastratie.Proper: op de operatietafel.Dat duurt 5 minuten, onder verdoving,pijnloos dus, en dan is het gedaan met verkrachten.

Jozef Ostyn 1 juli 2006 14:12

Hoewel verkrachting een gruwelijk misdrijf is, meen ik niet dat de doodstraf hiervoor gepast is. Zou misschien anders liggen indien het slachtoffer niet alleen verkracht maar ook vermoord wordt.
Uiteraard dienen afkomst of religie van dader of slachtoffer geen enkele rol te spelen.

Twanne 1 juli 2006 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 1792069)
Hoewel verkrachting een gruwelijk misdrijf is, meen ik niet dat de doodstraf hiervoor gepast is. Zou misschien anders liggen indien het slachtoffer niet alleen verkracht maar ook vermoord wordt.
Uiteraard dienen afkomst of religie van dader of slachtoffer geen enkele rol te spelen.

Volledig mee eens!

kingtiger 1 juli 2006 15:06

klopt

Citaat:

De doodstraf moet pijnlijk zijn.De veroordeelde moet afzien.8)

Twanne 1 juli 2006 15:14

Citaat:

Als die spuit verkeerd wordt gezet, kan ze behoorlijk pijn doen hoor. Eigenlijk zijn het trouwens 3 spuiten: een spierverlammer, een verdoving en het feitelijke vergif. Soms is die verdoving onvoldoende en kan de veroordeelde alle pijn voelen, maar door de spierverlammer niks laten weten.
Ik vind dat de doodstraf alleen in heel uitzonderlijke gevallen mag toegestaan worden (vb. in het geval van de nazi-kopstukken en nu Sadam), maar dat hij zo humaan mogelijk moet worden gegeven. Dat wil zeggen: die methode die het snelste gaat: de guillotine, een nekschot en de galg (tenminste als die hoog genoeg hangt en dus in staat is de nek van de veroordeelde onmiddelijk te breken).

Bhairav 1 juli 2006 15:35

Iemand die gevangen genomen is doden, is laf.

Bill 1 juli 2006 15:36

Een bijhorende site met wat achtergrondinfo is ook altijd meegenomen:

http://www.tdcj.state.tx.us/stat/deathrow.htm

Boadicea 2 juli 2006 01:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 1792069)

Klopt. Voor verkrachting is maar 1 straf goed. Ik heb ze hier al uitgelegd en ik blijf er bij: verplichte geslachtswijzigende operatie en de kosten hiervoor terugwinnen in de prostitutie. Dat zet meteen ook de vrouwenhandel buiten spel.

Voor gevaarlijke psychopaten en pedofielen: de doodstraf.

Gun 2 juli 2006 01:42

het is gewoon niet meer normaal hoeveel domme, racistische, over het paard getilde, ... nozems die zich hier de laatste tijd op dit forum hebben gesmeten ... indien de trend wordt bevestigd kom ik hier niet meer langs.

poor poor poor very poor

Metternich 2 juli 2006 02:15

Ophangen en liefst nog in het openbaar. Dit met volgende denkpiste in het achterhoofd:
  1. voorbeeld stellen voor andere mensen die denken dat op verkrachting/pedofilie geen straf staat;
  2. de doodstraf via injectie vind ik weglopen van de straf. Wie voor de doodstraf is, moet de gevolgen ervan in de ogen durven zien. Als je een mens hebt zien hangen, en je bent nog steeds voor de doodstraf, dan pas kun je echt zeggen dat je ervoor bent.
Ras, geloof of wat dan ook kan mij trouwens geen rats schelen in dit soort zaken. Gelijke wetten, plichten en straffen voor iedereen.

Esperanza 2 juli 2006 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stonaar (Bericht 1789737)

Neen.

Chipie 2 juli 2006 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 1792908)
Neen.

Uw postings zijn ook steeds zwaar geargumenteerd... :wink:

Ik zou meer smilies gebruiken (die zeggen soms, voor goede verstaanders, veel meer)... :wink:

Esperanza 2 juli 2006 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 1792927)
Uw postings zijn ook steeds zwaar geargumenteerd... :wink:

Ik zou meer smilies gebruiken (die zeggen soms, voor goede verstaanders, veel meer)... :wink:

Er zijn meer dan voldoende topics te vinden alwaar ik omstandig pleit tegen de doodstraf.

Steeds maar hetzelfde te herhalen (met of zonder lachende gele bolletjes) is, in tegenstelling tot sommigen onder ons, niet bepaald mijn ding...

Chipie 2 juli 2006 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 1792936)
Er zijn meer dan voldoende topics te vinden alwaar ik omstandig pleit tegen de doodstraf.

Steeds maar hetzelfde te herhalen (met of zonder lachende gele bolletjes) is, in tegenstelling tot sommigen onder ons, niet bepaald mijn ding...

Tja... :wink:

Gun 2 juli 2006 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 1793008)
Tja... :wink:

Uw postings zijn ook steeds zwaar geargumenteerd... ;-)

Bill 2 juli 2006 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 1792835)
het is gewoon niet meer normaal hoeveel domme, racistische, over het paard getilde, ... nozems die zich hier de laatste tijd op dit forum hebben gesmeten ... indien de trend wordt bevestigd kom ik hier niet meer langs.

poor poor poor very poor

Beloofd? Ge zult hier nochtans ook nog een voldoende aantal de Morgen/Humo citatenlallers aantreffen hoor, wees gerust.
:usa

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be