![]() |
http://users.skynet.be/bk327134/bub/bub/doel.htm
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als Vlaanderen onafhankelijk wilt worden dan heeft dat toch niets te maken met onverdraagzaamheid en egoïsme. Of zijn alle volkeren die in de geschiedenis onafhankelijk zijn geworden en die vandaag nog naar onafhankelijkheid streven allemaal onverdraagzaam en egoïstisch? Ik begrijp het niet goed. Iemand? Een bubber? |
Citaat:
|
Ik wil mij er wel aan wagen. Als ik enkele separratisten vraag waarom zij zo graag een onafhankelijk Vlaanderen willen dan krijg ik vaak punten voorgelegd als de transfers van noord naar zuid, het taalverschil, de botsingen tussen Walen en Vlamingen in regeringen ... Dat zijn soms inderdaad wel dingen die voor (kleine) problemen zorgen, maar ik wil graag eens de echte argumenten horen! Iemand die mij die eens kan voorleggen??
Met Belgische Groeten Joris. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Eigenlijk zijn we gewoon twee verschillende landen waar 1 artificiële natie van is gecreëerd. |
Citaat:
Een onafhankelijk Vlaanderen kan zelf beschikken over haar lot, 't is te zeggen, ze kan zelf beslissingen nemen, een eigen koers varen, zonder rekening te moeten houden met de eisen van het Waalse volk, die dikwijls precies tegenovergesteld staan. Het is steeds weer toegeven of compromissen sluiten. Maar voor de Walen geldt dat ook. Alleen is dat bij hen minder een punt, want ze worden rijkelijk betaald door Vlaanderen. Verder is er ook het chauvinisme en volksgevoel. Zonder te willen vervallen in nationalistische praat, maar kijk eens naar alle andere landen in onze omgeving. Hoe de Fransen, Duitsers, Nederlanders, etc... trots en uit volle borst hun volkslied zingen, terwijl de overgrote meerderheid van de Belgen hun eigen nationaal hymne alleen maar kunnen fluiten, of lalala zingen, en zonder enig gevoel. Je gaat zeggen dat het een detail is, maar het tegenovergestelde is waar. Het is symbolisch van alles wat België is. Wij hebben er geen gevoel. We weten dat wij een driekleur hebben, en een koningshuis dat er een beetje lomp bij staat, maar verder hebben wij geen gevoel met België. Een volk moet in haar eigen land als één grote familie leven, blij en trots zijn, soms verdrietig, maar met gevoel. Dat kunnen de Vlamingen ook, maar niet in het kader van België. We zouden naast Wallonië kunnen leven, op dezelfde manier als we naast Duistland en Nederland leven, maar het 'huwelijk' dat België heet is een sleur geworden, zonder liefde, en met meer irriterende kanten dan wat ook. Wij beschouwen de Walen als een blok aan ons been, een arme zielepoot die op onze kosten leeft, en ervan profiteert. Dat is toch niet meer gezond. Laten we gewoon een onafhankelijk Vlaanderen worden, met eigen vlag, eigen cultuur, eigen taal, eigen middelen, eigen sociale zekerheid, eigen regering, eigen beslissingen, ook eigen problemen, maar zonder altijd te moeten horen tot een land met nog een ander volk. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen? ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is zo... echt fijn omdat uit de mond van iemand van agalev te horen! :wink: |
Citaat:
|
Citaat:
Agalev heeft zich altijd achter het Belgisch model geschaard omdat het er nu eenmaal was (toch conservatief, die groenen he? ;-) ). Als er gelijk welk ander model voor in de plaats zou komen, zouden ze dat ook na verloop van tijdje steunen, al geven ze dat misschien niet toe. Wie al te hard communautair gepakt is, en daarmee het imago van de partij schaadt, vliegt er uit. Denk maar aan Ludo Dierickx... Hun echte problemen zijn de koetjes in de wei en de lucht in onze longen, en of er vrede op aarde is of niet (sorry dat ik denigrerend klink, maar het is mijn bedoeling nogal zwart-wit te zijn om duidelijk te zijn). Agalev-mensen hebben ook ogen in hun kop, en zien ook wel dat er 2 volkeren leven in dit land. Alleen vinden ze dat niet relevant. En gelijk hebben ze: dat IS niet relevant. Het is gewoon welk effect dat heeft op de werking van de staat, en daar schort er iets met het perceptievermogen. Agalev is mijn ding niet, veel te links, maar ik kan hun doen en laten wel respecteren. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
jongen dien site is nog niet af. Dien text is niet de juiste.. IK ben er nog vollop mee bezig.. Normaal moet hij al af zijn -waarvoor mijn excuses- maar hij zal af zijn binnenkort.. Als je het hebt over schrijffouten.. proficiat.. als het gaat om de inhoud.. pech gehad.. |
Citaat:
Voor de rest heel juist wat je zegt. |
Citaat:
1. Ofwel ben je niet op de hoogte van het werkelijke reilen en zeilen in de "Belgische" politiek en begrijp je dus niets van de situatie. Dan is het jammer dat je dit verkeerde standpunt inneemt omdat je slecht bent geïnformeerd. => in dat geval ben je dom en naïef 2. Ofwel "eet" je mee uit de hand van het Belgische establishment en moet je in je eigenbelang België verdedigen, wat dan laf is om zo te verhinderen dat Vlaanderen zich verder ontplooit. => in dat geval ben je te slechter trouw |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be